Är peugeot en bra bil?? Vanliga fel?? Bra som första bil kanske? trimmvänlig??

snackcalahan
13 februari 2008 · 482 Inlägg

Jag har ingen riktig erfarenhet av peugeot, men har tre vänner som har/haft  två av dom de äldre  205 gti och 306 gti på båda så tittade kolven ut ur blocket, vet inte hur vanligt det är med det här ,förare som har blyfot som de så kanske det ä lite värre tongue Den tredje säger att den ä ju i alf snygg att se på men den kommer inte hålla i 5 år ... (ny 206 sw)

just real power
no turbo shit
MeloveGolf Vw trimmare
13 februari 2008 · 2 995 Inlägg

egen erfarenhet:

peugeot 206 Gti -03

på plus sidan:
Komfort
Sportighet
Snabb som attan piskar MÅNGA bilar pga av utväxling och vikt

Minus:

Fel på matning till lampor (kolla alla peugeot 206 80% är en ögda hela tiden!)
Bakaxel ras på en FWD (VAAA!!?? kanske du säger men det är sant min morsa på 50bast ska enligt peugeot kundservice ha kört rally med bilen därav går det inte få goodwill eller garanti GJ peugeot!)
Bussningar tvärslut innan första året var slut
4 Skeva bromsskivor
Avgassystemet gick i bitar efter 2 år
Airabag lampan lyser
Abs funkar inte
värmesköld lös
bilen började koka 2år gammal
ska jag fortsätta?

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Mortalis VW-nörd?
13 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Kan inte tala för egen erfarenhet dock bara av olika undersökningar och tester.
Elfel, växellådor e inte direkt ovanligt.
Top Gears motsvarighet till autoindex, med tiotusentals medverkande, placerade av 13 bottenbilar så var 10 franska eller så, e ju inte så bra, inga i topp eller övre halvan =/

Lars-P
13 februari 2008 · 427 Inlägg

205 gti 1,9 är en perfekt förstabil. liten rolig, pigg , bensinsnål. Behöver inte trimma en sån. om du vill lära dig om motorer ska du inte köpa peugeot. då är en japansk bil att föredra (mycket eftermarknadsdelar billigt)

StiFf Wankel
13 februari 2008 · 1 080 Inlägg

grymma första bilar är ju 405 mi16 eller 205 gti med mi16 motorn..
hade en 405 själv, väldigt rolig bil med tanke på att det är fwd och sugmotor..
men ska du kolla på en sån så kolla bakaxeln, den brukar vara dålig på dom

Senast redigerat av StiFf (13 februari 2008)

MDS Västerås
Bjork OEM <3
13 februari 2008 · 6 957 Inlägg

Är inte Peugeot 405 T16 4WD rätta namnet va gäller den 405:an?

Skulle personligen inte köpa Peugeot, mkt krångel tyvärr sad
Taskig kvaltitéskänsla, visst dom e snygga en del av dom men ja sj. har
aldrig kommit överens med fransysskor wink

Skulle ja mot all förmodan skaffa en pegga så faller valet på en 206RC eller 306 GTI

OEM <3
pale Mensa -09
13 februari 2008 · 132 Inlägg

instämmer i problem kören..  hade en 206gti.....

Röda bilar är SNABBAST!
beta
13 februari 2008 · 804 Inlägg

Har kört med en 306 -95 från 9800mil -> 14600 mil, har funkat rätt ok maskinelt, kamrem och en drivknut, sen byta slitna bromsar men det hör till, annars har det bara varit vanlig service, ingen rost alls och den har aldrig svikit.
Fast den känns ju jäkligt "billig" i inredning osv, men den var ju billig med så...

Sarge
15 februari 2008 · 2 337 Inlägg

Peugeot är inget jag kan rekommendera. Även om det inte har varit några större fel på min 206'a är det en jäkligt dumt byggd bil som gör att det är drygt att ha den. T.ex. sitter reservhjul och domkraft i en korg under bilen och blir skitigt, motorrummet är så trångt att man knappt kommer åt att byta lampor. Bilen i allmänhet gnisslar och har sig, är trång som fan och inredningen består av en gigantisk plastbit. Så undvik 206'an iaf.

Johnson
15 februari 2008 · 613 Inlägg

Blir kanske inte ofta man snackar skit om den bil man har men ja har inte haft nåt större bekymmer med min. Haft ett år ungefär och 406 finns med turbo med smile Dock inget effekt monster...

Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Ford Mondeo (2010)
Rover Mini (1991)
Skyline_GTR
15 februari 2008 · 306 Inlägg

Peugeot är absolut inget jag kan rekomendera. hade en 405 MI16. den var sönder och krånglade mer än den fungerade. vet inte vad det är med franska bilar.... säger bara ALDRIG mer en fransk bil.

mag
15 februari 2008 · 259 Inlägg

tjenis jag har haft 2st 307or på raken o jag tycker inte att det har varigt några problem o har det varigt nåt så har peugeot fixat det utan protester . men man ska ju inte tro att man får en audi när man köper en peugeot .....tycker man får mycket bil för liten milkostnad mvh mag

http://www.garaget.org/gallery/archive/53732/256951_4rful6.jpg

MrTobias
15 februari 2008 · 1 297 Inlägg

Älskar min bil men nog har den en hel del standardfel.. klonkande framvagn och sönderrostat avgassystem är standard på 206an. Sen är det lite knarr inne i bilen.. annars funkar den helt perfekt.. Snygg och rolig är den också smile

Fernicus Kejsare
16 februari 2008 · 547 Inlägg

Det stavas trim med ett m. Trimma stavas däremot med två m. Och trimvänlig ska vara ett ord. Tack för mig

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang