Köpråd bil 45k

Jokabsson
5 december 2016 · 1 175 Inlägg

Sjostenen skrev:
Tjena! jag har nu införskaffat mig en audi TT som har gått 14k mil. Är väldigt sugen på att styla bilen lite och undrar om ni har något tips på styling? Undrar även om någon vet vart man kan få tag i någon snygg bakljusmask till TT? hörs:)

Gratulerar till köpet! Hoppas du blir nöjd smile
Är det quattro? Vilken motor blev det?

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Sjostenen
5 december 2016 · 98 Inlägg

Tack så mycket, blev ingen quattro tyvärr men änsålänge är jag jättenöjd med bilen ändå smile 1.8T på 180hk är det i den, men väldigt skön att köra tycker jag:)

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Sjostenen
6 december 2016 · 98 Inlägg

Självklart ska jag göra en service osv. Men någon som vet hur man sänker bilen på billigaste bästa sätt? Såg att biltema har någon sänkningssats men förmodar att det inge är någon höjdare, eller någon som har erfarenheter? Vill gärna inte lägga ut några stora pengar bara för att sänka bilen...

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Sjostenen
6 december 2016 · 98 Inlägg

Ah det har den haha... ingen expert på detta som du hör! Men något prisvärt och bra då, kapa fjädrarna är det något som funkar eller måste man köpa nya fjädrar? Vill gärna göra det så enkelt som möjligt så att man slipper lämna in bilen...

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Sjostenen
6 december 2016 · 98 Inlägg

Så kapa fjädrarna är alltså inget alternativ? Det är inte väghållningen jag är ute efter i första hand, utan snarare utseendet... får kolla lite på coilovers men känns lite dyrt för min del änsålänge:/ service ska jag göra och kolla igenom dessa delar, bromsar och bromsklossar har jag redan kollat och de är i bra skick!

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Sjostenen
6 december 2016 · 98 Inlägg

Ah okej, men drar mig för att beställa så dyra grejer från eBay men de kanske bara är jag... Sänkningsfjädrar då? Det måste väl funka bra om man gör en hjulinställning efteråt?

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
jenstornqvist
6 december 2016 · 108 Inlägg

Bmw E46 med M-sport. en 325a med några mil på nacken får du för 45k smile

Sjostenen
6 december 2016 · 98 Inlägg

Inte så att 2400kr är dyrt men brukar hellre beställa inom Sverige när det gäller grejer som bör vara bra kvalité på... känns som att man inte riktigt vet vad man får när man beställer från eBay och liknande
...  Ah men får väl kolla in lite coilovers och köra på de då! :p

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Evildan
7 december 2016 ·

jenstornqvist skrev:
Bmw E46 med M-sport. en 325a med några mil på nacken får du för 45k smile

Hur menar du?

Evildan
7 december 2016 ·

Det händer men inte särskilt ofta men jag är helt överens med JML angående fjäderkapning.

Gurra001
7 december 2016 · 23 Inlägg

Skulle rekommendera att du åker med bilen ett tag o lär känna den. Kan ju finnas fel som du inte har upptäckt än. Tråkigt om du inte har råd att åtgärda dessa för att du lagt alla pengar på sänkning.

Ingen idé att sänka bilen mitt i vintern, vänta till våren o spara ihop till nått vettigt. Som nämnt tidigare så ska man inte vara dumsnål när det gäller delar som påverkar bilens funktion wink

Sjostenen
7 december 2016 · 98 Inlägg

Aaa ska nog göra så, köra med bilen som den är i vinter och inte göra några stora förändrigar sen i vår kan jag fixa till de grejerna som jag vill smile

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
caromania Forummoderator
7 december 2016 · 9 296 Inlägg

Jag har sagt det förr och säger det igen: ebay är inte ett varumärke utan en butik. Dvs du kan köpa exakt samma saker på ebay som du kan köpa i valfri svindyr webbutik i Sverige, eller över disk. Dessutom är frakten oftast (alltid?) billigare från annat europeiskt land än från Örebro, Laxå, Karlshamn etc. Snett, men så är det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Sjostenen
7 december 2016 · 98 Inlägg

caromania skrev:
Jag har sagt det förr och säger det igen: ebay är inte ett varumärke utan en butik. Dvs du kan köpa exakt samma saker på ebay som du kan köpa i valfri svindyr webbutik i Sverige, eller över disk. Dessutom är frakten oftast (alltid?) billigare från annat europeiskt land än från Örebro, Laxå, Karlshamn etc. Snett, men så är det.

Jaa jo det vet jag men mer att även om det står t.ex. Eibach (stavning?) på dämparna från eBay så har jag varit skeptisk så att det inte är några Kina-kopior man får.. men eftersom det funkar bra för så många så ska det nog inte vara några problem:)

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Sjostenen
7 december 2016 · 98 Inlägg

Absolut nu har jag lite mer koll på grejerna och ska köra bilen så som den är fram till våren. Ska göra en ordentlig service nu och sedan inte några stora förändringar. Sen till våren får jag se vilka grejer jag vill göra! Coilovers och fälgar står högt på listan iallafall:)

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Mack Forum- och sitemoderator
7 december 2016 · 26 133 Inlägg

Bil framdiskuterad och handlad, varför i alla fall jag anser att denna tråd har fyllt sitt syfte.
Vidare ombyggnationer eller dylikt kan antingen tas upp i en projekttråd eller diskuteras i en eller flera nya trådar beroende på ämnen.

Låter tråden ligga kvar då andra kan ha nytta av den.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang