Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

turbosvenn
30 juli 2016 · 22 Inlägg

såg en gång på hallands åsen när en tjej hade mobilen i ena handen och kaffe i den andra, började undra om hon hade tre armar? nej galningen styrde med knäna hmm jösses säger jag bara yikes

the closer you get, the slower i go
Mack Forum- och sitemoderator
30 juli 2016 · 26 097 Inlägg

turbosvenn skrev:
såg en gång på hallands åsen när en tjej hade mobilen i ena handen och kaffe i den andra, började undra om hon hade tre armar? nej galningen styrde med knäna hmm jösses säger jag bara yikes

Måste ju hinna med att facebooka..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
turbosvenn
30 juli 2016 · 22 Inlägg

Mack skrev:

turbosvenn skrev:
såg en gång på hallands åsen när en tjej hade mobilen i ena handen och kaffe i den andra, började undra om hon hade tre armar? nej galningen styrde med knäna hmm jösses säger jag bara yikes

Måste ju hinna med att facebooka..

hoppas att hon hinner skriva: OMG krock, hmm

the closer you get, the slower i go
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 juli 2016 · 13 983 Inlägg

trubbelturbo skrev:

Mervolic skrev:
Folk som ligger och pressar 2-3 meter bakom, trots att man ligger i eller strax över skyltad hastighet. Fy fan.

Nu har jag börjat sänka hastigheten när dom gör så. Ökar dom avståndet, så ökar jag hastigheten. Annars går det bara långsammare tills dom kör om. Jag har ingen lust att få en bil in i bagaget i närheten av min 1-åring, så minskad hastighet ger ju minskad risk i alla fall.

Råkade ut för just detta ikväll. Slutade med att jag körde i 65-70 på 100-väg. Så onödigt, endast pga ett hänsynslöst beteende.

Jag hade en sådan bakom mig idag (många incidenter idag tongue) som låg precis bakom, på MOTORVÄG, mao. Hade han/hon alla möjligheter att köra om. Men icke. Så jag passade på att testa ett trick jag fått berättat för mig, nämnligen en lååååååång och ihållande spolning av vindrutan. Och ser man på, bilen bakom, som hamnade i dimman av min spolarvätska satte på vindrutetorkarna och backade av och höll avståndet resten av resan. + Att jag fick en skinande ren vindruta.

Effektivt och riskfritt big_smile

lollollollol

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 juli 2016 · 13 983 Inlägg

Mack skrev:

turbosvenn skrev:
såg en gång på hallands åsen när en tjej hade mobilen i ena handen och kaffe i den andra, började undra om hon hade tre armar? nej galningen styrde med knäna hmm jösses säger jag bara yikes

Måste ju hinna med att facebooka..

Jaa, det gäller ju att vara effektiv!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
30 juli 2016 ·

Vettemannen skrev:

trubbelturbo skrev:

Mervolic skrev:
Folk som ligger och pressar 2-3 meter bakom, trots att man ligger i eller strax över skyltad hastighet. Fy fan.

Nu har jag börjat sänka hastigheten när dom gör så. Ökar dom avståndet, så ökar jag hastigheten. Annars går det bara långsammare tills dom kör om. Jag har ingen lust att få en bil in i bagaget i närheten av min 1-åring, så minskad hastighet ger ju minskad risk i alla fall.

Råkade ut för just detta ikväll. Slutade med att jag körde i 65-70 på 100-väg. Så onödigt, endast pga ett hänsynslöst beteende.

Jag hade en sådan bakom mig idag (många incidenter idag tongue) som låg precis bakom, på MOTORVÄG, mao. Hade han/hon alla möjligheter att köra om. Men icke. Så jag passade på att testa ett trick jag fått berättat för mig, nämnligen en lååååååång och ihållande spolning av vindrutan. Och ser man på, bilen bakom, som hamnade i dimman av min spolarvätska satte på vindrutetorkarna och backade av och höll avståndet resten av resan. + Att jag fick en skinande ren vindruta.

Effektivt och riskfritt big_smile

lollollollol

/Benny

Fungerar ännu effektivare på rövslickare ridandes skrevraketer.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 juli 2016 · 13 983 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

trubbelturbo skrev:

Jag hade en sådan bakom mig idag (många incidenter idag tongue) som låg precis bakom, på MOTORVÄG, mao. Hade han/hon alla möjligheter att köra om. Men icke. Så jag passade på att testa ett trick jag fått berättat för mig, nämnligen en lååååååång och ihållande spolning av vindrutan. Och ser man på, bilen bakom, som hamnade i dimman av min spolarvätska satte på vindrutetorkarna och backade av och höll avståndet resten av resan. + Att jag fick en skinande ren vindruta.

Effektivt och riskfritt big_smile

lollollollol

/Benny

Fungerar ännu effektivare på rövslickare ridandes skrevraketer.

lollollollol Hela visiret fullt med fönsterputs!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
30 juli 2016 ·

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

lollollollol

/Benny

Fungerar ännu effektivare på rövslickare ridandes skrevraketer.

lollollollol Hela visiret fullt med fönsterputs!!!

/Benny

Helt gratis visirtvätt.
Jag vill inte ha in en organdonator genom min bakruta ner i våran dotters bakåtvända babyskydd om jag måste bromsa för något bottsänkt studsande lik eller en BMW på breddendär föraren har som så ofta överskattat sin körförmåga och använder allmänna vägar som sin personliga racerbana.

https://youtu.be/tSHN5T95c3Y

trubbelturbo
30 juli 2016 · 1 434 Inlägg

Motorcyklar undviker jag dock då spolarvätska inte är så nyttigt för ögonen.

Senast redigerat av trubbelturbo (30 juli 2016)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 juli 2016 · 13 983 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Fungerar ännu effektivare på rövslickare ridandes skrevraketer.

lollollollol Hela visiret fullt med fönsterputs!!!

/Benny

Helt gratis visirtvätt.
Jag vill inte ha in en organdonator genom min bakruta ner i våran dotters bakåtvända babyskydd om jag måste bromsa för något bottsänkt studsande lik eller en BMW på breddendär föraren har som så ofta överskattat sin körförmåga och använder allmänna vägar som sin personliga racerbana.

https://youtu.be/tSHN5T95c3Y

Så här långt har du gjort min dag!!!! lol

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Muttley
30 juli 2016 ·

JourneymanX skrev:

it_mutt skrev:

JourneymanX skrev:
Det är flera som använder mobilen i bilen vid körning efter förbudet.Det är inte BRA.Tur endå att jag inte har /fick barn.Barn är mjuka bilar är hårda!

Kör klokt kör av vägen stanna vid ex en p-plats  prata då i telefon.

Fast...det är inte förbud mot att använda mobilen medan man kör.

ÄR det inte?Typiskt sverige(luddiga lagar) det måste först hända ngt så blir det andra visor.Totalförbjud skulle det vara!El handsfree till de som MÅSTE använda vid körning.

Nåja inte enbart sverige.  Om jag läste rätt så har tex polen krav på handsfree.   Taxichauffören vi åkte med igår använde långt ifrån handsfree, och vi körde nog ändå förbi 60 tal poliser och 40 tal militärer.  De bara kollade lite på chauffören men sket i det wink

Hade det stått S på eumärket på bilen hade du fått böter garanterat.

Pierre_r Lastbilsmekaniker
30 juli 2016 · 729 Inlägg

Mervolic skrev:

trubbelturbo skrev:

Mervolic skrev:
Folk som ligger och pressar 2-3 meter bakom, trots att man ligger i eller strax över skyltad hastighet. Fy fan.

Nu har jag börjat sänka hastigheten när dom gör så. Ökar dom avståndet, så ökar jag hastigheten. Annars går det bara långsammare tills dom kör om. Jag har ingen lust att få en bil in i bagaget i närheten av min 1-åring, så minskad hastighet ger ju minskad risk i alla fall.

Råkade ut för just detta ikväll. Slutade med att jag körde i 65-70 på 100-väg. Så onödigt, endast pga ett hänsynslöst beteende.

Jag hade en sådan bakom mig idag (många incidenter idag tongue) som låg precis bakom, på MOTORVÄG, mao. Hade han/hon alla möjligheter att köra om. Men icke. Så jag passade på att testa ett trick jag fått berättat för mig, nämnligen en lååååååång och ihållande spolning av vindrutan. Och ser man på, bilen bakom, som hamnade i dimman av min spolarvätska satte på vindrutetorkarna och backade av och höll avståndet resten av resan. + Att jag fick en skinande ren vindruta.

Effektivt och riskfritt big_smile

Jo, det knepet brukar funka. I alla fall tillfälligt. Men nu hade jag slut på spolarvätska, och rätt surt att jag (med risk att låta snål) ska behöva slösa spolarvätska för att folk ska fatta hur man kör på ett säkert sätt.

Man kanske skulle montera ett extra spolarmunstycke på bakrutan, riktat bakåt, med typ spillolja i behållaren. Less! mad roll

Köp en jeep cherokee mellan 88-95 så har dom det från fariken.
Den slangen som sitter upp till torkaren brukar hoppa av och då sprutar spolarvätskan rakt bak i perfekt vindrutehöjd för närgånga bilar.

666_Beast
30 juli 2016 · 1 863 Inlägg

Mervolic skrev:
Folk som ligger och pressar 2-3 meter bakom, trots att man ligger i eller strax över skyltad hastighet. Fy fan.

Nu har jag börjat sänka hastigheten när dom gör så. Ökar dom avståndet, så ökar jag hastigheten. Annars går det bara långsammare tills dom kör om. Jag har ingen lust att få en bil in i bagaget i närheten av min 1-åring, så minskad hastighet ger ju minskad risk i alla fall.

Råkade ut för just detta ikväll. Slutade med att jag körde i 65-70 på 100-väg. Så onödigt, endast pga ett hänsynslöst beteende.

När jag inte har ungarna i bilen så tvärnitar jag, garanterar att den som ligger bakom ökar avståndet.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
DasAuto
31 juli 2016 · 2 751 Inlägg

666_Beast skrev:

Mervolic skrev:
Folk som ligger och pressar 2-3 meter bakom, trots att man ligger i eller strax över skyltad hastighet. Fy fan.

Nu har jag börjat sänka hastigheten när dom gör så. Ökar dom avståndet, så ökar jag hastigheten. Annars går det bara långsammare tills dom kör om. Jag har ingen lust att få en bil in i bagaget i närheten av min 1-åring, så minskad hastighet ger ju minskad risk i alla fall.

Råkade ut för just detta ikväll. Slutade med att jag körde i 65-70 på 100-väg. Så onödigt, endast pga ett hänsynslöst beteende.

När jag inte har ungarna i bilen så tvärnitar jag, garanterar att den som ligger bakom ökar avståndet.

Läste först när jag "har" ungarna i bilen. HAHA big_smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
it_mutt
22 januari 2017 · 10 379 Inlägg

Ja, det är då konstigt att sommaren är en tid då folk tappar allt de någonsin lärt sig om mörkerkörning...för så fort det blir "vinter" igen, är det tillbaka. Och skulle någon mot förmodan inte veta vad som gäller för lyckad mörker/höst/vinter-körning, kommer här mina bästa tips, givetvis baserat på hur många kör, så det bör vara praxis;

Blända av 50m innan mötet
Blända på 25m innan mötet
Ha helljuset på... 25m bakom framförvarande. Detta så att framförvarande inte missar att denne nu fått trevligt sällskap. Notera: OM ni får möte, om så mötande bil är 1km bort, är det absolut nödvändigt att du bländar av. Det är nämligen framförvarandes uppgift att uppfylla de ovanstående punkterna. Efter mötet kan du tryggt slå på ditt helljus igen.

Helljuset är även bra för att blinka med, gärna tillsammans med överdrivet användande av tutan, över att personer framför dig håller skyltad hastighet. Det kan även fungera bra som ett sätt att ge "tummen upp" för att framförvarande saktar ner till skyltad hastighet vid exempelvis skolor, fartkameror och lite varstans där man tycker det kan vara lämpligt att ge någon en klapp på axeln.

Dimljus bak är bra att ha påslaget...alltid, oavsett om du har bil bakom eller inte
Dimljus fram är bra att ha påslaget tillsammans med halvljus...inte för att det behövs eller gör någon nytta, men så att mötande bilister inte sitter och somnar för att det är halvdunkelt vid möten.


När det är snö, slask och andra jävligheter på vägen, ska man gärna kasta sig in 5m framför bilen man precis kört om. Helst på motorväg och speciellt om man inte har någon bakom sig som också vill köra om.

Vid halvtaskigt väglag ska man helst ligga nära fordonet framför, för, om det skulle hända något, så har man ju även sällskap och slipper sitta vid vägkanten själv när man väntar på bärgningsbilen. Detta ska givetvis göras oavsett om framförvarande ligger precis på skyltad hastighet, eller t.o.m. över - ingen ska behöva känna sig ensam i trafiken.

Även om man har uppenbara problem med mörkerseendet, alternativt så dåligt halvljus på sin bil, att man måste sakta ner 10-20km/h varje gång man får möte, så ska man givetvis ge sig ut och köra så mycket som möjligt när det är mörkt. Detta av den enkla anledning att; träning ger färdighet.

För att träna upp mörkerseendet kan man dessutom köra antingen med bara drl tänt (givetvis bara fram) när det är mörkt ute, eller, om detta känns osäkert, alternativt om ditt fortskaffningsmedel saknar drl, bara ha parkeringsljuset tänt. Men absolut inte halvljus. Då blir det inte någon ögonträning inte.








..jodå, kvällen har varit SÅ trevlig i trafiken...

Senast redigerat av it_mutt (22 januari 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi A4 "TooLow" (2009)
Djo
22 januari 2017 · 10 157 Inlägg

Fan missat alla dessa regler sad och saknar totalt DRL så tyvärr kan övriga se mig sad

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
666_Beast
22 januari 2017 · 1 863 Inlägg

Glöm inte den frivilliga blinkersen. Inte ens kära farbror Blå använder den onödiga detaljen, svått att blända av på deras bilar också. Möter dom nästan varje kväll och får helljus blinka åt dom varje gång.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
it_mutt
22 januari 2017 · 10 379 Inlägg

Djo skrev:
Fan missat alla dessa regler sad och saknar totalt DRL så tyvärr kan övriga se mig sad

Se! Och just därför är det bra att vi övriga sträcker ut en hand och hjälper till att friska upp minnet ibland wink

666_Beast skrev:
Glöm inte den frivilliga blinkersen. Inte ens kära farbror Blå använder den onödiga detaljen, svått att blända av på deras bilar också. Möter dom nästan varje kväll och får helljus blinka åt dom varje gång.

Blink-vad-för-något-ers?

Nu måste du ju förstå att myndighetsbilar är inte som andra bilar. Det är trehandsmanövrering till ALLT, därför får man ha lite överseende med att myndigheter inte riktigt följer reglerna som finns för oss vanliga dödliga..

Händer mig också titt som tätt att Farbror Blå (inte bandet) tycker att det är onödigt att slita på ljusspaken. Men, det är väl för att de letar efter tjuvlingar i dikeskanterna...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi A4 "TooLow" (2009)
Blinkersolja <<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
23 januari 2017 · 306 Inlägg

it_mutt skrev:
Ja, det är då konstigt att sommaren är en tid då folk tappar allt de någonsin lärt sig om mörkerkörning...för så fort det blir "vinter" igen, är det tillbaka. Och skulle någon mot förmodan inte veta vad som gäller för lyckad mörker/höst/vinter-körning, kommer här mina bästa tips, givetvis baserat på hur många kör, så det bör vara praxis;

Blända av 50m innan mötet
Blända på 25m innan mötet
Ha helljuset på... 25m bakom framförvarande. Detta så att framförvarande inte missar att denne nu fått trevligt sällskap. Notera: OM ni får möte, om så mötande bil är 1km bort, är det absolut nödvändigt att du bländar av. Det är nämligen framförvarandes uppgift att uppfylla de ovanstående punkterna. Efter mötet kan du tryggt slå på ditt helljus igen.

Helljuset är även bra för att blinka med, gärna tillsammans med överdrivet användande av tutan, över att personer framför dig håller skyltad hastighet. Det kan även fungera bra som ett sätt att ge "tummen upp" för att framförvarande saktar ner till skyltad hastighet vid exempelvis skolor, fartkameror och lite varstans där man tycker det kan vara lämpligt att ge någon en klapp på axeln.

Dimljus bak är bra att ha påslaget...alltid, oavsett om du har bil bakom eller inte
Dimljus fram är bra att ha påslaget tillsammans med halvljus...inte för att det behövs eller gör någon nytta, men så att mötande bilister inte sitter och somnar för att det är halvdunkelt vid möten.


När det är snö, slask och andra jävligheter på vägen, ska man gärna kasta sig in 5m framför bilen man precis kört om. Helst på motorväg och speciellt om man inte har någon bakom sig som också vill köra om.

Vid halvtaskigt väglag ska man helst ligga nära fordonet framför, för, om det skulle hända något, så har man ju även sällskap och slipper sitta vid vägkanten själv när man väntar på bärgningsbilen. Detta ska givetvis göras oavsett om framförvarande ligger precis på skyltad hastighet, eller t.o.m. över - ingen ska behöva känna sig ensam i trafiken.

Även om man har uppenbara problem med mörkerseendet, alternativt så dåligt halvljus på sin bil, att man måste sakta ner 10-20km/h varje gång man får möte, så ska man givetvis ge sig ut och köra så mycket som möjligt när det är mörkt. Detta av den enkla anledning att; träning ger färdighet.

För att träna upp mörkerseendet kan man dessutom köra antingen med bara drl tänt (givetvis bara fram) när det är mörkt ute, eller, om detta känns osäkert, alternativt om ditt fortskaffningsmedel saknar drl, bara ha parkeringsljuset tänt. Men absolut inte halvljus. Då blir det inte någon ögonträning inte.








..jodå, kvällen har varit SÅ trevlig i trafiken...

MYCKET bra skrivet...Får man kopiera din text och använda den som insändare i sin lokaltidning tro?..

Det är STRÄNGT förbjudet att åka omkring med dimljus och halvljus tänt samtidigt men hur många åker omkring med ovan nämnda tro?...

https://www1.garaget.org/gallery/images/113/112858/112858-17ebffc41c71a7547b8c9544d5e96352_large.jpg

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*
Skoda OCTAVIA RS II 2,0 TFSI. "BLUE VISION X3M EDITION.270 HK." (2008)
Blinkersolja <<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
12 juni 2017 · 306 Inlägg

Dags för det här forumet att uppdateras igen tycker jag..

Jag HATAR folk som ligger alldeles för nära bakom och stressar.Ett bra knep är att köra igång vindrutespolningen som dom får sig en dusch på sin vindruta men det är inte många som fattar vinken utan då blinkar dom med helljuset och/eller tutar.

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*
Skoda OCTAVIA RS II 2,0 TFSI. "BLUE VISION X3M EDITION.270 HK." (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang