M51d25 eller b230 turbo

langen93
19 februari 2017 · 91 Inlägg

Tjenare är nämligen så att jag står i valet och kvalet vad ska jag börja med. Är så att jag har en Volvo 940 turbo och en BMW e36 325 td . Men jag vet inte vilken bil jag ska lägga energin på . Är så att jag vill bygga en liten snik drifting/bus bil och vet inte redigt va jag ska välja. Kan mer om Volvo men samtidigt lite om BMW, samtidigt känns det roligare om jag får trimma diesel , men vet inte redigt vilken som är mest potent. Vad klarar BMW motorn av orginal om man byter pump till mekanisk med 11mm element? Vad hade ni valet ?är som sagt ett långtids projekt . Har byggt Volvo motor innan så inga problem där heller . Mvh Langen

citrouz
19 februari 2017 · 168 Inlägg

langen93 skrev:
Tjenare är nämligen så att jag står i valet och kvalet vad ska jag börja med. Är så att jag har en Volvo 940 turbo och en BMW e36 325 td . Men jag vet inte vilken bil jag ska lägga energin på . Är så att jag vill bygga en liten snik drifting/bus bil och vet inte redigt va jag ska välja. Kan mer om Volvo men samtidigt lite om BMW, samtidigt känns det roligare om jag får trimma diesel , men vet inte redigt vilken som är mest potent. Vad klarar BMW motorn av orginal om man byter pump till mekanisk med 11mm element? Vad hade ni valet ?är som sagt ett långtids projekt . Har byggt Volvo motor innan så inga problem där heller . Mvh Langen

Alltså du kommer få en rad olika svar, vill du ha nått som du vet fungerar bra och kan meka med, Välj Volvon men om du känner för att pröva något nytt ta BMW-n.

Jag hafe personligen hade valt Volvon då jag gillar bensinmotorer. Smaken är som baken

Volvo 740GL "SLEEPERN" (1992)
Lommen
19 februari 2017 · 273 Inlägg

Jag hade gjort så här.. stoppa ner BMW motorn i Volvon, ja om den är äldre än 93 vill säga, annars blir det svårt att regga på vanligt vis, om inte så kan du köpa nån bil med rasad motor som är äldre än 93.  Och har du en M51 diesel på 2.5 liters TD motor så har du redan mekanisk pump...dock inte större element än orginal. Borde inte vara några större problem att få ner den motorn i 940:n, dessutom får du nått som är lite ovanligt..

langen93
20 februari 2017 · 91 Inlägg

Är du säker på det för min sitter det elektronisk i sitter det inte bara mekanisk pump på m21d24

Lommen
20 februari 2017 · 273 Inlägg

Dom tidiga TD motorerna har mekpump, jag har haft flera E34 och E36 med mek pump således 2.5TD, Jag har även haft lite nyare TDS motorer och där har det suttit elektronisk pump, även i Omgan jag haft satt det elektronisk pump. Så nog är jag ganska säker på att det ska sitta mekanisk pump i TD.. men jag kan ju ha fel, men jag har haft många BMW dieslar och mina stämmer enligt ovanstående.

langen93
21 februari 2017 · 91 Inlägg

Okej vet du var man kan få tag i en billig mekanisk diesel pump?

Maaash
21 februari 2017 · 4 Inlägg

Lägg krutet på BMWn såklart! smile

Lommen
21 februari 2017 · 273 Inlägg

langen93 skrev:
Okej vet du var man kan få tag i en billig mekanisk diesel pump?

Mek pumparna är hårdvaluta så jag tvivlar på att du kan få tag på nån billig. Speciellt till BMW är dom ju extremt eftertraktade då folk gärna behöver dessa till just trimning.

langen93
28 februari 2017 · 91 Inlägg

Känns som det blir Bmw e36 men då kommer uterliggare en fråga är nämligen så att jag har ett cheva 350 block som ligger och skräpar tanken är ju att när jag är färdig ska jag kunna köra lite drifting. Vad skulle ni köra på då ? M51d25 med mek pump och stor turbo eller cheva 350 block strockad till 383 med roligare toppar och en fin kam?smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang