Få fram Bilregister för Bmw e34

Snowislife
25 februari 2017 · 25 Inlägg

Hej!
Jag undrar om det på något sätt är möjligt att få fram hur många/vilka Bmw e34 525ix av 1993 års modell det går inom Stockholmsområdet, då jag gärna skulle vilja veta vilka som har en likadan bil som mig här i Stockholm, då den är ganska så ovanlig. Kan man få fram detta på något sätt? Något bilregister över alla Bmw 525ix 1993 års modell som rullar i Stockholm?
Tack på förhand/ Thomas

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 februari 2017 · 14 039 Inlägg

Snowislife skrev:
Hej!
Jag undrar om det på något sätt är möjligt att få fram hur många/vilka Bmw e34 525ix av 1993 års modell det går inom Stockholmsområdet, då jag gärna skulle vilja veta vilka som har en likadan bil som mig här i Stockholm, då den är ganska så ovanlig. Kan man få fram detta på något sätt? Något bilregister över alla Bmw 525ix 1993 års modell som rullar i Stockholm?
Tack på förhand/ Thomas

Kan man inte beställa ett registerutdrag från Transportstyrelsen? Vet inte om det går men jag har hört talas om det. Vet dock inte hur stor sanningshalten är. Prova att surfa runt på TS hemsida.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
simlar
25 februari 2017 · 5 524 Inlägg

Om du mailar transportstyrelsen med din fråga och regnr på din bil så kan man iaf få veta hur många som är i trafik i hela landet.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Mack Forum- och sitemoderator
26 februari 2017 · 26 134 Inlägg

simlar skrev:
Om du mailar transportstyrelsen med din fråga och regnr på din bil så kan man iaf få veta hur många som är i trafik i hela landet.

Korrektomundo.
Har gjort det själv på min Mazda en gång i tiden.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Evildan
26 februari 2017 ·

Mack skrev:

simlar skrev:
Om du mailar transportstyrelsen med din fråga och regnr på din bil så kan man iaf få veta hur många som är i trafik i hela landet.

Korrektomundo.
Har gjort det själv på min Mazda en gång i tiden.

Var gång saltbilen tas ut halveras beståndet raskt.
Hur många var det kvar? 35?

Det var någon medlem som tipsade om en hemsida liknande transportstyrelsen fast driven av ett företag där man kunde se både fordonsskatt, ägare, motortyp samt antal bilar av modellen i Sverige. Jag minns däremot inte namnet på sidan då den var riktigt kass på så många vis.

Mack Forum- och sitemoderator
26 februari 2017 · 26 134 Inlägg

Evildan skrev:

Mack skrev:

simlar skrev:
Om du mailar transportstyrelsen med din fråga och regnr på din bil så kan man iaf få veta hur många som är i trafik i hela landet.

Korrektomundo.
Har gjort det själv på min Mazda en gång i tiden.

Var gång saltbilen tas ut halveras beståndet raskt.
Hur många var det kvar? 35?

Det var någon medlem som tipsade om en hemsida liknande transportstyrelsen fast driven av ett företag där man kunde se både fordonsskatt, ägare, motortyp samt antal bilar av modellen i Sverige. Jag minns däremot inte namnet på sidan då den var riktigt kass på så många vis.

179 stycken av min kaross fanns kvar i registret när detta kollades upp, och det var för sju år sedan.
Vore faktiskt intressant att se hur många som finns kvar idag..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Evildan
26 februari 2017 ·

Mack skrev:

Evildan skrev:

Mack skrev:

Korrektomundo.
Har gjort det själv på min Mazda en gång i tiden.

Var gång saltbilen tas ut halveras beståndet raskt.
Hur många var det kvar? 35?

Det var någon medlem som tipsade om en hemsida liknande transportstyrelsen fast driven av ett företag där man kunde se både fordonsskatt, ägare, motortyp samt antal bilar av modellen i Sverige. Jag minns däremot inte namnet på sidan då den var riktigt kass på så många vis.

179 stycken av min kaross fanns kvar i registret när detta kollades upp, och det var för sju år sedan.
Vore faktiskt intressant att se hur många som finns kvar idag..

Hittade den kassa sidan som anger att din bil har kamrem, snälla snälla snälla med socker på toppen lägg upp bilder på när du tänker byta den. smile
55st enl sidan.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/KMU892

Carinfo
27 februari 2017 · 11 Inlägg

Evildan skrev:

Mack skrev:

Evildan skrev:

Var gång saltbilen tas ut halveras beståndet raskt.
Hur många var det kvar? 35?

Det var någon medlem som tipsade om en hemsida liknande transportstyrelsen fast driven av ett företag där man kunde se både fordonsskatt, ägare, motortyp samt antal bilar av modellen i Sverige. Jag minns däremot inte namnet på sidan då den var riktigt kass på så många vis.

179 stycken av min kaross fanns kvar i registret när detta kollades upp, och det var för sju år sedan.
Vore faktiskt intressant att se hur många som finns kvar idag..

Hittade den kassa sidan som anger att din bil har kamrem, snälla snälla snälla med socker på toppen lägg upp bilder på när du tänker byta den. smile
55st enl sidan.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/KMU892

Det var ett felaktigt ID som var kopplat mot denna i vår databas, det är fixat nu! Tack för att du uppmärksammade det smile

Mack Forum- och sitemoderator
27 februari 2017 · 26 134 Inlägg

Carinfo skrev:

Evildan skrev:

Mack skrev:

179 stycken av min kaross fanns kvar i registret när detta kollades upp, och det var för sju år sedan.
Vore faktiskt intressant att se hur många som finns kvar idag..

Hittade den kassa sidan som anger att din bil har kamrem, snälla snälla snälla med socker på toppen lägg upp bilder på när du tänker byta den. smile
55st enl sidan.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/KMU892

Det var ett felaktigt ID som var kopplat mot denna i vår databas, det är fixat nu! Tack för att du uppmärksammade det smile

55 stycken..i hela landet?
Fasen..stämmer det så är det ju banne mig inte många kvar alls.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Carinfo
27 februari 2017 · 11 Inlägg

Mack skrev:

Carinfo skrev:

Evildan skrev:

Hittade den kassa sidan som anger att din bil har kamrem, snälla snälla snälla med socker på toppen lägg upp bilder på när du tänker byta den. smile
55st enl sidan.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/KMU892

Det var ett felaktigt ID som var kopplat mot denna i vår databas, det är fixat nu! Tack för att du uppmärksammade det smile

55 stycken..i hela landet?
Fasen..stämmer det så är det ju banne mig inte många kvar alls.

Har kollat i vår kö över regnummer som inte är kopplade ännu, det verkar inte vara några fler mellan 77 och 79 som inte redan är kopplade smile. Siffran pekar dock bara på just själva 5-dörrars. Totalt i hela generationen finns det 162st smile

Evildan
27 februari 2017 ·

Mack skrev:

Carinfo skrev:

Evildan skrev:

Hittade den kassa sidan som anger att din bil har kamrem, snälla snälla snälla med socker på toppen lägg upp bilder på när du tänker byta den. smile
55st enl sidan.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/KMU892

Det var ett felaktigt ID som var kopplat mot denna i vår databas, det är fixat nu! Tack för att du uppmärksammade det smile

55 stycken..i hela landet?
Fasen..stämmer det så är det ju banne mig inte många kvar alls.

Klart det inte stämmer, det är ju car.info jag länkat till.
wink

caromania Forummoderator
27 februari 2017 · 9 296 Inlägg

Kass sida. På en av mina bilar stämmer inte ett jota. Hur pålitligt känns det då att hämta fakta därifrån?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mack Forum- och sitemoderator
27 februari 2017 · 26 134 Inlägg

Carinfo skrev:

Mack skrev:

Carinfo skrev:

Det var ett felaktigt ID som var kopplat mot denna i vår databas, det är fixat nu! Tack för att du uppmärksammade det smile

55 stycken..i hela landet?
Fasen..stämmer det så är det ju banne mig inte många kvar alls.

Har kollat i vår kö över regnummer som inte är kopplade ännu, det verkar inte vara några fler mellan 77 och 79 som inte redan är kopplade smile. Siffran pekar dock bara på just själva 5-dörrars. Totalt i hela generationen finns det 162st smile

Ahaa..ja 162 stycken lät lite mer realistiskt. Annars hade det ju varit en massdöd på just 323:or på sju år.

caromania skrev:
Kass sida. På en av mina bilar stämmer inte ett jota. Hur pålitligt känns det då att hämta fakta därifrån?

Man får väl ta den med en nypa salt bara. En hel del stämde om min 323:a i alla fall. Inte allt men..som sagt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Carinfo
27 februari 2017 · 11 Inlägg

Skicka gärna en felrapport om det är något som inte stämmer smile. Vi kopplar regnummer mot vår databas med hjälp av Transportstyrelsens data, ju äldre bilarna är desto mindre har vi att gå på tyvärr. Så vi lyssnar mer än gärna på användare som skickar in felrapporter så att vår data ska vara så bra som möjligt.

caromania Forummoderator
27 februari 2017 · 9 296 Inlägg

Carinfo skrev:
Skicka gärna en felrapport om det är något som inte stämmer smile. Vi kopplar regnummer mot vår databas med hjälp av Transportstyrelsens data, ju äldre bilarna är desto mindre har vi att gå på tyvärr. Så vi lyssnar mer än gärna på användare som skickar in felrapporter så att vår data ska vara så bra som möjligt.

Fast enligt transportstyrelsen så har min bil fyrcylindrig turbomotor och inte v6a som den har enligt er. Hästkrafterna stämmer inte heller. Dessutom stämmer inte övriga exemplar av samma bilmodell i Sverige. En fantastisk röra är det och eftersom det är så rörigt så är ju källan värdelös som just källa. Tyvärr.

En annan bil jag har stämmer inte heller.

Jag är inte negativ till konceptet, tvärtom så är det ganska kul att kunna se hur många av olika och var etc, men eftersom det uppenbarligen blir så många fel så är det fullständigt opålitligt. Men den kanske är bra för alla som kollar på FOX-news?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
27 februari 2017 ·

caromania skrev:

Carinfo skrev:
Skicka gärna en felrapport om det är något som inte stämmer smile. Vi kopplar regnummer mot vår databas med hjälp av Transportstyrelsens data, ju äldre bilarna är desto mindre har vi att gå på tyvärr. Så vi lyssnar mer än gärna på användare som skickar in felrapporter så att vår data ska vara så bra som möjligt.

Fast enligt transportstyrelsen så har min bil fyrcylindrig turbomotor och inte v6a som den har enligt er. Hästkrafterna stämmer inte heller. Dessutom stämmer inte övriga exemplar av samma bilmodell i Sverige. En fantastisk röra är det och eftersom det är så rörigt så är ju källan värdelös som just källa. Tyvärr.

En annan bil jag har stämmer inte heller.

Jag är inte negativ till konceptet, tvärtom så är det ganska kul att kunna se hur många av olika och var etc, men eftersom det uppenbarligen blir så många fel så är det fullständigt opålitligt. Men den kanske är bra för alla som kollar på FOX-news?

Sean Spicer kanske bidrar med faktan?

Utmarks-Loke
27 februari 2017 · 5 833 Inlägg

Car.info stämde i alla fall på min bil. Finns tydligen 27248 volvo 240 kvar fortfarande. Jag visste att det var ganska många men jag trodde inte det var fullt så många

caromania Forummoderator
27 februari 2017 · 9 296 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Car.info stämde i alla fall på min bil. Finns tydligen 27248 volvo 240 kvar fortfarande. Jag visste att det var ganska många men jag trodde inte det var fullt så många

Ja det var många faktiskt. Glädjande. Jag gillar 240. Men är det alla årsmodeller? Från 75-90 (vet inte när de slutade göras?) 240 har ju blivit den nya amazonen faktiskt.

Mitt exempel som nämns ovan finns det två av i Sverige men enligt carinfo finns ingen, och de två som påstås vara sådan som jag har finns det egentligen 6-7 av, men de finns inte alls enligt sidan. Krångligt.

Min ena sjua finns det ca 5 av i världen, den andra är lite mer ovanlig men för den skull inte mer intressant. Nåja, detaljer. Mest sur är jag över att det står 12hkr och inte 13,5.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
27 februari 2017 ·

caromania skrev:

Svarte_Orm skrev:
Car.info stämde i alla fall på min bil. Finns tydligen 27248 volvo 240 kvar fortfarande. Jag visste att det var ganska många men jag trodde inte det var fullt så många

Ja det var många faktiskt. Glädjande. Jag gillar 240. Men är det alla årsmodeller? Från 75-90 (vet inte när de slutade göras?) 240 har ju blivit den nya amazonen faktiskt.

Mitt exempel som nämns ovan finns det två av i Sverige men enligt carinfo finns ingen, och de två som påstås vara sådan som jag har finns det egentligen 6-7 av, men de finns inte alls enligt sidan. Krångligt.

Min ena sjua finns det ca 5 av i världen, den andra är lite mer ovanlig men för den skull inte mer intressant. Nåja, detaljer. Mest sur är jag över att det står 12hkr och inte 13,5.

Bagaget baktill?

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/COU839/specs

https://m.blocket.se/stockholm/Fiat_126 … 12&w=3

Nästan sugen på att hämta den, tar ju lika lite plats som mina 1/5 RC-bilar och resten av skocken RC-grejor. En skock är för övrigt tre tjog.

Evildan
27 februari 2017 ·

Svarte_Orm skrev:
Car.info stämde i alla fall på min bil. Finns tydligen 27248 volvo 240 kvar fortfarande. Jag visste att det var ganska många men jag trodde inte det var fullt så många

Det ploppade upp 7030 bortglömda 240 till när jag sökte.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/JYM531
Sean Spicer var är du?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang