Köpråd billig bil

Knugcab
14 januari 2017 · 5 111 Inlägg

Haha, ja min Volvo PV är tydligen en halvkombi, jag visste inte att Volvo tillverkat den modellen, dessutom verkar den ha fått en B18A-motor från 67-68 med tanke på att den fått 75 hk i stället för 68.

Min Opel Rekord coupé är en fyrdörrars sedan.....

Då är det enklare med min King Cab, det är tydligen ingen bil alls och saknar motor, men den är åtminstone blå, tvåsitsig och fem meter lång.

Min Merca är svensksåld, vilket stämmer, konstigt att den enligt uppgift har 136 hästars motorn för tyska marknaden då som inte klarade avgaskraven i Sverige.......

Trots allt verkade den kunna pricka in allt på en så beskedlig och ordinär bil som min svensksålda S70 2,5SE.....alltid något.

Min släpvagn minns jag inte ens regnumret på och jag orkar inte skotta fram den, lika bra kanske...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Evildan
14 januari 2017 ·

Battleaxe skrev:
Vi tycks ha glidit ifrån ämnet lite....

Jag har haft galen otur. Varenda Saab jag ringt på har blivit såld ungefär samtidigt som jag pratat med dem i telefon sad

Någon som har en åsikt om Passat?

Tack igen för att ni tar er tid att svara

Passat? Nej för hlvte köp ingen folkvagn.
Ojämn kvalitet, några fungerar prima medans majoriteten strular på ett eller annat vis. Jag tror inte det finns något bilmärke som har så många allvarliga modellspecifika fel som VAG, inte ens BMW. wink


Edit: En trecylindrig manuell Fabia är ett vettigt köp.

Senast redigerat av Evildan (14 januari 2017)

Nordicawd
14 januari 2017 · 46 Inlägg

Du har pm

Jokabsson
14 januari 2017 · 1 175 Inlägg

Battleaxe skrev:
Vi tycks ha glidit ifrån ämnet lite....

Jag har haft galen otur. Varenda Saab jag ringt på har blivit såld ungefär samtidigt som jag pratat med dem i telefon sad

Någon som har en åsikt om Passat?

Tack igen för att ni tar er tid att svara

Var ihärdig, är det en Saab 9-5 du vill ha, så ha lite tålamod tills köpläge uppstår!

Annars är Passat en helt okej kärra. 1.8T är en bra motor så länge den inte misskötts. Har du tur så kan du hitta en med fullstämplad servicebok. Annars är det framvagnen i Passater som brukar ge sig först. Länkarmar och bussningar slits snabbt så lyssna noga efter klonk och gnissel när du kör.

Det är en trevlig bil som går förhållandevis billigt!

Senast redigerat av Cracksoup (14 januari 2017)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Battleaxe
15 januari 2017 · 28 Inlägg

Tack för svaren smile

Jag har egentligen inga krav på vilket bilmärke det ska vara.
Det ska helst vara en som inte kostar skjortan, varken att köpa eller att äga. Den får gärna ha lite motorkraft och vara någorlunda säker. Behöver även dragkrok på.

Jag hittade just denna
http://www.bytbil.com/gavleborgs-lan/pe … 8-10437721

Någon som tycker något om den?

Tack för din tid

Evildan
15 januari 2017 ·

Battleaxe skrev:
Tack för svaren smile

Jag har egentligen inga krav på vilket bilmärke det ska vara.
Det ska helst vara en som inte kostar skjortan, varken att köpa eller att äga. Den får gärna ha lite motorkraft och vara någorlunda säker. Behöver även dragkrok på.

Jag hittade just denna
http://www.bytbil.com/gavleborgs-lan/pe … 8-10437721

Någon som tycker något om den?

Tack för din tid

För 7000kr skulle jag överväga att köpa den för att flippa.
Många och tråkiga problem med den "varianten", höhö.
Oilsludge.
Elfel.
Framvagn.
Rost.
För att nämna dom vanligaste.
Jag har haft några och folk påstår ibland att Avensis är lika spännande som ett glas vatten, Passaten är som bil ännu tristare i mitt tycke. Svart mörkt och murrig interiör med ett tämligen oinspirerande yttre.

Jokabsson
15 januari 2017 · 1 175 Inlägg

Battleaxe skrev:
Tack för svaren smile

Jag har egentligen inga krav på vilket bilmärke det ska vara.
Det ska helst vara en som inte kostar skjortan, varken att köpa eller att äga. Den får gärna ha lite motorkraft och vara någorlunda säker. Behöver även dragkrok på.

Jag hittade just denna
http://www.bytbil.com/gavleborgs-lan/pe … 8-10437721

Någon som tycker något om den?

Tack för din tid

Den ser rätt bra ut! Motorn är som sagt bra så länge den skötts som den ska smile
Den duger säkert till det du ska använda den till.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Battleaxe
15 januari 2017 · 28 Inlägg

Evildan skrev:

Battleaxe skrev:
Tack för svaren smile

Jag har egentligen inga krav på vilket bilmärke det ska vara.
Det ska helst vara en som inte kostar skjortan, varken att köpa eller att äga. Den får gärna ha lite motorkraft och vara någorlunda säker. Behöver även dragkrok på.

Jag hittade just denna
http://www.bytbil.com/gavleborgs-lan/pe … 8-10437721

Någon som tycker något om den?

Tack för din tid

För 7000kr skulle jag överväga att köpa den för att flippa.
Många och tråkiga problem med den "varianten", höhö.
Oilsludge.
Elfel.
Framvagn.
Rost.
För att nämna dom vanligaste.
Jag har haft några och folk påstår ibland att Avensis är lika spännande som ett glas vatten, Passaten är som bil ännu tristare i mitt tycke. Svart mörkt och murrig interiör med ett tämligen oinspirerande yttre.

Haha. Tja, kanske inte den mest upphetsande bilen... men den kanske funkar hmm

Battleaxe
15 januari 2017 · 28 Inlägg

Cracksoup skrev:

Battleaxe skrev:
Tack för svaren smile

Jag har egentligen inga krav på vilket bilmärke det ska vara.
Det ska helst vara en som inte kostar skjortan, varken att köpa eller att äga. Den får gärna ha lite motorkraft och vara någorlunda säker. Behöver även dragkrok på.

Jag hittade just denna
http://www.bytbil.com/gavleborgs-lan/pe … 8-10437721

Någon som tycker något om den?

Tack för din tid

Den ser rätt bra ut! Motorn är som sagt bra så länge den skötts som den ska smile
Den duger säkert till det du ska använda den till.

Det var väl så jag tänkte smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang