Ojämnt slitna bakdäck

kallviken
5 november 2007 · 1 Inlägg

Köpte en saab 9-5 aero kombi i maj. Då gjordes en hjulinställning men nu är bakdäcken slitna på insidan. Kan det vara fel på hjulinställningen eller något annat??

CC72
5 november 2007 · 1 661 Inlägg

Hjulinställningen kanske har rubbats, kört i nåt elakt gupp kanske?

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
5 november 2007 · 548 Inlägg

Har käkat ner mina på två säsonger! Då var min hjulinställning riktigt ur vinkel! Det var helt blankt på insidan och inget slitet i ytterkant! Du får nog åka in igen och göra en!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Fredrik.Gustavsson
5 november 2007 · 2 123 Inlägg

kallviken skrev:
Köpte en saab 9-5 aero kombi i maj. Då gjordes en hjulinställning men nu är bakdäcken slitna på insidan. Kan det vara fel på hjulinställningen eller något annat??

Nu vet jag inte hur det är med 9-5an men polaren har en NG 900 och åkte runt till olika däckfirmor som gör hjulinstälningar och fick till svars att det inte gick att ställa om bakdäcken. Kanske är likadant på 9-5an : /

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
5 november 2007 · 548 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

kallviken skrev:
Köpte en saab 9-5 aero kombi i maj. Då gjordes en hjulinställning men nu är bakdäcken slitna på insidan. Kan det vara fel på hjulinställningen eller något annat??

Nu vet jag inte hur det är med 9-5an men polaren har en NG 900 och åkte runt till olika däckfirmor som gör hjulinstälningar och fick till svars att det inte gick att ställa om bakdäcken. Kanske är likadant på 9-5an : /

Det går!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Koop
5 november 2007 · 1 867 Inlägg

Det går att ställa vinklarna på 9-5, men man får köpa svindyra originalshims till bakvagnen för att ställa.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
5 november 2007 · 1 660 Inlägg

Även om det inte syns, så kan däcken ha varit snedslitna redan när du köpte bilen, och då slits dom sedan också även om hjulvinklarna är rätt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang