Ingen gnista på min Volvo 744 1987

Halogen744
11 januari 2017 · 7 Inlägg

Hej har fått ett stort problem. Min Volvo 740 med en b230F startar inte, jag stod på tomgång utanför en vän sedan när jag satte mig i så dog den. Och därefter har den inte startat mer... det är ingen gnista på något stift. Det jag har bytt är Fördelarlock, Rotor, Hallgivare. Provat att sätta direktström till tändspole, provat tre tändspolar. Provat att "tjuvkoppla" genom att rycka ur kabla bakom rosen på tändningslåset och kört bara på kablar istället för nyckeln. Har även provat med annan tändmodul utan resultat...

Är jättetacksam för svar /MVH

Senast redigerat av Halogen744 (11 januari 2017)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 januari 2017 · 14 039 Inlägg

Halogen744 skrev:
Hej har fått ett stort problem. Min Volvo startar inte, jag stod på tomgång utanför en vän sedan när jag satte mig i så dog den. Och därefter har den inte startat mer... det är ingen gnista på något stift. Det jag har bytt är Fördelarlock, Rotor, Hallgivare. Provat att sätta direktström till tändspole, provat tre tändspolar. Provat att "tjuvkoppla" genom att rycka ur kabla bakom rosen på tändningslåset och kört bara på kablar istället för nyckeln. Har även provat med annan tändmodul utan resultat...

Är jättetacksam för svar /MVH

Det var skumt. Du gjorde inget annat än att du satte ner röven på sätet?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Halogen744
11 januari 2017 · 7 Inlägg

Vettemannen skrev:

Halogen744 skrev:
Hej har fått ett stort problem. Min Volvo startar inte, jag stod på tomgång utanför en vän sedan när jag satte mig i så dog den. Och därefter har den inte startat mer... det är ingen gnista på något stift. Det jag har bytt är Fördelarlock, Rotor, Hallgivare. Provat att sätta direktström till tändspole, provat tre tändspolar. Provat att "tjuvkoppla" genom att rycka ur kabla bakom rosen på tändningslåset och kört bara på kablar istället för nyckeln. Har även provat med annan tändmodul utan resultat...

Är jättetacksam för svar /MVH

Det var skumt. Du gjorde inget annat än att du satte ner röven på sätet?

/Benny

Ja, jag satte mig i och hann inte ens lägga i en växel🤔

Halogen744
23 januari 2017 · 7 Inlägg

Halogen744 skrev:

Vettemannen skrev:

Halogen744 skrev:
Hej har fått ett stort problem. Min Volvo startar inte, jag stod på tomgång utanför en vän sedan när jag satte mig i så dog den. Och därefter har den inte startat mer... det är ingen gnista på något stift. Det jag har bytt är Fördelarlock, Rotor, Hallgivare. Provat att sätta direktström till tändspole, provat tre tändspolar. Provat att "tjuvkoppla" genom att rycka ur kabla bakom rosen på tändningslåset och kört bara på kablar istället för nyckeln. Har även provat med annan tändmodul utan resultat...

Är jättetacksam för svar /MVH

Det var skumt. Du gjorde inget annat än att du satte ner röven på sätet?

/Benny

Ja, jag satte mig i och hann inte ens lägga i en växel🤔

Jag har nu bytt: Hallgivare, Tändmodul, fördelare, fördelarlock, Rotor, Tändkablar, Tändstift. Och provat olika tändspolar utan resultat...

Brådhis * Voff voff *
23 januari 2017 · 10 276 Inlägg

"Radioavstörningsreläet" är min gissning... Inget direkt ovanligt fel.

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (23 januari 2017)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
23 januari 2017 · 4 917 Inlägg

Jag hade kollat tändlåset i detta läget..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang