Vad kostade ditt C-körkort?

K-O-P
29 mars 2008 · 39 Inlägg

Tjena!

Funderar på att ta c-kort för att få jobb och vill veta lite ungefär vad man får räknar med att betala för kortet.

Så ni som själva betalat era C-kort kan väl skrivea ungefär vad det gick på?

// K-o-p
henkebenke
29 mars 2008 · 1 703 Inlägg

Mitt CE, ADR, Yrkeskomp, truckkort etc etc.  kostade 3500 i studielitteratur samt CSN studielån i 4 månader.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Kirre
29 mars 2008 · 2 122 Inlägg

gratis i lumpen smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
NJ_
29 mars 2008 · 2 118 Inlägg

prata med en körlärare och han sa upp till 35k med yrkeskomp.. men oftast låg det runt 15-35k

Fick mitt CE, ADR, Yrkeskomp, Hjullastare, Truck, osv gratis av skolan wink

Senast redigerat av NJ_ (29 mars 2008)

D.i.l.l.i.g.a.f
Mange_900
29 mars 2008 · 93 Inlägg

Yrkeskomp behöver man väl inte ta förrens efter den 10/9 2009?
Tänkte påbörja mitt C-kort nu till sommaren ska bara göra klart A och BE.
Hade varit intressant om ni som tagit det på körskolan kan svara på hur mycket det kostade.

Ruuska_
29 mars 2008 · 474 Inlägg

NJ_ skrev:
Fick mitt CE, ADR, Yrkeskomp, Hjullastare, Truck, osv gratis av skolan wink

samma här.. fast jag fick BE med smile

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
29 mars 2008 · 444 Inlägg

Ringde körskolan i stan för någon dag sen bara. 15000kr+moms för teoripaketet, hyra av lastbil samt övningsköra tills man är klar för uppkörning.

E-kort var samma sak, fast snäppet dyrare. 17000kr+moms.

dvs, CE = 32000kr+moms smile

Det fina med deras paket är ju att man får köra hur mkt som helt till samma pris, nackdelen är väl om man känner sig klar efter ynka 5 lektioner á 900kr+moms/st smile

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
MrTurbo Better than God \o/
29 mars 2008 · 1 881 Inlägg

Mitt CE kostade ca 400:-   smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Tejptomas F.d Yrkeschafför. Numera Magister.
29 mars 2008 · 154 Inlägg

Ca 2ookr....


Mvh Tomas

Volvo V70R "Dragbilen" (1998)
Volvo 744 GL "2010 - The year of backentries" (1988)
By_Alfzone
29 mars 2008 · 679 Inlägg

Nada... fick det i lumpen..... Skulle vela haft CE oxå men...!!!

Skaune
29 mars 2008 ·

Känns som om du borde ringa en körskola, sen e allt ju individuellt! Kanske e du bra, kanske inte, de e sånt som bestämmer vad det kommer kosta! men tror att snittpriset för en lektiopn är ca 900:- timmen!

SuperNova
4 april 2008 · 236 Inlägg

Gratis CE-kort genom försäkringskassan.

NickeR32
4 april 2008 · 870 Inlägg

Mange_900 skrev:
Yrkeskomp behöver man väl inte ta förrens efter den 10/9 2009?

Jo, om du kör med en lastbil där totalvikten överstiger 7,5 ton och föraren är under 21 år så måste du. Det gäller fram till den 10/9 2009, sen måste alla ha det!

Har fått mitt C genom skolan, såsom en del andra här smile

HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
4 april 2008 · 325 Inlägg

Jag tog mitt C-kort helt privat på körskola för att det skulle vara klart när jag sökte som brandman. Jag tog mitt C-kort år 2000 och då har jag för mig körlektionerna kostade690spänn styck. Allt som allt kom jag undan med 5500 spänn iaf så man kan allt komma undan hyfsat billigt. Under 10 papp iaf med dagens priser om du har lite talang. Det är ju egentligen bara större tyngre bredare och längre att köra med plus lite mer att tänka på men det löser du nog lätt.CE-kortet kommer jag inte ihåg vad det gick på men gissar på det dubbla med all backning. Rekommenderar att du tar CE-kort också för då får du ju dels större utbud på jobb och du får BE-kort på köpet så att säga. Det enda logiska med körkortsutbildningen enligt mig big_smile Det tunga släpet blir ju ytterligare lite dyrare eftersom dels är det en del mer teori att tänka på och sen beror det ju på hur snabbt du får kläm på backningen

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
v8rickard Gammelbilsnörd
4 april 2008 · 450 Inlägg

Jag har tagit körkortet privat nu under vintern, med ALLA utgifter ganska exakt 23K här i Gbg. Då skrev jag teorin helt privat, klarade allt på första försöket. Det kostar 1000kr timmen att övningsköra i Gbg, säkert billigare på andra ställen. Uppkörning ca 2500. Läkarundersökning med körkortstillstånd e ju en 1000kr...

Plockar lätt på med riksdaler, missa en uppkörning o det e ju 6-7000kr till o punga ut. Digitalt färdskrivarkort 650kr... När jag körde ville jag hellre veta att jag var säker på min sak och det sista finliret e det som tar tid. Körde på en seriös körskola där ca 98% klarar sig på första försöket... Nu skrev jag CE teori för en vecka sedan, skall nog gå på körningen här framöver snart oxå. Kul o ha.

Passa på innan 2009 på hösten, då har du krav på minst 140h teorikurs för yrkesbevis... Dom som tagit kort innan dessa klarar sig med 35h för att få köra yrkesmässigt..
Lycka till, det är roligt och det är inget du ångrar dig...

v8rickard Gammelbilsnörd
4 april 2008 · 450 Inlägg

HadesInFlames skrev:
Jag tog mitt C-kort helt privat på körskola för att det skulle vara klart när jag sökte som brandman. Jag tog mitt C-kort år 2000 och då har jag för mig körlektionerna kostade690spänn styck. Allt som allt kom jag undan med 5500 spänn iaf så man kan allt komma undan hyfsat billigt. Under 10 papp iaf med dagens priser om du har lite talang. Det är ju egentligen bara större tyngre bredare och längre att köra med plus lite mer att tänka på men det löser du nog lätt.CE-kortet kommer jag inte ihåg vad det gick på men gissar på det dubbla med all backning. Rekommenderar att du tar CE-kort också för då får du ju dels större utbud på jobb och du får BE-kort på köpet så att säga. Det enda logiska med körkortsutbildningen enligt mig big_smile Det tunga släpet blir ju ytterligare lite dyrare eftersom dels är det en del mer teori att tänka på och sen beror det ju på hur snabbt du får kläm på backningen

Nu vet jag inte hur snabblärda andra är men typ 6 timmars körning låter otroligt för att vara sant att lära sig köra lastbil på om man aldrig tidigare kört... 10k kommer man ju inte så långt på med tanke på alla fasta avgifter...

Duckiie Faster than the speed of night
4 april 2008 · 118 Inlägg

Gratis big_smile

John87 Stolt Volvoägare
4 april 2008 · 4 913 Inlägg

Om TS frågar specifikt efter kostnad på körkort och frågar om vad såna som betalade för sina kort fick betala, varför skriver alla att dom fick det gratis?

Det är väl ändå inte det tråden handlade om.

OnT:
En kompis betalade 20k ganska exakt för sitt kort. Detta var lite utanför Göteborg.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
4 april 2008 · 325 Inlägg

v8rickard skrev:

HadesInFlames skrev:
Jag tog mitt C-kort helt privat på körskola för att det skulle vara klart när jag sökte som brandman. Jag tog mitt C-kort år 2000 och då har jag för mig körlektionerna kostade690spänn styck. Allt som allt kom jag undan med 5500 spänn iaf så man kan allt komma undan hyfsat billigt. Under 10 papp iaf med dagens priser om du har lite talang. Det är ju egentligen bara större tyngre bredare och längre att köra med plus lite mer att tänka på men det löser du nog lätt.CE-kortet kommer jag inte ihåg vad det gick på men gissar på det dubbla med all backning. Rekommenderar att du tar CE-kort också för då får du ju dels större utbud på jobb och du får BE-kort på köpet så att säga. Det enda logiska med körkortsutbildningen enligt mig big_smile Det tunga släpet blir ju ytterligare lite dyrare eftersom dels är det en del mer teori att tänka på och sen beror det ju på hur snabbt du får kläm på backningen

Nu vet jag inte hur snabblärda andra är men typ 6 timmars körning låter otroligt för att vara sant att lära sig köra lastbil på om man aldrig tidigare kört... 10k kommer man ju inte så långt på med tanke på alla fasta avgifter...

Det där med 10 papp med dagens priser var bara en ren gissning från min sida så det kan vara helt åt helvete snett gissat. Det var ju trots allt 8år sen jag tog mitt C-kort och 7år sen jag tog CE-kortet så priserna kanske har gått upp ännu mer och fler fasta avgifter kanske finns. Kommer inte ihåg hur mkt jag körde men det var inte särskilt mkt faktiskt. Det viktigaste är ju att man inte kör runt som om det vore en personbil utan verkligen har förstått principen ihop med teorin. Gör man det så är det ju inte så svårt att köra lastbil och klara kortet heller. Tog mitt kort i Örebro samtidigt som jag gjorde praktik som brandman.

Kommer inte ihåg vad trafikskolan heter men nån som bor där kanske känner till nån tung trafikskola som ligger bortanför Krämarhuset mot Olof Palmes Torg har jag för mig? CE-kortet tog jag iaf i Uddevalla på Salekärrs tunga trafikskola. Störtskön lärare hade jag, kommer dock inte ihåg namnet på honom.

Och jag hävdar inte på nåt sätt att jag e bättre än nån annan på det där bara för att det råkade bli billigt med det körkortet. Bara så inga missförstånd uppstår, se det som att jag hade en duktig lärare tongue

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
v8rickard Gammelbilsnörd
4 april 2008 · 450 Inlägg

HadesInFlames skrev:

v8rickard skrev:

HadesInFlames skrev:
Jag tog mitt C-kort helt privat på körskola för att det skulle vara klart när jag sökte som brandman. Jag tog mitt C-kort år 2000 och då har jag för mig körlektionerna kostade690spänn styck. Allt som allt kom jag undan med 5500 spänn iaf så man kan allt komma undan hyfsat billigt. Under 10 papp iaf med dagens priser om du har lite talang. Det är ju egentligen bara större tyngre bredare och längre att köra med plus lite mer att tänka på men det löser du nog lätt.CE-kortet kommer jag inte ihåg vad det gick på men gissar på det dubbla med all backning. Rekommenderar att du tar CE-kort också för då får du ju dels större utbud på jobb och du får BE-kort på köpet så att säga. Det enda logiska med körkortsutbildningen enligt mig big_smile Det tunga släpet blir ju ytterligare lite dyrare eftersom dels är det en del mer teori att tänka på och sen beror det ju på hur snabbt du får kläm på backningen

Nu vet jag inte hur snabblärda andra är men typ 6 timmars körning låter otroligt för att vara sant att lära sig köra lastbil på om man aldrig tidigare kört... 10k kommer man ju inte så långt på med tanke på alla fasta avgifter...

Det där med 10 papp med dagens priser var bara en ren gissning från min sida så det kan vara helt åt helvete snett gissat. Det var ju trots allt 8år sen jag tog mitt C-kort och 7år sen jag tog CE-kortet så priserna kanske har gått upp ännu mer och fler fasta avgifter kanske finns. Kommer inte ihåg hur mkt jag körde men det var inte särskilt mkt faktiskt. Det viktigaste är ju att man inte kör runt som om det vore en personbil utan verkligen har förstått principen ihop med teorin. Gör man det så är det ju inte så svårt att köra lastbil och klara kortet heller. Tog mitt kort i Örebro samtidigt som jag gjorde praktik som brandman.

Kommer inte ihåg vad trafikskolan heter men nån som bor där kanske känner till nån tung trafikskola som ligger bortanför Krämarhuset mot Olof Palmes Torg har jag för mig? CE-kortet tog jag iaf i Uddevalla på Salekärrs tunga trafikskola. Störtskön lärare hade jag, kommer dock inte ihåg namnet på honom.

Och jag hävdar inte på nåt sätt att jag e bättre än nån annan på det där bara för att det råkade bli billigt med det körkortet. Bara så inga missförstånd uppstår, se det som att jag hade en duktig lärare tongue

Jo jag förstår hur du menar! Det är helt klart viktigt att förstå teorin bakom, ex veta ung hur en låda jobbar för att snabbare lära sig. En skola jag kan rekommendera för dem som bor i trakterna kring Göteborg är Folkes trafikskola. Där kör man nya Volvo bilar. Runt 20K skulle jag nog säga som riktpris men är övertygad att det går o klara sig på mindre... jag skall försöka backa lite med släp här nu innan jag går på körskolan, kan man ju spsra många tusen på.... Hur mycket extra är med meed 2frammåt körningen" för CE?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang