940 ltt startar inte

Turboslayer
26 februari 2017 · 5 Inlägg

Böt motor från B230FD till en B230FK ltt å lackade motorutrymmet, men nu när vi skulle starta den så gick den igång 2 gånger i cirka 4 sekunder sen la den av, kollade på spridarna och de var torra och det låter inget från pumpen förrän vi tog direktström från ett annat bil batteri. Några tips på hur vi kan få igång den?

Turboslayer
26 februari 2017 · 5 Inlägg

Willefranzen skrev:
Böt motor från B230FD till en B230FK ltt å lackade motorutrymmet, men nu när vi skulle starta den så gick den igång 2 gånger i cirka 4 sekunder sen la den av, kollade på spridarna och de var torra och det låter inget från pumpen förrän vi tog direktström från ett annat bil batteri. Några tips på hur vi kan få igång den?

Kan tillägga att tändningen har bra gnista och att spridarrelät är bytt utan framsteg

Mew
26 februari 2017 · 2 156 Inlägg

Ni kopplade in motstånden till spridarna hoppas jag?

Turboslayer
26 februari 2017 · 5 Inlägg

Mew skrev:
Ni kopplade in motstånden till spridarna hoppas jag?

Men behöver väll inte spridarmotstånd till röda saab?

citrouz
27 februari 2017 · 168 Inlägg

Willefranzen skrev:

Mew skrev:
Ni kopplade in motstånden till spridarna hoppas jag?

Men behöver väll inte spridarmotstånd till röda saab?

Vet inte om det är hög eller lågohm, är det högohm ska du inte ha ett motstånd däremot mot måste du ju självklart koppla ihop sladdarna som går till motståndet men det antar jag att Du gjort. Mät soppatryck annars, ska ligga på 3 bar.

Lycka till

Volvo 740GL "SLEEPERN" (1992)
Turboslayer
27 februari 2017 · 5 Inlägg

citrouz skrev:

Willefranzen skrev:

Mew skrev:
Ni kopplade in motstånden till spridarna hoppas jag?

Men behöver väll inte spridarmotstånd till röda saab?

Vet inte om det är hög eller lågohm, är det högohm ska du inte ha ett motstånd däremot mot måste du ju självklart koppla ihop sladdarna som går till motståndet men det antar jag att Du gjort. Mät soppatryck annars, ska ligga på 3 bar.

Lycka till

Aaa den är igång nu behövdes bara bättre jord till pumpen så drog den igång å samtidigt som de hände så hoppa spridarna igång med👍

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang