Jeremy Clarkson avslöjar bilen han hatar mest.

torsen
21 februari 2017 · 7 234 Inlägg

Den är en cynisk marknadsföringsprodukt för de godtrogna och dumma, enligt Jeremy Clarkson.
Det är bara en dåre som köper en, gillar den eller hyllar den, ångar Clarkson på.

Men vilken bil är det han åsyftar/hatar mest?

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
21 februari 2017 · 2 571 Inlägg

Prius.

Mvh såg livesändningen där han sade det.

Senast redigerat av hyrbil (21 februari 2017)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Asplunds_Saab Saab - Move your mind!
21 februari 2017 · 435 Inlägg

Toyota prius är ju ett skämt... så fruktansvärt ful, träbänkar till säten och allämänt kriminellt provocerande ful.

// Chantelle - SAAB-frälst SAAB-fanatiker.
Evildan
21 februari 2017 ·

Det där är tio år gamla "nyheter" minst.

Men Clarkson och May utsåg en annan bil till världens sämsta bil.
Vilken då?
Inte VW112.

Senast redigerat av Evildan (21 februari 2017)

Presidento Of World
21 februari 2017 · 3 324 Inlägg

Han pratar mycket skit den mannen.

Liksom han total såga vectra opc
Men sanningen är den att den är inte så jävla illa (köpte en bara för att helt enkelt prova)

Körde 259 på GPS utan minsta tendens till "clarksons påstående" .. det samma gäller prius till ända målet så är den bra helt enkelt som vardagsbil.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Fiesta_Racing Ford fantast
21 februari 2017 · 1 607 Inlägg

är väl bara hans personliga åsikter. är upp till personen som lyssnar som tar åt sig eller inte. är heller inget fan av många bilar men går inte och säjer att dom är dåliga för det. sen finns det många bilar jag själv inte har några åsikter om och då låter jag bli att uttala mig om dom. provar gärna nya bilar.

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Djo
21 februari 2017 · 10 157 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Han pratar mycket skit den mannen.

Liksom han total såga vectra opc
Men sanningen är den att den är inte så jävla illa (köpte en bara för att helt enkelt prova)

Körde 259 på GPS utan minsta tendens till "clarksons påstående" .. det samma gäller prius till ända målet så är den bra helt enkelt som vardagsbil.

Det test på vectra jag tänker på var hans största klagomål extrem understyrning och jag tror inte du körde din opel lika hårt som han körde ?

Att prius är en bra bil får man tycka vad man vill om. Men som miljöbil är den ju en katastrof om man kollar tillverkningen av bilen och saker som skeppas över halva jorden fram och tillbaka så är prius i sin helhet inte speciellt miljösmart alls faktiskt.

Så dom som köper och kör prius för att rädda isbjörnar och diverse så är dom ju rätt grund lurade. Men för dom som vill ha något bränsle snålt att frakta aselet i och som inte bryr sig om bilar speciellt mycket så är den nog toppen.

Kört en och det var 30 meter 30 meter jag gärna haft ogjort men alla tycker vi olika.

Så att säga att han talar mycket skit tycker jag är fel att säga då han måste recensera bilar efter sin bedömning eller hur ?

Precis som Evildan gillar prius men hatar v70N fast v70in är en mycket bättre bil snyggare bekvämare och dessutom mycket mycket trevligare att köra.

Men det är hans åsikt och min är en annan så skulle vi ha varsitt  bilprogram hade nog vi sagt helt olika saker om exakt samma bilar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 februari 2017 · 17 469 Inlägg

Ja det visste vi redan. Skit samma, jag gillar vårt missfoster.

Men i flera program har han även hållit fram en bil som han gillar mest. Vet ni vilken?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
21 februari 2017 · 3 324 Inlägg

Djo skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Han pratar mycket skit den mannen.

Liksom han total såga vectra opc
Men sanningen är den att den är inte så jävla illa (köpte en bara för att helt enkelt prova)

Körde 259 på GPS utan minsta tendens till "clarksons påstående" .. det samma gäller prius till ända målet så är den bra helt enkelt som vardagsbil.

Det test på vectra jag tänker på var hans största klagomål extrem understyrning och jag tror inte du körde din opel lika hårt som han körde ?

Att prius är en bra bil får man tycka vad man vill om. Men som miljöbil är den ju en katastrof om man kollar tillverkningen av bilen och saker som skeppas över halva jorden fram och tillbaka så är prius i sin helhet inte speciellt miljösmart alls faktiskt.

Så dom som köper och kör prius för att rädda isbjörnar och diverse så är dom ju rätt grund lurade. Men för dom som vill ha något bränsle snålt att frakta aselet i och som inte bryr sig om bilar speciellt mycket så är den nog toppen.

Kört en och det var 30 meter 30 meter jag gärna haft ogjort men alla tycker vi olika.

Så att säga att han talar mycket skit tycker jag är fel att säga då han måste recensera bilar efter sin bedömning eller hur ?

Precis som Evildan gillar prius men hatar v70N fast v70in är en mycket bättre bil snyggare bekvämare och dessutom mycket mycket trevligare att köra.

Men det är hans åsikt och min är en annan så skulle vi ha varsitt  bilprogram hade nog vi sagt helt olika saker om exakt samma bilar.

Inte på bana men på autobahn med skapliga kurvor osv gick fint. Speciellt med elektroniskt sportchassie.

Men ja alla får ha sin egen åsikt jag har uppfattningen att han tror sig vara "bättre" än någon annan av diverse olika saker som inte behöver tas här och därmed total såga "billigare" bilar...

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Juggen1988
21 februari 2017 · 161 Inlägg

torsen skrev:
Den är en cynisk marknadsföringsprodukt för de godtrogna och dumma, enligt Jeremy Clarkson.
Det är bara en dåre som köper en, gillar den eller hyllar den, ångar Clarkson på.

Men vilken bil är det han åsyftar/hatar mest?

https://www.youtube.com/watch?v=9p9-Pu0W4kE

Här låter det minsann annorlunda ! Man får ju ändå ha i åtanke att The Grand Tour/Top Gear inte direkt är något konsumentprogram, dock är det ju förbaskat bra ändå!

Senast redigerat av Juggen1988 (21 februari 2017)

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 februari 2017 · 17 469 Inlägg

Juggen1988 skrev:

torsen skrev:
Den är en cynisk marknadsföringsprodukt för de godtrogna och dumma, enligt Jeremy Clarkson.
Det är bara en dåre som köper en, gillar den eller hyllar den, ångar Clarkson på.

Men vilken bil är det han åsyftar/hatar mest?

https://www.youtube.com/watch?v=9p9-Pu0W4kE

Här låter det minsann annorlunda ! Man får ju ändå ha i åtanke att The Grand Tour/Top Gear inte direkt är något konsumentprogram, dock är det ju förbaskat bra ändå!

Eh? Ironi? Någon?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Djo
21 februari 2017 · 10 157 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

Djo skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Han pratar mycket skit den mannen.

Liksom han total såga vectra opc
Men sanningen är den att den är inte så jävla illa (köpte en bara för att helt enkelt prova)

Körde 259 på GPS utan minsta tendens till "clarksons påstående" .. det samma gäller prius till ända målet så är den bra helt enkelt som vardagsbil.

Det test på vectra jag tänker på var hans största klagomål extrem understyrning och jag tror inte du körde din opel lika hårt som han körde ?

Att prius är en bra bil får man tycka vad man vill om. Men som miljöbil är den ju en katastrof om man kollar tillverkningen av bilen och saker som skeppas över halva jorden fram och tillbaka så är prius i sin helhet inte speciellt miljösmart alls faktiskt.

Så dom som köper och kör prius för att rädda isbjörnar och diverse så är dom ju rätt grund lurade. Men för dom som vill ha något bränsle snålt att frakta aselet i och som inte bryr sig om bilar speciellt mycket så är den nog toppen.

Kört en och det var 30 meter 30 meter jag gärna haft ogjort men alla tycker vi olika.

Så att säga att han talar mycket skit tycker jag är fel att säga då han måste recensera bilar efter sin bedömning eller hur ?

Precis som Evildan gillar prius men hatar v70N fast v70in är en mycket bättre bil snyggare bekvämare och dessutom mycket mycket trevligare att köra.

Men det är hans åsikt och min är en annan så skulle vi ha varsitt  bilprogram hade nog vi sagt helt olika saker om exakt samma bilar.

Inte på bana men på autobahn med skapliga kurvor osv gick fint. Speciellt med elektroniskt sportchassie.

Men ja alla får ha sin egen åsikt jag har uppfattningen att han tror sig vara "bättre" än någon annan av diverse olika saker som inte behöver tas här och därmed total såga "billigare" bilar...

Ja du ser smile

Ja han lever nog en högre standard och har lite högre krav.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 februari 2017 · 17 469 Inlägg

Vi kör inte prius för att rädda isbjörnar. Vi kör prius för att jag är snål som fan. Hade isbjörnarna varit prio 1 så tror jag inte att 300C eller kia v6 eller Sebring cab eller alfa v6 blivit speciellt gamla i vår ägo.

Jag tror de flesta som kör dessa undermotoriserade bilar använder dessa till att köra till jobbet och har troligen en trevligare bil hemma sen (Nej, ingen Audi, där går gränsen)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 februari 2017 · 14 041 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Vi kör inte prius för att rädda isbjörnar. Vi kör prius för att jag är snål som fan. Hade isbjörnarna varit prio 1 så tror jag inte att 300C eller kia v6 eller Sebring cab eller alfa v6 blivit speciellt gamla i vår ägo.

Jag tror de flesta som kör dessa undermotoriserade bilar använder dessa till att köra till jobbet och har troligen en trevligare bil hemma sen (Nej, ingen Audi, där går gränsen)

Haha!!! Jo, självklart och gärna med DSG! Vi har på jobbet en DSG som sa upp sig efter kanske 6000-7000 mil!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (21 februari 2017)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
caromania Forummoderator
21 februari 2017 · 9 296 Inlägg

Äh, Clarkson och co handlar ju bara om underhållning. Enkelriktad stereotyp underhållning. Det är lite som stand up comedy, det är jäkligt kul tills man blir den där stackarn som väljs ut som hackkyckling.

Han är ju även extremt negativ till Rover i programmen, vilket är ganska kul. Minns när dörrarna lossnar på en SD1, och mycket låg det ju i den kritiken. Till sanningen hör även att de är ganska bortskämda numera med löner i Zlatan-klass...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 februari 2017 · 17 469 Inlägg

caromania skrev:
Äh, Clarkson och co handlar ju bara om underhållning. Enkelriktad stereotyp underhållning. Det är lite som stand up comedy, det är jäkligt kul tills man blir den där stackarn som väljs ut som hackkyckling.

Han är ju även extremt negativ till Rover i programmen, vilket är ganska kul. Minns när dörrarna lossnar på en SD1, och mycket låg det ju i den kritiken. Till sanningen hör även att de är ganska bortskämda numera med löner i Zlatan-klass...

Oh! SD1 3500! Den låg mig varmt om hjärtat. Tydligen behandlade jag den fel för den strulade aldrig...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Djo
21 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Vi kör inte prius för att rädda isbjörnar. Vi kör prius för att jag är snål som fan. Hade isbjörnarna varit prio 1 så tror jag inte att 300C eller kia v6 eller Sebring cab eller alfa v6 blivit speciellt gamla i vår ägo.

Jag tror de flesta som kör dessa undermotoriserade bilar använder dessa till att köra till jobbet och har troligen en trevligare bil hemma sen (Nej, ingen Audi, där går gränsen)

Ja då har du köpt Prius av rätt anledning låter det som ren snålhet wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
torsen
22 februari 2017 · 7 234 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
(Nej, ingen Audi, där går gränsen)

X 2.

Mr_B
22 februari 2017 · 330 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Men i flera program har han även hållit fram en bil som han gillar mest. Vet ni vilken?

Han har ju angett många bilar som sin "favoritbil" men just nu är det väl Lexus LFA som brukar nämnas.
B!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 februari 2017 · 17 469 Inlägg

Mr_B skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Men i flera program har han även hållit fram en bil som han gillar mest. Vet ni vilken?

Han har ju angett många bilar som sin "favoritbil" men just nu är det väl Lexus LFA som brukar nämnas.
B!

Yeti...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang