Turbo trycket försvann

lassexc90
24 februari 2017 · 2 Inlägg

hej
jag har en xc90 med d5 163hk motor årsm 04
den började att väsa vid gas pådrag ungefär som turbo trycket läckte ut nånstans
gick lite slöare var tvungen att gasa på då slutade den att väsa blev ännu slöare
samt texten motor service erfodras kom upp på displaien inga missljud finns
är det turbo ras eller hoppas på tips Med vänlig hälsning henning

OlssonEmil
24 februari 2017 · 87 Inlägg

Har för mig att tryckröret spricker på D5orna! Har du öppnat huven och tittat? Har åkt med en del D5or med sprucket tryckrör, hörs ett riktigt visslande ljud. Samt att den kan strypa sig själv om man kör hårt!

Djo
24 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Beya skrev:
Har för mig att tryckröret spricker på D5orna! Har du öppnat huven och tittat? Har åkt med en del D5or med sprucket tryckrör, hörs ett riktigt visslande ljud. Samt att den kan strypa sig själv om man kör hårt!

Röret som brukar spricka sitter under motor dock.

Men även varigt med om att insugsröret från luftburk till turbo varigt av vilket också skapade samma fenomen men mest troligt röret under motorn det är lite standard nästan.

Men du kanske tänker på slangen från intercooler till insuget även varigt med om det dock xc 70.

Senast redigerat av Djo (24 februari 2017)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
lassexc90
24 februari 2017 · 2 Inlägg

hej å tack för svaren ska kolla detta på söndag Med vänlig hälsning henning

Nybergrobin
24 februari 2017 · 2 378 Inlägg

Jag har jävlas lite med turbo till d5 (2009).

Kolla felkoder (tråkigt med effektivt), kolla tryckröret som går under motor, ryck sladden till lmm och provkör,

På min när den plötsligt slutade ladda för att sedan börja ladda igen så var det tryckgivaren på IC som var defekt. Synd ej på vanliga felkodsläsare men på Vida syns det smile

Nybergrobin
24 februari 2017 · 2 378 Inlägg

Bor du i närheten av sundsvall så har jag en fungerande lmm du kan testa med.

Djo
24 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Nybergrobin skrev:
Jag har jävlas lite med turbo till d5 (2009).

Kolla felkoder (tråkigt med effektivt), kolla tryckröret som går under motor, ryck sladden till lmm och provkör,

På min när den plötsligt slutade ladda för att sedan börja ladda igen så var det tryckgivaren på IC som var defekt. Synd ej på vanliga felkodsläsare men på Vida syns det smile

Han hör dock turbo vissel så är nog ett rör/slang.

Men den givaren är också vanlig tyvärr.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 februari 2017 · 13 734 Inlägg

säkert spricka i röret vid fästet på undersidan av motorn..  standard fel
felkoden kommer bara säga att laddtrycket är felaktigt

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang