Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 oktober 2016 · 17 455 Inlägg

Roffe ska säljas. Jag har lite problem med att komma överens med den manuella lådan då mitt vänster knä inte gillar belastning... Körde den en längre sträcka för ett tag sedan. Inte kul i knä... Ny bil med automatlåda inköpt så något byte är inte av intresse. Men:

Toyota Yaris -00. 68hk 1-liters motor med VVt-i 4-cyllad. Går prima men 27500 mil. Kedjan skramlar inte. Allt fungerar som det ska och bilen är bes till mars -17. Förvisso avställd i nuläget men tänkte ställa på den till helgen då den ska säljas. Går utmärkt att varva ut den på växlarna utan missljud. Maskin & koppling är friska. Den drar 0.52 l/mil enligt färddator i dagsläget. Trots lite buskörning... Grym värme.

EDIT: Bromsar och däck bytta i okt -15. Vinterdäck finns inte. 6734:- kvitto finns.

https://www1.garaget.org/archive/90/89434/395595/395595-3760164.jpg

Senast redigerat av Hybridsmurfen (17 oktober 2016)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
rcy
18 oktober 2016 · 1 705 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Roffe ska säljas. Jag har lite problem med att komma överens med den manuella lådan då mitt vänster knä inte gillar belastning... Körde den en längre sträcka för ett tag sedan. Inte kul i knä... Ny bil med automatlåda inköpt så något byte är inte av intresse. Men:

Toyota Yaris -00. 68hk 1-liters motor med VVt-i 4-cyllad. Går prima men 27500 mil. Kedjan skramlar inte. Allt fungerar som det ska och bilen är bes till mars -17. Förvisso avställd i nuläget men tänkte ställa på den till helgen då den ska säljas. Går utmärkt att varva ut den på växlarna utan missljud. Maskin & koppling är friska. Den drar 0.52 l/mil enligt färddator i dagsläget. Trots lite buskörning... Grym värme.

EDIT: Bromsar och däck bytta i okt -15. Vinterdäck finns inte. 6734:- kvitto finns.

Skulle gissa runt 10 om du har tur, milen drar tyvärr ner priset en del.
Letade nyligen exakt en sådan bil till en bekant så jag har rätt bra koll på marknaden, och utbudet är ganska stort i det segmentet så det är köparens marknad.
Bor du nära en stor stad så har du tur, då dom är i princip omöjliga att sälja på landsbygden då den lilla motorn gör dom olidliga på lands- eller motorväg.

BMW 325i "isbilen" (1992)
BMW 320i "tysken" (2007)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 oktober 2016 · 17 455 Inlägg

rcy skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Roffe ska säljas. Jag har lite problem med att komma överens med den manuella lådan då mitt vänster knä inte gillar belastning... Körde den en längre sträcka för ett tag sedan. Inte kul i knä... Ny bil med automatlåda inköpt så något byte är inte av intresse. Men:

Toyota Yaris -00. 68hk 1-liters motor med VVt-i 4-cyllad. Går prima men 27500 mil. Kedjan skramlar inte. Allt fungerar som det ska och bilen är bes till mars -17. Förvisso avställd i nuläget men tänkte ställa på den till helgen då den ska säljas. Går utmärkt att varva ut den på växlarna utan missljud. Maskin & koppling är friska. Den drar 0.52 l/mil enligt färddator i dagsläget. Trots lite buskörning... Grym värme.

EDIT: Bromsar och däck bytta i okt -15. Vinterdäck finns inte. 6734:- kvitto finns.

Skulle gissa runt 10 om du har tur, milen drar tyvärr ner priset en del.
Letade nyligen exakt en sådan bil till en bekant så jag har rätt bra koll på marknaden, och utbudet är ganska stort i det segmentet så det är köparens marknad.
Bor du nära en stor stad så har du tur, då dom är i princip omöjliga att sälja på landsbygden då den lilla motorn gör dom olidliga på lands- eller motorväg.

Märkt det. Nej, milen är inte bra. Jag provar 9500:- så får vi se. Jo, vi bor en timma från Gbg.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
rcy
18 oktober 2016 · 1 705 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Märkt det. Nej, milen är inte bra. Jag provar 9500:- så får vi se. Jo, vi bor en timma från Gbg.

Det borde du få utan några större problem. Det är välfungerande bilar så länge man håller sig till stadskörning, eller har den som en andrabil.
Pålitliga och billiga, men tyvärr tråkiga så klockorna stannar. smile

Nightmare89
19 november 2016 · 939 Inlägg

Va tror ni jag kan få för min s40? 
Karossen har rullat 25 och motorn är totalrenoverad och gått 1500mil.
Nya däck och ny koppling  samt rostfri

Blir för mycket att skriva här så ni får titta på den  under min profil

Skulle jag kunna få 25-30 för den?

Voolvoo
4 december 2016 · 38 Inlägg

Halloj!

Vad tror ni jag kan få för min BMW E61a? Årsmodell 2007 med full M-Sport från fabrik. Den har gått precis 17.000mil. Full servicebok medföljer. Sommar och Vinterdäck har endast gått 1 säsong vardera så 6-7mm kvar.

Mycket fin i lacken. Inredning som ny i princip.


Bilder;:

http://forumbilder.se/FBUJ5/20161011-164804

http://forumbilder.se/FBUJ5/20161011-165119

http://forumbilder.se/FBUJ5/20161011-164907

Voolvoo
4 december 2016 · 38 Inlägg

JohnMayLives skrev:
50-100' för din E61, skiljer en del i värde på en 520d kontra säg en 550i

Oj, har 525i. Bensin 218hk motor N52.

Hade tänkt kanske 80, låter detta rimligt? Känns som de flesta andra på blocket ligger där eller strax över.

Richtenb
5 december 2016 · 1 359 Inlägg

Det låter rimligt med tanke på miltalet, Men jag tror du skulle få mer samtal om du lägger ut den för 78 000. När man skummar annonser så kommer din stå ut mer med ett pris under 80.

Men allt beror ju på hur bråttom det är att sälja såklart.

Voolvoo skrev:

JohnMayLives skrev:
50-100' för din E61, skiljer en del i värde på en 520d kontra säg en 550i

Oj, har 525i. Bensin 218hk motor N52.

Hade tänkt kanske 80, låter detta rimligt? Känns som de flesta andra på blocket ligger där eller strax över.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Fofadoddi
6 december 2016 · 1 Inlägg

Tjenare, jag har en saab 900 Talladega cuope från 98:a i svart färg med fin lack osv. går as bra i motorn samt låda. mätaren slog nyss till 29xxx. bra vinter samt sommardäck på alufälgar.
Bilen ska vara en jubileums modell o därav rätt sällsynt i coupe då det inte gjordes så många av de.
hon är även besiktigad och skattad såklart. Vad tror ni den kan vara värd.

Tack på förhand big_smile

CyberXR
13 januari 2017 · 18 Inlägg

Fick ett tips om att jag kunde skriva i den här tråden. Någon som kan sätta en ungefärlig prislapp på pappas äldre bilar? smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p4397300

Dentar
30 januari 2017 · 131 Inlägg

Funderar på att testa något nytt, vad tror ni min BMW 330Ci kan vara värd?
andra ägaren, rullat strax under 23k mil, automat
Full M-sport 2 utrustning
Navi
allt fungerar
Servicebok enligt schema på verkstad, även bromsolja är korrekt ifyllt (få som följer detta)
Lådan är spolad för 4k mil sedan (lifetime olja som annars oftast resulterar i ras), gjort på verkstad med kvitto
Vanosrenoverad med riktiga tätningar (orginal håller cirka 3k mil innan dom är slut, BMW själva säljer endast hela enheten)
Sommar + vinterdäck 17 + 18 tum

Personligen hade jag tänkt mig runt 65 tusen, men frågan är om köpare förstår innebörden i renoverad vanos + spolad låda?

Tenchi
6 februari 2017 · 99 Inlägg

Ska hjälpa en bekant att sälja sin BMW X1 men jag har svårt att komma fram till vad ett skäligt pris vore. Jag hoppas att ni kan hjälpa mig på traven.
Det är en 2011, diesel, automat, som gått ca 18000 mil.
Servad enligt boken och besiktigad.
Vinterdäck köpta nu i januari och oanvända sommardäck.
Läderklädsel och lite lulllull.

Jag har kollat runt på bloccket och många ligger mellan 130-170k, men jag vet inte var på den skalan jag bör lägga mig. Några tips?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 februari 2017 · 17 455 Inlägg

Skrota vill jag inte...

Alfa Romeo 166 3.0 24v v6 -99.
Automat, Klimat som kyler bra, rostfritt avgas, fin bil men INTE besiktigad! Avställd. Den startas varje vecka numera, Går som satan, En drivaxel knackar ibland, Skinnstolar, elstolar, och annat gott. Bilen är bra men jag behöver parkeringsplatsen. Nytt batteri, kan stå 2-3 veckor utan att röras. Fin och rostfri bil. Men hur det går i bes är en öppen fråga... Troligen måste man köra som en komplett galning i 30 minuter innan så den vaknar... Automatlåda växlar som en dröm.

https://www1.garaget.org/archive/90/89434/372746/large_372746-3522457.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rensvinf
12 februari 2017 · 528 Inlägg

Dentar skrev:
Funderar på att testa något nytt, vad tror ni min BMW 330Ci kan vara värd?
andra ägaren, rullat strax under 23k mil, automat
Full M-sport 2 utrustning
Navi
allt fungerar
Servicebok enligt schema på verkstad, även bromsolja är korrekt ifyllt (få som följer detta)
Lådan är spolad för 4k mil sedan (lifetime olja som annars oftast resulterar i ras), gjort på verkstad med kvitto
Vanosrenoverad med riktiga tätningar (orginal håller cirka 3k mil innan dom är slut, BMW själva säljer endast hela enheten)
Sommar + vinterdäck 17 + 18 tum

Personligen hade jag tänkt mig runt 65 tusen, men frågan är om köpare förstår innebörden i renoverad vanos + spolad låda?

"Jaså, du har haft problem med lådan..?"  Torde väl vara en förväntad reaktion? smile

Dentar
12 februari 2017 · 131 Inlägg

Rensvinf skrev:

Dentar skrev:
Funderar på att testa något nytt, vad tror ni min BMW 330Ci kan vara värd?
andra ägaren, rullat strax under 23k mil, automat
Full M-sport 2 utrustning
Navi
allt fungerar
Servicebok enligt schema på verkstad, även bromsolja är korrekt ifyllt (få som följer detta)
Lådan är spolad för 4k mil sedan (lifetime olja som annars oftast resulterar i ras), gjort på verkstad med kvitto
Vanosrenoverad med riktiga tätningar (orginal håller cirka 3k mil innan dom är slut, BMW själva säljer endast hela enheten)
Sommar + vinterdäck 17 + 18 tum

Personligen hade jag tänkt mig runt 65 tusen, men frågan är om köpare förstår innebörden i renoverad vanos + spolad låda?

"Jaså, du har haft problem med lådan..?"  Torde väl vara en förväntad reaktion? smile

Tack för svar!

Jo absolut tror jag det också, dock finns det dokumenterat att om det varit fel med lådan när man väl väljer att spola den så har loppet redan vart kört oftast så att säga.. nu spolade jag min för 4k mil sedan i förebyggande syfte, gjorde även en inspektion 2 (största, dyraste) servicen precis efter att jag övertog ägandeskapet (cirka 3k mil innan det behövdes). Detta var för att jag som nybliven ägare ville vara säker på att bilen mådde tipp-topp, kanske man kan framföra detta för att påvisa att jag hellre lagt pengar på den i förebyggande syfte istället för reparationer när det går sönder?

Mvh

Muttley
12 februari 2017 ·

Dentar skrev:

Rensvinf skrev:

Dentar skrev:
Funderar på att testa något nytt, vad tror ni min BMW 330Ci kan vara värd?
andra ägaren, rullat strax under 23k mil, automat
Full M-sport 2 utrustning
Navi
allt fungerar
Servicebok enligt schema på verkstad, även bromsolja är korrekt ifyllt (få som följer detta)
Lådan är spolad för 4k mil sedan (lifetime olja som annars oftast resulterar i ras), gjort på verkstad med kvitto
Vanosrenoverad med riktiga tätningar (orginal håller cirka 3k mil innan dom är slut, BMW själva säljer endast hela enheten)
Sommar + vinterdäck 17 + 18 tum

Personligen hade jag tänkt mig runt 65 tusen, men frågan är om köpare förstår innebörden i renoverad vanos + spolad låda?

"Jaså, du har haft problem med lådan..?"  Torde väl vara en förväntad reaktion? smile

Tack för svar!

Jo absolut tror jag det också, dock finns det dokumenterat att om det varit fel med lådan när man väl väljer att spola den så har loppet redan vart kört oftast så att säga.. nu spolade jag min för 4k mil sedan i förebyggande syfte, gjorde även en inspektion 2 (största, dyraste) servicen precis efter att jag övertog ägandeskapet (cirka 3k mil innan det behövdes). Detta var för att jag som nybliven ägare ville vara säker på att bilen mådde tipp-topp, kanske man kan framföra detta för att påvisa att jag hellre lagt pengar på den i förebyggande syfte istället för reparationer när det går sönder?

Mvh

Så första gången oljan i lådan blir bytt vid 19000 mil?   

De ska bytas oftare.   Men de är klart en fördel att den ens blivit bytt.

Djo
12 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Skrota vill jag inte...

Alfa Romeo 166 3.0 24v v6 -99.
Automat, Klimat som kyler bra, rostfritt avgas, fin bil men INTE besiktigad! Avställd. Den startas varje vecka numera, Går som satan, En drivaxel knackar ibland, Skinnstolar, elstolar, och annat gott. Bilen är bra men jag behöver parkeringsplatsen. Nytt batteri, kan stå 2-3 veckor utan att röras. Fin och rostfri bil. Men hur det går i bes är en öppen fråga... Troligen måste man köra som en komplett galning i 30 minuter innan så den vaknar... Automatlåda växlar som en dröm.

http://www1.garaget.org/archive/90/89434/372746/large_372746-3522457.jpg

Kollar man blocket så tror jag du kan få 10 tusen för den.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
FeeDLunD
16 februari 2017 · 30 Inlägg

Tjenare! Undrar vad min bil kan vara värd.
Saab 9-5 2,0t 99:a 2 stegs chippad.
Sedan. Gått 26xxx kamkedja och turbo bytt för 3000 mil sedan. Servad som den ska och går som den ska. Lbs ljud system med slutsteg och Hertz baslåda.
Sitter extraljusen på och det är inga fel på bilen.
Tack på förhand för svar!

Senast redigerat av FeeDLunD (16 februari 2017)

Djo
16 februari 2017 · 10 157 Inlägg

FeeDLunD skrev:
Tjenare! Undrar vad min bil kan vara värd.
Saab 9-5 2,0t 2 stegs chippad.
Sedan. Gått 26xxx kamkedja och turbo bytt för 3000 mil sedan. Servad som den ska och går som den ska. Lbs ljud system med slutsteg och Hertz baslåda.
Sitter extraljusen på och det är inga fel på bilen.
Tack på förhand för svar!

Årsmodel ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
FeeDLunD
17 februari 2017 · 30 Inlägg

Djo skrev:

FeeDLunD skrev:
Tjenare! Undrar vad min bil kan vara värd.
Saab 9-5 2,0t 2 stegs chippad.
Sedan. Gått 26xxx kamkedja och turbo bytt för 3000 mil sedan. Servad som den ska och går som den ska. Lbs ljud system med slutsteg och Hertz baslåda.
Sitter extraljusen på och det är inga fel på bilen.
Tack på förhand för svar!

Årsmodel ?

Det är en 99a

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang