Volvo pv444 1957 Custom plåtbredning B20 turbo med luftfjädring Sidan 65 svetsa rikta och spackling påbörjad.

Vart sugen på en pv vintern 2013 ett projekt som skulle bli en snygg sommarbil. Har nu bestämt mig för att göra en projekt tråd av bilderna och bygget så ni kan följa vad som händer. Det mesta byggs om eller justeras efter mina idéer och önskemål. Ojoj vad detta spårade ur det vart lite av precis allt mitt i allt blev det Luftfjädring, Turbo försedd b20 med mc förgasare som kommer trycksättas av en Nissan turbo, Självklart med en inbyggd intercooler på diskret plats. Kolla genom tråden och se mina tokerier och bli gärna en av alla mina trevliga följare.
  • 487 Följare
  • 670 742 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 februari 2021
MR_T
24 februari 2017 · 2 339 Inlägg

Djo skrev:
Varigt /är förkyld men det är "bara" spackling som görs så ni får bilder på det sen inte det mest intressanta kolla på direkt dock men det är ett jävla slitgöra.

Förövrigt kommer jag ihåg diskussionen om min v70 dom har gjort om jobbet nu med ett godkänt resultat även om jag fick fixa endel paneler när jag kom hem även denna gången menmen själv är bästa dräng eller vad är det dom säger.

Förkylning för en karl är inget att leka med big_smile

Längtar själv till spackling, då är man en god bit på väg.

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
Djo
24 februari 2017 · 10 157 Inlägg

MR_T skrev:

Djo skrev:
Varigt /är förkyld men det är "bara" spackling som görs så ni får bilder på det sen inte det mest intressanta kolla på direkt dock men det är ett jävla slitgöra.

Förövrigt kommer jag ihåg diskussionen om min v70 dom har gjort om jobbet nu med ett godkänt resultat även om jag fick fixa endel paneler när jag kom hem även denna gången menmen själv är bästa dräng eller vad är det dom säger.

Förkylning för en karl är inget att leka med big_smile

Längtar själv till spackling, då är man en god bit på väg.

Haha nej det är alvarliga saker det wink

Jo visst fasen är det så lagt typ 16 timmar på riktning spackling hittills ungefär smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
JohnWayne
25 februari 2017 · 5 071 Inlägg

Krya på dig smile

BlueScreeen
25 februari 2017 · 2 030 Inlägg

Inte så kul att vara förkyld! Men de är bara kriga sig igenom så går de över tillslut! smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
Djo
25 februari 2017 · 10 157 Inlägg

JohnWayne skrev:
Krya på dig smile

Tackar ska försöka med det smile

BlueScreeen skrev:
Inte så kul att vara förkyld! Men de är bara kriga sig igenom så går de över tillslut! smile

Nej det suger verkligen sad Ja men har inte mycket till vall där !

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Simonzzon
27 februari 2017 · 71 Inlägg

kommer du lackera karossen själv eller lämnar du iväg? smile

Djo
27 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Simonzzon skrev:
kommer du lackera karossen själv eller lämnar du iväg? smile

Blir med största sannolikhet att lackera själv pga kostnaden.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Low
27 februari 2017 · 3 296 Inlägg

Djo skrev:

Simonzzon skrev:
kommer du lackera karossen själv eller lämnar du iväg? smile

Blir med största sannolikhet att lackera själv pga kostnaden.

Om man kan göra det själv så är det väl roligare att man nästan har gjort nästan allting själv.  Frågar nån vad har du gjort? Enkelt säga, allt :-)

Djo
27 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Low skrev:

Djo skrev:

Simonzzon skrev:
kommer du lackera karossen själv eller lämnar du iväg? smile

Blir med största sannolikhet att lackera själv pga kostnaden.

Om man kan göra det själv så är det väl roligare att man nästan har gjort nästan allting själv.  Frågar nån vad har du gjort? Enkelt säga, allt :-)

Jo lite så är det ju och har ju lackat förr men får nog öva lite innan jag ger mig på pv,n men ja det borde gå få till smile

Jo den kommentaren har man slängt förr med 240, Har du gjort med den då, Allt, Va även lackerat. Ja wink är rätt go känsla smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Low
27 februari 2017 · 3 296 Inlägg

Djo skrev:

Low skrev:

Djo skrev:

Blir med största sannolikhet att lackera själv pga kostnaden.

Om man kan göra det själv så är det väl roligare att man nästan har gjort nästan allting själv.  Frågar nån vad har du gjort? Enkelt säga, allt :-)

Jo lite så är det ju och har ju lackat förr men får nog öva lite innan jag ger mig på pv,n men ja det borde gå få till smile

Jo den kommentaren har man slängt förr med 240, Har du gjort med den då, Allt, Va även lackerat. Ja wink är rätt go känsla smile

Helt rätt :-)

Djo
27 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Low skrev:

Djo skrev:

Low skrev:

Om man kan göra det själv så är det väl roligare att man nästan har gjort nästan allting själv.  Frågar nån vad har du gjort? Enkelt säga, allt :-)

Jo lite så är det ju och har ju lackat förr men får nog öva lite innan jag ger mig på pv,n men ja det borde gå få till smile

Jo den kommentaren har man slängt förr med 240, Har du gjort med den då, Allt, Va även lackerat. Ja wink är rätt go känsla smile

Helt rätt :-)

Jo det är skön känsla snyggt fixat med lacken på vanen din också redigt pillgöra med maskering det där smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Low
27 februari 2017 · 3 296 Inlägg

Djo skrev:

Low skrev:

Djo skrev:

Jo lite så är det ju och har ju lackat förr men får nog öva lite innan jag ger mig på pv,n men ja det borde gå få till smile

Jo den kommentaren har man slängt förr med 240, Har du gjort med den då, Allt, Va även lackerat. Ja wink är rätt go känsla smile

Helt rätt :-)

Jo det är skön känsla snyggt fixat med lacken på vanen din också redigt pillgöra med maskering det där smile

Haha gick åt 140m randningstejp som är 6mm bred.  Riktigt pilligt men bra tejp gör mycket.

Sen att man inte har varm garage så fick man bygga runt bilen med presseningar. - 3 var det ute men fick värmen till 21 med två element på full fart. Men aldrig mer i sånna utrymmen. :-)

Och sista gången han står då det är fuktigt där inne så bättre hyra in sig för vintervila :-)

Djo
27 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Low skrev:

Djo skrev:

Low skrev:

Helt rätt :-)

Jo det är skön känsla snyggt fixat med lacken på vanen din också redigt pillgöra med maskering det där smile

Haha gick åt 140m randningstejp som är 6mm bred.  Riktigt pilligt men bra tejp gör mycket.

Sen att man inte har varm garage så fick man bygga runt bilen med presseningar. - 3 var det ute men fick värmen till 21 med två element på full fart. Men aldrig mer i sånna utrymmen. :-)

Och sista gången han står då det är fuktigt där inne så bättre hyra in sig för vintervila :-)

Förstår det smile

Ja man får göra det bästa av det man har smile

Jo jag har ställt iväg 240 på förvaring rätt skönt slippa tänka på hur det går med bilen över vintern smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
beppizh
28 februari 2017 · 328 Inlägg

Ser verkligen fram emot att få se denna när den är färdig, hoppas du tänkt att ställa ut den eventuellt smile

Djo
28 februari 2017 · 10 157 Inlägg

beppizh skrev:
Ser verkligen fram emot att få se denna när den är färdig, hoppas du tänkt att ställa ut den eventuellt smile

Jag med wink Tackar smile

Ja det är tanken smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Donvito
9 mars 2017 · 964 Inlägg

Börjar se riktigt trevligt ut,gör gott med lite färg här o där,en typisk milstolpe när svets jobben är klara

Volvo P1800 (1965)
Mercedes E500 4matic "Amg" (2009)
Volvo Pv (1957)
Djo
9 mars 2017 · 10 157 Inlägg

Donvito skrev:
Börjar se riktigt trevligt ut,gör gott med lite färg här o där,en typisk milstolpe när svets jobben är klara

Tackar smile

Visst är det så smile

Ska försöka spackla klart karossen till våren iallafall smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
erikjonsson
19 mars 2017 · 40 Inlägg

Läst igenom varje sida och jag är riktigt imponerad över arbetet!! Ska bli kul å se den färdig

Mercedes 300D Lang "Lången" (1985)
Djo
19 mars 2017 · 10 157 Inlägg

erikjonsson skrev:
Läst igenom varje sida och jag är riktigt imponerad över arbetet!! Ska bli kul å se den färdig

Imponerande och tackar så himla mycket för att du orkade göra det big_smile

Tackar så himla mycket att du gillar vad jag gör och ja jag längtar jag med big_smile

Välkommen ombord på tråden big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Razzmouse
20 mars 2017 · 1 013 Inlägg

Hur går det för dig? wink smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang