V50 Erst 20"

Då var de dags med en ny bruksbil då min T5a fick sätta livet till :'( Kollade på en hel hög modeller. Ville ha ett billigare ägande med denna bilen var tanken, så de blev allt från Skoda octavia till en ny V70N. Men under tre års tid har jag varit väldigt sugen på en V50 då de är så lätt att få ett riktigt gött stuk på dom. De blev att lägga all fokus på att hitta en V50, och kraven var många! Skulle vara D2, skulle vara classic, Xenon, minst High performance ljud, Silver eller antracit grå, DRL osv.. Till slut hittade jag en och de var bara iväg och hämta den. De som kommer göras med denna är i första hand kosmetiskt då de inte är lönt att plöja ner en förmögenhet i motorn denna gången.
  • 67 Följare
  • 95 211 Visningar
  • Projektet avslutat 31 mars
KALL3
26 februari 2017 · 723 Inlägg

Har själv en Drive motor. Föregångaren till D2an. Orginal ligger den på 109 HK var och fick ny progaramvara på autotech. 140hk nu. Räcker gott för vardagskörning! Får inte köra snabbare än 120Kmh som sanbbast i sverige heller wink

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
Rikard_Persson NISMO <3
26 februari 2017 · 1 065 Inlägg

KALL3 skrev:
Har själv en Drive motor. Föregångaren till D2an. Orginal ligger den på 109 HK var och fick ny progaramvara på autotech. 140hk nu. Räcker gott för vardagskörning! Får inte köra snabbare än 120Kmh som sanbbast i sverige heller wink

120 skulle man aldrig våga passera, de är ju olagligt smile

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
JimBo__
26 februari 2017 · 1 804 Inlägg

Hade en V50 D2 förut och jag stortrivdes med den. Fick mycket frågor om hur man kunde sitta och harva i en D2 men jag tyckte inte att det var några som helst bekymmer. Den är optimal i en V50. Tror folk som gnäller på D2 har oftast kört V70 med D2 och det är rena rama döden.

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Rikard_Persson NISMO <3
26 februari 2017 · 1 065 Inlägg

JimBo__ skrev:
Hade en V50 D2 förut och jag stortrivdes med den. Fick mycket frågor om hur man kunde sitta och harva i en D2 men jag tyckte inte att det var några som helst bekymmer. Den är optimal i en V50. Tror folk som gnäller på D2 har oftast kört V70 med D2 och det är rena rama döden.

Tror de ligger mycket i de du säger. Och även att de är "lilla" motorn.

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Djo
26 februari 2017 · 10 157 Inlägg

walkmann skrev:

Djo skrev:

cat_fish_1 skrev:

Nä att trimma denna är ju inte mycket lönt förutom en ny programvara smile

Nej exakt om man vågar peta in mjukvara ens wink

Synd på din v70 men det var snygg innan katten hade du för effekt i den egentligen ? smile

Ett jävla gnäll från alla håll på D2an.. Har du ens kört/ägt någon? Eller bara taget från vad alla andra säger? Som säkert också tagit det ur tomma intet!
Kanonmotor, billig, skön karaktär, bra vrid..sitter som gjutet i V50!

Jobbat på volvo verkstad så ja jag är tyvärr bekant med denna Ford/Peugeot/Citroeng motor, och jag skulle av egen erfarenhet aldrig köpa den motorn. Men om du gillar den så visst men kanonmotor med många problem. karaktärslös och bra vrid får du stå för man har fullt sjå komma över en saxlyft när man ska backa ut (ja det är sant inte påhitt) men tar man så mycket sats som möjligt brukar det gå bra.

Ja den funkar bra i en v50 som är lätt men ändå ingen rolig motor och i en v70 som någon nämnde där är det som å åka trampbil i uppförsbacke i 38 plusgrader.

ville inte komma hit för att spy galla över hans motorvall men då du tydligen tog åt dig så lär jag säga rakt ut vad jag tycker för att vissa att jag har erfarenhet från denna motor och berätta vad jag tycker.

Men motorn karaktär kanske passar andra men inte mig någonstans.

Alla tycker vi olika men kom inte och säg att jag inte vet vad jag talar om eller inte har erfarenhet för hade jag aldrig rört en D2 eller kört en hade jag inte tyckt eller sagt någonting. Då hade jag hållit käft.

MVH

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
walkmann Båtmeck
26 februari 2017 · 200 Inlägg

Djo skrev:

walkmann skrev:

Djo skrev:

Nej exakt om man vågar peta in mjukvara ens wink

Synd på din v70 men det var snygg innan katten hade du för effekt i den egentligen ? smile

Ett jävla gnäll från alla håll på D2an.. Har du ens kört/ägt någon? Eller bara taget från vad alla andra säger? Som säkert också tagit det ur tomma intet!
Kanonmotor, billig, skön karaktär, bra vrid..sitter som gjutet i V50!

Jobbat på volvo verkstad så ja jag är tyvärr bekant med denna Ford/Peugeot/Citroeng motor, och jag skulle av egen erfarenhet aldrig köpa den motorn. Men om du gillar den så visst men kanonmotor med många problem. karaktärslös och bra vrid får du stå för man har fullt sjå komma över en saxlyft när man ska backa ut (ja det är sant inte påhitt) men tar man så mycket sats som möjligt brukar det gå bra.

Ja den funkar bra i en v50 som är lätt men ändå ingen rolig motor och i en v70 som någon nämnde där är det som å åka trampbil i uppförsbacke i 38 plusgrader.

ville inte komma hit för att spy galla över hans motorvall men då du tydligen tog åt dig så lär jag säga rakt ut vad jag tycker för att vissa att jag har erfarenhet från denna motor och berätta vad jag tycker.

Men motorn karaktär kanske passar andra men inte mig någonstans.

Alla tycker vi olika men kom inte och säg att jag inte vet vad jag talar om eller inte har erfarenhet för hade jag aldrig rört en D2 eller kört en hade jag inte tyckt eller sagt någonting. Då hade jag hållit käft.

MVH

Ojoj peta man på en öm tå här..bättre att harva runt i en gammal soppaslukande traktor..har haft en sådan du harvar i och en sådan sätter jag mig inte i igen som pendlarbil..
Ska inte förstöra din tråd med tjafs så bäst jag är tyst här :p

Blir kanon detta, väntar med spänning på att se hur avgaset blir.

//walkmann
Renjaegarn Den som ingen turbo har får åka utan bar
26 februari 2017 · 860 Inlägg

Verkar som att många har missat att TS har ett monster i garaget, då behöver han inte harva runt i något annat än det han känner för och gillar.

Senast redigerat av Renjaegarn (26 februari 2017)

Administratör för JDM Life Sweden
Toyota Celica GT4 ST205 TTE WRC "Toyota Team Europe Replica" (1996)
Toyota Supra MKIV Turbo "Supraholm" (1997)
Audi A6 Allroad "Lowroad" (2017)
Rikard_Persson NISMO <3
27 februari 2017 · 1 065 Inlägg

Fler paket!

Idag kom mina däck och avgaspipan!
I morron får jag krängt på däcket på min nya fälg samt bytt däcket på en av mina gamla framfälgar så de är nytt och färskt bett till V50n wink 

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-6b9fd57bb9ee31c9c2c21df652d0b8c3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-b9c0b2839bfb6e6b2f344ab969fb0506.jpg

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Djo
28 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Gött få rätt avgaspippa och trevligt med nya däck big_smile

Ursäkta om viss tidigare konversation i denna tråd men ibland lär man ge svar på tal, Jag följer gärna ditt v50 bygge fortsättningsvis också då jag tycker det blir snyggt det du gör och det var därför jag kom till din tråd från första början //MVH

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Rikard_Persson NISMO <3
28 februari 2017 · 1 065 Inlägg

Djo skrev:
Gött få rätt avgaspippa och trevligt med nya däck big_smile

Ursäkta om viss tidigare konversation i denna tråd men ibland lär man ge svar på tal, Jag följer gärna ditt v50 bygge fortsättningsvis också då jag tycker det blir snyggt det du gör och det var därför jag kom till din tråd från första början //MVH

Alla har rätt till sin åsikt smile

Får hoppas de inte kommer mer snö nu för då kanske sommarhjulen åker på till helgen big_smile

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Djo
28 februari 2017 · 10 157 Inlägg

cat_fish_1 skrev:

Djo skrev:
Gött få rätt avgaspippa och trevligt med nya däck big_smile

Ursäkta om viss tidigare konversation i denna tråd men ibland lär man ge svar på tal, Jag följer gärna ditt v50 bygge fortsättningsvis också då jag tycker det blir snyggt det du gör och det var därför jag kom till din tråd från första början //MVH

Alla har rätt till sin åsikt smile

Får hoppas de inte kommer mer snö nu för då kanske sommarhjulen åker på till helgen big_smile

Skönt du tar det på rätt sätt smile

Haha vågat här hemma är det slask och blankis men visst längtar man efter sommar sulor big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Rikard_Persson NISMO <3
1 mars 2017 · 1 065 Inlägg

Besltutsångest

De drar ihop sig till sommardäck nu ordentligt!
Tänkte måla bromsoken samtidigt men vet verkligen inte vilken färg jag ska ta!!
Vad tycker ni?  Finns 3 krav dock.
De får inte vara röd eller lila (den är rosa på riktigt), och de ska vara färg av minst samma kvalité som Foliatec!

Senast redigerat av cat_fish_1 (1 mars 2017)

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Djo
1 mars 2017 · 10 157 Inlägg

Biltema har grymt bra färg men enbart pensel men flyter ut fint smile ( har bättre personligerfarenhet av den än foliatec )

Gula broms ok hade jag på 240in och det blir det nog på v70in sen också, Så det får bli mitt tipps smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mack855
2 mars 2017 · 1 354 Inlägg

Jag är nog inne på Djos linje. Gult kan bli snyggt, eller någon form av typ gråsvart som S60/V70Rs bromsok får väl bli mina tips!

Havetsfasa
2 mars 2017 · 1 114 Inlägg

Djo skrev:
Biltema har grymt bra färg men enbart pensel men flyter ut fint smile ( har bättre personligerfarenhet av den än foliatec )

Gula broms ok hade jag på 240in och det blir det nog på v70in sen också, Så det får bli mitt tipps smile

Jag har helt annan erfarenhet av Foliatec, jag blev grymt nöjd över slutresultatet, syns inte att det är penslat + att det är 2 komponents, så den är mycket hårdare än Biltemas. Annars så kan jag rekomendera bromsfärgen på sprayburk som Mekonomen säljer, men inte gul då den blev grön/gul hmm
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-868d28b4c8673eb731235baa6cc4ba3d.jpg

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
2 mars 2017 · 2 571 Inlägg

Eftersom bromsskivorna är så jäkla små så tycker jag någon fräsch men diskret färg, typ silver/grå som gör att de ser nya och fräscha ut. Jag menar, när de ändå kommer synas genom stora fälgar och då brevid små skivor så ser det ofta ganska fånigt ut med ex röda bromsok.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Rikard_Persson NISMO <3
2 mars 2017 · 1 065 Inlägg

hyrbil skrev:
Eftersom bromsskivorna är så jäkla små så tycker jag någon fräsch men diskret färg, typ silver/grå som gör att de ser nya och fräscha ut. Jag menar, när de ändå kommer synas genom stora fälgar och då brevid små skivor så ser det ofta ganska fånigt ut med ex röda bromsok.

Jo de lutar åt någon mörkare färg.
Kommer att montera T5 bromsar på den senare så man fyller ut lite mer. Kommer då ha mina Spiderfälgar som vinterdäck istället.

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Djo
2 mars 2017 · 10 157 Inlägg

Havetsfasa skrev:

Djo skrev:
Biltema har grymt bra färg men enbart pensel men flyter ut fint smile ( har bättre personligerfarenhet av den än foliatec )

Gula broms ok hade jag på 240in och det blir det nog på v70in sen också, Så det får bli mitt tipps smile

Jag har helt annan erfarenhet av Foliatec, jag blev grymt nöjd över slutresultatet, syns inte att det är penslat + att det är 2 komponents, så den är mycket hårdare än Biltemas. Annars så kan jag rekomendera bromsfärgen på sprayburk som Mekonomen säljer, men inte gul då den blev grön/gul hmm
http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-868d28b4c8673eb731235baa6c4ba3d.jpg

Jo vart sådär i början också för mig sen krackelerade färgen och bromsdammet fäste duktigt bra (iallafal för mig och ja oken var ordentligt rengjorda.

Biltemas blir hård men den härdar långsamt men smutsen fastnar inte lika lätt och ja jag gillar den men det är självklart smak sak.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
walkmann Båtmeck
2 mars 2017 · 200 Inlägg

Inget skrikigt, diskret är helt klart snyggast.

//walkmann
Rikard_Persson NISMO <3
2 mars 2017 · 1 065 Inlägg

Djo skrev:

Havetsfasa skrev:

Djo skrev:
Biltema har grymt bra färg men enbart pensel men flyter ut fint smile ( har bättre personligerfarenhet av den än foliatec )

Gula broms ok hade jag på 240in och det blir det nog på v70in sen också, Så det får bli mitt tipps smile

Jag har helt annan erfarenhet av Foliatec, jag blev grymt nöjd över slutresultatet, syns inte att det är penslat + att det är 2 komponents, så den är mycket hårdare än Biltemas. Annars så kan jag rekomendera bromsfärgen på sprayburk som Mekonomen säljer, men inte gul då den blev grön/gul hmm
http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-868d28b4c8673eb731235baa6c4ba3d.jpg

Jo vart sådär i början också för mig sen krackelerade färgen och bromsdammet fäste duktigt bra (iallafal för mig och ja oken var ordentligt rengjorda.

Biltemas blir hård men den härdar långsamt men smutsen fastnar inte lika lätt och ja jag gillar den men det är självklart smak sak.

Foliatec har jag bara gott att säga om! Funkat jätte bra och de har varit blankt och fint även år efteråt!

walkmann skrev:
Inget skrikigt, diskret är helt klart snyggast.

Lite inne på "RS blue" som jag hade på min T5. Den är såpass mörk att den inte drar all uppmärksamhet till sig men syns ändå lite grann!

Sjukligt vad jag saknar den bilen!
https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-c0c39ea4ef02cacb4c80319411511220.jpg

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang