Elfönsterhissar fungerar ej - Skoda Fabia 1,2 -08

Johnen
23 januari 2017 · 8 Inlägg

Har precis köpt en Skoda Fabia 1,2 HTP Elegance från 2008. Elhissarna fungerar inte. Tidigare ägare sa att de glappar, när den var inne på service bad de dem titta på problemet men då fungerade dem enligt verkstaden, sa dem.

Hur som helst, det är fyra elhissar, ingen funkar. Säkringar verkar hela. Har försökt söka lite på nätet, men inte hittat något. Någon skrev att man kan göra någon typ av nollatällning genom att koppla ur batteriet. Har ej provat det än. Kanske finns andra sätt?

mb_pucken
23 januari 2017 · 5 087 Inlägg

Kolla innanför damasken mellan förardörren och kaross. Väldigt vanligt att kablarna går av där och då slås elhissarna m.m. ut.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Johnen
25 januari 2017 · 8 Inlägg

mb_pucken skrev:
Kolla innanför damasken mellan förardörren och kaross. Väldigt vanligt att kablarna går av där och då slås elhissarna m.m. ut.

Tack för svar!
Hade den inne på service och bad dem kolla detta också. De trodde det var styrdonet i förardörren som det var fel på.

Om man får tag i en begagnad, tror ni en händig men ej bilkunnig kan byta den?

Soulman
25 januari 2017 · 1 271 Inlägg

Johnen skrev:

mb_pucken skrev:
Kolla innanför damasken mellan förardörren och kaross. Väldigt vanligt att kablarna går av där och då slås elhissarna m.m. ut.

Tack för svar!
Hade den inne på service och bad dem kolla detta också. De trodde det var styrdonet i förardörren som det var fel på.

Om man får tag i en begagnad, tror ni en händig men ej bilkunnig kan byta den?

Bytet är inte svårare än att få av och på dörrsidan. Tror att Fabian finns även utan elhissar så köp rätt modul. Tar du av dörrsidan ser du numret på den.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang