Växelspaksknopps jakt

betongbil
26 februari 2017 · 50 Inlägg

tjena har letat som satan och jag kan inte hitta vart man kan få tag på en sådan här växelspaksknopp eller mycket liknande, mycket tacksam för hjälp!

http://litbimg1.rightinthebox.com/image … 382499.jpg

ps har en v70 gen1 så gärna om det passar eller om det finns adapter eller ifall man skulle kunna modda lite

Senast redigerat av betongbil (26 februari 2017)

betongbil
27 februari 2017 · 50 Inlägg

AChr skrev:
Duger inte denna?

http://www.ebay.com/itm/JDM-Mugen-Shift … mp;vxp=mtr

ser bra ut, då kommer vi till följdfrågan, hur ska man gå till väga att sätta på den på spaken?

Mack Forum- och sitemoderator
27 februari 2017 · 26 113 Inlägg

betongbil skrev:

AChr skrev:
Duger inte denna?

http://www.ebay.com/itm/JDM-Mugen-Shift … mp;vxp=mtr

ser bra ut, då kommer vi till följdfrågan, hur ska man gå till väga att sätta på den på spaken?

Jadu.
Mig veterligen - och det är välkommet att rätta mig om jag har fel i mitt följande påstående - att knoppen i en original V70 sitter såväl limmad som skruvad, så du måste mer eller mindre bryta sönder knoppen för att få av den.
Har i alla fall sett flertalet operationer där de bara har velat skruva lös den men gått bet, varför de fått tagit i med hårdhandskarna.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
betongbil
27 februari 2017 · 50 Inlägg

Mack skrev:

betongbil skrev:

AChr skrev:
Duger inte denna?

http://www.ebay.com/itm/JDM-Mugen-Shift … mp;vxp=mtr

ser bra ut, då kommer vi till följdfrågan, hur ska man gå till väga att sätta på den på spaken?

Jadu.
Mig veterligen - och det är välkommet att rätta mig om jag har fel i mitt följande påstående - att knoppen i en original V70 sitter såväl limmad som skruvad, så du måste mer eller mindre bryta sönder knoppen för att få av den.
Har i alla fall sett flertalet operationer där de bara har velat skruva lös den men gått bet, varför de fått tagit i med hårdhandskarna.

Okej kan ej rätta då jag inte vet men har ett par hårdhandskar i bakfickan så kan testa ta å skruva loss den

caromania Forummoderator
27 februari 2017 · 9 296 Inlägg

betongbil skrev:

Mack skrev:

betongbil skrev:

ser bra ut, då kommer vi till följdfrågan, hur ska man gå till väga att sätta på den på spaken?

Jadu.
Mig veterligen - och det är välkommet att rätta mig om jag har fel i mitt följande påstående - att knoppen i en original V70 sitter såväl limmad som skruvad, så du måste mer eller mindre bryta sönder knoppen för att få av den.
Har i alla fall sett flertalet operationer där de bara har velat skruva lös den men gått bet, varför de fått tagit i med hårdhandskarna.

Okej kan ej rätta då jag inte vet men har ett par hårdhandskar i bakfickan så kan testa ta å skruva loss den

Vänta lite med hårdhandskarna och kolla några Youtube-klipp först. Eventuellt är det enklare än du tror. Om inte så har du ju de där handskarna i bakfickan. wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
betongbil
27 februari 2017 · 50 Inlägg

caromania skrev:

betongbil skrev:

Mack skrev:

Jadu.
Mig veterligen - och det är välkommet att rätta mig om jag har fel i mitt följande påstående - att knoppen i en original V70 sitter såväl limmad som skruvad, så du måste mer eller mindre bryta sönder knoppen för att få av den.
Har i alla fall sett flertalet operationer där de bara har velat skruva lös den men gått bet, varför de fått tagit i med hårdhandskarna.

Okej kan ej rätta då jag inte vet men har ett par hårdhandskar i bakfickan så kan testa ta å skruva loss den

Vänta lite med hårdhandskarna och kolla några Youtube-klipp först. Eventuellt är det enklare än du tror. Om inte så har du ju de där handskarna i bakfickan. wink

vad jag kan se så är den inte gängad? hur ska man då gå till väga att fästa den för den spakknoppen har gängor

Zzoink
2 mars 2017 · 1 229 Inlägg

betongbil skrev:

caromania skrev:

betongbil skrev:

Okej kan ej rätta då jag inte vet men har ett par hårdhandskar i bakfickan så kan testa ta å skruva loss den

Vänta lite med hårdhandskarna och kolla några Youtube-klipp först. Eventuellt är det enklare än du tror. Om inte så har du ju de där handskarna i bakfickan. wink

vad jag kan se så är den inte gängad? hur ska man då gå till väga att fästa den för den spakknoppen har gängor

lim, annars får man borra och gänga i en stoppskruv i nya knoppen som man kan låsa med smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang