V70 (-99) läcker bensin

Kaegis
21 januari 2017 · 21 Inlägg

Hej, nu har min v70 börjat läcka bensin, närmare bestämt 0.5 liter i timmen, även när den är avstängd. Naturligtvis hade jag sprungit ut och kollat om jag hade varit hemma men jag ska snart till biltema och tänkte därför fråga er vad som kan vara fel. Min första tanken var bränslefiltret, då det såg riktigt sunkigt ut sist jag hade bilen upphissad, en annan möjlighet är ju slangar. Det jag undrar egentligen är vilka vanliga fel som kan ge dessa symtom och vilka mått bränsleslangarna i min bil har så jag kan köpa med mig delar från biltema redan idag. När jag ställde bilen sist var pölen under bakdelen av bilen, vilket är en av anledningarna till att jag misstänker bränslefiltret.

Tack på förhand!

Senast redigerat av Kaegis (21 januari 2017)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 januari 2017 · 13 983 Inlägg

Kaegis skrev:
Hej, nu har min v70 börjat läcka bensin, närmare bestämt 0.5 liter i timmen, även när den är avstängd. Naturligtvis hade jag sprungit ut och kollat om jag hade varit hemma men jag ska snart till biltema och tänkte därför fråga er vad som kan vara fel. Min första tanken var bränslefiltret, då det såg riktigt sunkigt ut sist jag hade bilen upphissad, en annan möjlighet är ju slangar. Det jag undrar egentligen är vilka vanliga fel som kan ge dessa symtom och vilka mått bränsleslangarna i min bil har så jag kan köpa med mig delar från biltema redan idag. När jag ställde bilen sist var pölen under bakdelen av bilen, vilket är en av anledningarna till att jag misstänker bränslefiltret.

Tack på förhand!

Det kan ju vara 1000 ställen det kan läcka på. Titta var det droppar istället.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Kaegis
22 januari 2017 · 21 Inlägg

Vettemannen skrev:

Kaegis skrev:
Hej, nu har min v70 börjat läcka bensin, närmare bestämt 0.5 liter i timmen, även när den är avstängd. Naturligtvis hade jag sprungit ut och kollat om jag hade varit hemma men jag ska snart till biltema och tänkte därför fråga er vad som kan vara fel. Min första tanken var bränslefiltret, då det såg riktigt sunkigt ut sist jag hade bilen upphissad, en annan möjlighet är ju slangar. Det jag undrar egentligen är vilka vanliga fel som kan ge dessa symtom och vilka mått bränsleslangarna i min bil har så jag kan köpa med mig delar från biltema redan idag. När jag ställde bilen sist var pölen under bakdelen av bilen, vilket är en av anledningarna till att jag misstänker bränslefiltret.

Tack på förhand!

Det kan ju vara 1000 ställen det kan läcka på. Titta var det droppar istället.

/Benny

Självklart kan det vara 1000 ställen, men det jag var ute efter var vanliga problem osv osv.

Nu har jag kommit hem till bilen igen och lyft den, det är ett hål i tanken vid avgasröret, vilket leder mig till fråga nummer 2: Hur svår är den att byta?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang