Cross Polo + Golf gti fälgar

Kevlarsoul
24 februari 2008 · 4 Inlägg

Tjena
jag funderarlite på att köpa golf gti fälgar (de nya som kom effter-05) till min cross polo -08
Orginal på bilen så sitter det 17 tummare tror ni att det kan passa med 18 tummare till den lilla bilen?

Min är röd
http://www.garaget.org/archive/18448/53621/53621-477678.jpg

http://195.149.144.149/images/27/2788875143.jpg

Sedan stämmer inte bultarna men jag har hört att det finnskitt för sådant..
vad ligger de på för pris?
på polon är det 5/100 och gti fälgarna är det 5/112, är det någonting att rekomendera överhuvud taget?

Mvh Fredrik

Senast redigerat av Kevlarsoul (24 februari 2008)

decib3L Körv
25 februari 2008 · 3 535 Inlägg

kör hårt big_smile Grym bil med grymma fälgar wink

Truckdriving Man
Kevlarsoul
25 februari 2008 · 4 Inlägg

Tackar smile
Men du känner möjligtvis inte till de där kitten som jag nämde? bultarna stämmer inte nämligen..

chilibyte
25 februari 2008 · 338 Inlägg

Jag har sett dom där gti-fälgarna i 5/100, kan inte minnas var bara. Men leta runt lite på olika sidor så hittar du dom nog.

Kevlarsoul
25 februari 2008 · 4 Inlägg

chilibyte skrev:
Jag har sett dom där gti-fälgarna i 5/100, kan inte minnas var bara. Men leta runt lite på olika sidor så hittar du dom nog.

Jasså det finns alltså?

Jag har letat som tusan men jag hittar inga..

Breexiz
25 februari 2008 · 341 Inlägg

Åh, jag älskar de där GTI-fälgarna. Vill ha såna till min GTI, var hittade du dem?

Drive it like you stole it
chilibyte
25 februari 2008 · 338 Inlägg

Jag undrar om det inte var www.infosite.se som hade dom i höstas i 5/100. I värsta fall finns det ju adapterplattor att använda, vet inte hur bra dom är men "många" använder ju såna.

Kevlarsoul
25 februari 2008 · 4 Inlägg

Enligt farsan så ska de där adapter plattorna göra så att bilen blir bredare och då kanske jag inte kommer att kunna svänga riktigt kan det stämma?

Breexiz
27 februari 2008 · 341 Inlägg

De på infosite är 5/112 sedan så är det Orginalfälgar till GTIn, Kallas även Denver. De andra är Detroit fälgar som är ett extra tillval till GTIn och dessa finns inte på infosite...

Drive it like you stole it
Mortalis VW-nörd?
27 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Kan ju iaf ge min åsikt på saken om fälgarna, du lär defintiivt kunna ha dom på bilen utan att det kommer ta i (om vi inte räknar med adapter för de vet ja inget om), skulle nog se bättre ut än på golfen faktiskt tongue

Men ett tips kan vara att maila en stor däckfirma, de vet ju bäst om någon smile

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
27 februari 2008 · 1 781 Inlägg

bilen blir inte bredare.. däremot så kommer hjulen komma längre ut! där har du problemet.. eftersom däck/fälgkanten inte får sticka utanför skärmkanterna!

Team Insane Racing
J-P-R DO IT LOW STYLE
27 februari 2008 · 1 342 Inlägg

Malm3n skrev:
bilen blir inte bredare.. däremot så kommer hjulen komma längre ut! där har du problemet.. eftersom däck/fälgkanten inte får sticka utanför skärmkanterna!

Minsta problemet är nog om han har lite däck/fälg som är utanför kanten. Spårvidden ändras ju också med spacers och därmed även beteendet på bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang