Tips till volkswagen passat 2014

Raask
11 december 2016 · 3 Inlägg

Hejsan. Nu är det så att jag köpt en -14 Passat. Så jag undrar först och främst vilken den största fälgstorleken man kan kränga på är utan att det tar i hjulhuset samt att man får behålla svängradien på bilen.
Fråga nummer 2 är vart fanken kan man köpa VWs malloryfälgar? Jag vill inte köpa original för det lär ju kosta mer än bilen. Men folk gör ju kopior på fälgar i tid och otid men några mallory kopior har jag inte lyckats hitta.
Sen undrar jag mest allmänt vad andra gjort med sina passater utseendemässigt.

Mvh

Raask
11 december 2016 · 3 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Det måste ha varit en ruskigt billig Passat det där om nya originalfälgar kostar mer än bilen smile ?
http://www.ebay.de/itm/Neue-VW-Passat-B … Swx2dYJHLA

Man kan, teoretiskt få på 21 tummare så länge hjulomkretsen är "rätt nära original" (gissar på +- 6-7%, laglig diff är max 5%), samt att fälgbredden inte är extrem (säg runt 8-8.5"). Kruxet är nog att hitta dessa fälgar, och att hitta däck som är smala nog, dessutom med ruskigt låg profil...Men 20" bör man kunna få på "utan besvär",med eller utan spacers, om man vet vad man sysslar med.

Vart kanske lite drastisk när det gällde fälgarna roll så rent tekniskt med andra ord så får jag på 19" isåfall smile
Tack för länk till fälgarna smile

Raask
11 december 2016 · 3 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Ja smala 19" säg 19*8 med rätt ET är en "barnlek" så länge du håller dig nära original hjulomkretsen o inte fläskar på med väldigt breda däck. 235/35/19 har i praktiken samma omkrets som 235/40/18. Så om 235/40/18 är en av original dimensionerna så är det bara o "tutta & köra" big_smile

Ja jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad det är på mina 17tummare. Har stark för mig att dem är 235/40/17 men kommer icke på de.
Men 235/40/19 borde funka annars får man la bara sälja dem vidare roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang