Duett dog plötsligt

MLarzzon
10 december 2016 · 12 Inlägg

Ännu ett problem med duetten som skulle säljas...

Jag var då ute med Duetten från 64 (b18) och den dog plötsligt när jag var ute och körde.

Jag hade sladdat lite innan men inget värre, och det regnade ute.

bensin kommer fram till förgasaren men kompisarna säger att den inte tänder, inte så insatt men kan det vara tändspolen eller fördelaren eller något? Finns det något som är typiskt att gå sönder eller så?

Mvh

xc90
10 december 2016 · 406 Inlägg

MLarzzon skrev:
Ännu ett problem med duetten som skulle säljas...

Jag var då ute med Duetten från 64 (b18) och den dog plötsligt när jag var ute och körde.

Jag hade sladdat lite innan men inget värre, och det regnade ute.

bensin kommer fram till förgasaren men kompisarna säger att den inte tänder, inte så insatt men kan det vara tändspolen eller fördelaren eller något? Finns det något som är typiskt att gå sönder eller så?

Mvh

Måste ju va en av de enklaste motorerna att felsöka.......
1. har du gnista?
2. är stiften "blöta/fuktiga" efter startförsök?

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
xc90
10 december 2016 · 406 Inlägg

xc90 skrev:

MLarzzon skrev:
Ännu ett problem med duetten som skulle säljas...

Jag var då ute med Duetten från 64 (b18) och den dog plötsligt när jag var ute och körde.

Jag hade sladdat lite innan men inget värre, och det regnade ute.

bensin kommer fram till förgasaren men kompisarna säger att den inte tänder, inte så insatt men kan det vara tändspolen eller fördelaren eller något? Finns det något som är typiskt att gå sönder eller så?

Mvh

Måste ju va en av de enklaste motorerna att felsöka.......
1. har du gnista?
2. är stiften "blöta/fuktiga" efter startförsök?

PM:a i stället om du vill ställa frågor som inte har med ämnet att göra.

Med vänlig hälsning mod.

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
MLarzzon
10 december 2016 · 12 Inlägg

Jag har nu fått hem traktorn och det första jag märkte är att min kabel som går till minus på batteriet ger ut ström, använde sånna där stickor med en kabel imellan som visar volt och det började lysa när jag satte ihop jordkabeln och minus på batteriet.

Antar att det är någon (+) kabel som ligger emot ramen eller så? Kan något annat ta skada av detta?

Tyvärr, den kommer säljas till en väns bror.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 december 2016 · 17 477 Inlägg

MLarzzon skrev:
Jag har nu fått hem traktorn och det första jag märkte är att min kabel som går till minus på batteriet ger ut ström, använde sånna där stickor med en kabel imellan som visar volt och det började lysa när jag satte ihop jordkabeln och minus på batteriet.

Antar att det är någon (+) kabel som ligger emot ramen eller så? Kan något annat ta skada av detta?

Tyvärr, den kommer säljas till en väns bror.

Sluter man kretsen mellan minuskabel och batteri minus så lyser det ja. Kretsen är sluten och har du klocka, stereo med minne, slutsteg eller något så blir det så

Hade + gått emot karossen skulle nog bilen brunnit upp. Inget du hade missat...
Traktorn? Duett? Ahaaa...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Djo
10 december 2016 · 10 157 Inlägg

Kolla kondensatorn på fördelaren den gav upp på min duett då kom jag en bit sen dog den sen starta den gick en bit till sen var den stendöd.

eller brytarspetsarna dom hade gett upp totalt på min en vända.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
MLarzzon
10 december 2016 · 12 Inlägg

Tack för svaren, ska kolla detta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang