Koppla ur esp på Passat

Steffo
8 december 2016 · 3 Inlägg

Jag har en -10 Passat med dsg & 4-motion. Jag undrar nu om det går att koppla bort esp helt så man kan sladda med bilen.  Trycker jag på knappen som det står esp off på så blir det tcs off altså bara antispinn off. Jag vill ha bort hela esp så det inte griper in. Går det med att tex ta bort nån säkring?

simlar
8 december 2016 · 5 525 Inlägg

Antisladdsystem går ofta på samma säkring som ABSen, kan tyvärr inte säkringsschemat i skallen så kan inte säga vilken säkring som ska ryckas.
Kommer dock lagras felkoder om du rycker säkringen så när du monterar den igen kan du eventuellt behöva radera felkoder.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
it_mutt Avstängd
8 december 2016 · 10 388 Inlägg

Steffo skrev:
Jag har en -10 Passat med dsg & 4-motion. Jag undrar nu om det går att koppla bort esp helt så man kan sladda med bilen.  Trycker jag på knappen som det står esp off på så blir det tcs off altså bara antispinn off. Jag vill ha bort hela esp så det inte griper in. Går det med att tex ta bort nån säkring?

Vet inte hur just en sådan Passat beter sig, men det hjälper inte om du håller inne knappen i...10-15 sekunder?

Finns ju bilar där det i princip är;

Ett tryck; ESP kopplas ur...lite
Håll inne knappen i X sekunder; ESP kopplas ur "helt"

Kan ju kanske vara värt att testa iaf, kostar ju inget.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Steffo
8 december 2016 · 3 Inlägg

it_mutt skrev:

Steffo skrev:
Jag har en -10 Passat med dsg & 4-motion. Jag undrar nu om det går att koppla bort esp helt så man kan sladda med bilen.  Trycker jag på knappen som det står esp off på så blir det tcs off altså bara antispinn off. Jag vill ha bort hela esp så det inte griper in. Går det med att tex ta bort nån säkring?

Vet inte hur just en sådan Passat beter sig, men det hjälper inte om du håller inne knappen i...10-15 sekunder?

Finns ju bilar där det i princip är;

Ett tryck; ESP kopplas ur...lite
Håll inne knappen i X sekunder; ESP kopplas ur "helt"

Kan ju kanske vara värt att testa iaf, kostar ju inget.

Tyvärr funkar inte. Har provat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang