Att regga eller inte regga

millekrafft
17 januari 2017 · 66 Inlägg

Är i en situation och behöver lite rådgivning gällande en 740 turbo.

Bilen det gäller är på papper en 740 Gl automat men har fått en m90 låda och en nybyggd FK maskin.  Tanken var att besikta den som en Gl (grenrör,spridare och programvara) och sedan sätta i "godiset" ( extraktorgrenrör, turbo modell större osv.

Ett annat alt. Är att reg.besikta den med en orginal FK motor och sedan sätta dit resten.

Vilken situation är värst om det händer något? Att åka med en Gl (med stor turbo osv )som inte stämmer någonstans i papprena , eller att åka med en orginal FK  som är trimmad?

Man har ju 10 dagar på sig att reg.bessa om man bytt motor från en Gl till något annat. Vilket man såklart hävdar om man åker Gl å blir stannad.

I'd Rather lose by a mile because i've built my own car than win by an inch because someone else built it for me -mulle meck
elgh33
17 januari 2017 · 266 Inlägg

Lika olagligt båda alternativen,

hade reggat med fk å m90 och kört typ 19t och större spridare topp osv så de ser orginal ut smile

eftersom du frågar, är du rädd för att få problem med flygande besiktning? eller ev trafik olycka?

Oregat och obesiktiat e bra annars wink

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang