Roliga spel till Nintendo Wii.

turbotrollet
7 december 2007 · 17 Inlägg

Gör ett nytt försök med en Nintendo Wii-tråd. Ska inte nämna ordet chip*a. cool


Så.. jag vann ett Wii för ett tag sedan, och tänkte bara höra lite om ni kan rekomendera roliga spel eller annat roligt tillbehör?





(Tack för svaret moddar!)

Senast redigerat av turbotrollet (7 december 2007)

decib3L Körv
7 december 2007 · 3 535 Inlägg

Finns inget speciellt spel jag kan rekommendera.. ALLA är snuskigt bra! big_smile ProStreet finns till exempel till Wii smile

Truckdriving Man
turbotrollet
7 december 2007 · 17 Inlägg

Får kolla upp det där ProStreet. Låter som ett bilspel dock, har jag rätt? tongue

Mortalis VW-nörd?
7 december 2007 · 4 332 Inlägg

korrekt

civic Naturally Aspiranted
7 december 2007 · 543 Inlägg

De där nya med olympiska spelen lär väl va kul?
Mario & Sonic va?

master_-
7 december 2007 · 730 Inlägg

Rayman_Raving_Rabbits  1 iaf. har bara spelat den, 2:an finns men inte testat än
Resident_Evil 1 iaf. har bara spelat den, 2:an finns men inte testat än

sen hmm fan har ju typ 25 spel eller något hmm Ice Age är rätt skoj ehh sen vad finns det mer.,
aa vafan har du ett Chi** så är de ju bara o tok bränna

moose46019 study
7 december 2007 · 772 Inlägg

jag tycker golf spelet är skoj

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
7 december 2007 · 2 009 Inlägg

bilspel och wii är en dålig kombination....
Enda bilspel jag kan rekommendera till wii är exite truck.
Men sen har du ju super paper mario och supermario galaxy. Superbra spel som är värda varenda krona.
Zelda oxå är ju ett måste....
sen tycker jag själv att wario ware är blixter roligt.
Finns många bra spel till wii.
Men som sagt passa dig för bilspel och dyligt utan köper du nintendos egna titlar så får man oftast valuta för hela pengen.
Just det raving rabbids spelen är roliga oxå det är humor i dom smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Urkas Kräsen grafiker
7 december 2007 · 1 775 Inlägg

Zelda, Super Mario Galaxy, Metroid.

Whine whine!
turbotrollet
7 december 2007 · 17 Inlägg

Thanx guys!

Super Mario Galaxy fick jag  i söndags av sambon. Det är sjukt kul, och riktigt snyggt spel! Men vågar inte riktigt rädda prinsessan ännu, även fast jag kan. Klart man ska ha alla stjärnor först. wink

Paper Mario verkar oxå skitkul, samma sak med Raving Rabbids.

Och ja, Sonic och Mario at the olympic games (eller vad det heter), verkar oxå spännande. Det är fan att spelen ska vara så dyra. Och sitt nu inte och snacka om chi**ning tongue

Det är strängt förbjudet och jag skulle aldrig göra något sådant!! roll

turbotrollet
7 december 2007 · 17 Inlägg

BMTech: ohh, nu måste jag fråga! Vad i helskotta går Wario Ware ut på? Har hört så många snackat om att det ska vara fruktansvärt roligt, men samtidigt fattar jag verkligen INGENTING av det när man kollar klipp på exempelvis youtube.
Man får se ett klipp i några sekunder, sedan en massa ungar som skriker, sedan ett nytt klipp i några sekunder och några ungar som skriker och ett nytt klipp osv. osv. och så håller det på så.. vad går det ut på? Är det typ memory? Eller vad ska man göra? roll

THEBADGUY Gorgilus addictus
7 december 2007 · 4 734 Inlägg

turbotrollet skrev:
BMTech: ohh, nu måste jag fråga! Vad i helskotta går Wario Ware ut på? Har hört så många snackat om att det ska vara fruktansvärt roligt, men samtidigt fattar jag verkligen INGENTING av det när man kollar klipp på exempelvis youtube.
Man får se ett klipp i några sekunder, sedan en massa ungar som skriker, sedan ett nytt klipp i några sekunder och några ungar som skriker och ett nytt klipp osv. osv. och så håller det på så.. vad går det ut på? Är det typ memory? Eller vad ska man göra? roll

Du har typ 5 sek på dig att göra ett minigame på tongue. Vilket gör att man får stressa som tusan! xD. Och det gör bara spelet roligare enligt mig. Frambringar många skratt om man är 4 spelare smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
turbotrollet
7 december 2007 · 17 Inlägg

THEBADGUY skrev:

turbotrollet skrev:
BMTech: ohh, nu måste jag fråga! Vad i helskotta går Wario Ware ut på? Har hört så många snackat om att det ska vara fruktansvärt roligt, men samtidigt fattar jag verkligen INGENTING av det när man kollar klipp på exempelvis youtube.
Man får se ett klipp i några sekunder, sedan en massa ungar som skriker, sedan ett nytt klipp i några sekunder och några ungar som skriker och ett nytt klipp osv. osv. och så håller det på så.. vad går det ut på? Är det typ memory? Eller vad ska man göra? roll

Du har typ 5 sek på dig att göra ett minigame på tongue. Vilket gör att man får stressa som tusan! xD. Och det gör bara spelet roligare enligt mig. Frambringar många skratt om man är 4 spelare smile

Aha, så man "måste" nästan vara fler spelare i det spelet för att det ska bli kul, eller funkar det bra som ensam spelare oxå?

THEBADGUY Gorgilus addictus
7 december 2007 · 4 734 Inlägg

turbotrollet skrev:

THEBADGUY skrev:

turbotrollet skrev:
BMTech: ohh, nu måste jag fråga! Vad i helskotta går Wario Ware ut på? Har hört så många snackat om att det ska vara fruktansvärt roligt, men samtidigt fattar jag verkligen INGENTING av det när man kollar klipp på exempelvis youtube.
Man får se ett klipp i några sekunder, sedan en massa ungar som skriker, sedan ett nytt klipp i några sekunder och några ungar som skriker och ett nytt klipp osv. osv. och så håller det på så.. vad går det ut på? Är det typ memory? Eller vad ska man göra? roll

Du har typ 5 sek på dig att göra ett minigame på tongue. Vilket gör att man får stressa som tusan! xD. Och det gör bara spelet roligare enligt mig. Frambringar många skratt om man är 4 spelare smile

Aha, så man "måste" nästan vara fler spelare i det spelet för att det ska bli kul, eller funkar det bra som ensam spelare oxå?

Ja det funkar okej då också. Men jag gillar mer när det är 3-4 pers som spelar. smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
turbotrollet
7 december 2007 · 17 Inlägg

THEBADGUY skrev:

turbotrollet skrev:

THEBADGUY skrev:

Du har typ 5 sek på dig att göra ett minigame på tongue. Vilket gör att man får stressa som tusan! xD. Och det gör bara spelet roligare enligt mig. Frambringar många skratt om man är 4 spelare smile

Aha, så man "måste" nästan vara fler spelare i det spelet för att det ska bli kul, eller funkar det bra som ensam spelare oxå?

Ja det funkar okej då också. Men jag gillar mer när det är 3-4 pers som spelar. smile

Bara köpa fler kontroller för 1500 då, + nunchucks.. tongue

Det som är bra med Wii Play-spelet, där får man med en "huvudkontroll" + spelet för 600 pix. Det låter som en bra deal då bara kontrollen går på 500 annars. smile

THEBADGUY Gorgilus addictus
7 december 2007 · 4 734 Inlägg

turbotrollet skrev:

THEBADGUY skrev:

turbotrollet skrev:

Aha, så man "måste" nästan vara fler spelare i det spelet för att det ska bli kul, eller funkar det bra som ensam spelare oxå?

Ja det funkar okej då också. Men jag gillar mer när det är 3-4 pers som spelar. smile

Bara köpa fler kontroller för 1500 då, + nunchucks.. tongue

Det som är bra med Wii Play-spelet, där får man med en "huvudkontroll" + spelet för 600 pix. Det låter som en bra deal då bara kontrollen går på 500 annars. smile

Ja den är verkligen riktigt dyr sad. Nästan lite sjukt faktiskt.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Niklas1987 NO
7 december 2007 · 2 182 Inlägg

Scarface:The World is Yours är ett förbannat bra spel, kan även rekomendera Metroid Prime 3.

Ang kontrollerna kan jag bara hålla med, dem är dyra.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
7 december 2007 · 2 009 Inlägg

som the badguy skrev....
Fast jag tycker det är roligt själv oxå smile
skaffa papermario oxå då om du gillade galaxy för det är lika kul...
Lite mycke jidder i det men riktigt roligt och ganska klurigt smile
Manhunt2 finns ju till wii oxå om du gillar blodiga spel.
JAg har doch inte provat det eftersom det är grabbens wii och han är 6år smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Urkas Kräsen grafiker
7 december 2007 · 1 775 Inlägg

turbotrollet skrev:
Thanx guys!

Super Mario Galaxy fick jag  i söndags av sambon. Det är sjukt kul, och riktigt snyggt spel! Men vågar inte riktigt rädda prinsessan ännu, även fast jag kan. Klart man ska ha alla stjärnor först. ;)

Fast du kaaaan ju fortsätta plocka stjärnor efter du räddat henne också. :P

Whine whine!
turbotrollet
10 december 2007 · 17 Inlägg

Blodiga spel är nog inte ritkigt min grej.
Tittade på när någon spelade Resident Evil för några år sedan, det var ju fan läbbigt. lol Man hoppade till ett antal gånger.. hehe

Mario Galaxy ja, jovars.. jag räddade prinsessan för ett tag sedan och tänkte nu plocka alla stjärnor så att man kan få spela med Luigi sedan. smile

Paper Mario verkar oxå kul! Däremot har jag testat det till Nintendo 64, och jag fastnade på en gång.. kom verkligen inte vidare från "första banan", oavsett vilket håll jag gick.. så jag är lite skraj. Men det kanske inte är så komplicerat. roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang