Låsa upp telefon

ErskPersk Svindåre
5 april 2008 · 1 433 Inlägg

hur funkar dehär med att låsa upp en mobiltelefon egentligen? kan man köpa en telefon för 1 kr och sen låsa upp den, och glädjas över att man har en telefon som man fått i princip gratis? eller funkar det inte så?

vad innebär det med att låsa upp en mobil? blir det som att köpa en telefon utan abonemang? har man kvar domdär avbetalningarna efter man har låst upp den?

blir helt snurrig i huvudet när jag tänker på det..

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
civic Naturally Aspiranted
5 april 2008 · 543 Inlägg

vissa går att låsa upp men du måste ju fortfarande betala för ditt abonnemang.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 april 2008 · 1 300 Inlägg

Det är väl efter 1 år som man kan låsa upp en telefon efter att man köpt den..?

Så man får betala abonnemanget och det i 1 år och sen
kan man låsa upp den för 350 kr eller vad det är.

Så har jag fått för mig att det är.

Men det är väl olika för olika abonemang kanske.

I do it my way
Spigget
5 april 2008 · 90 Inlägg

Har en mobil ja ska låsa upp. En Samsung i övrigt som ja köpte för en krona i Augusti -06. Stod då att denna var låst till Comviq. Betalade 149 i månaden enligt avtalet. Nu i Februari när de 18 månaderna som avtalet gällde passerat vill jag byta till ett kontantkort. Var precis lika blåögd här så ja maila Comviq o förklara.
Svar från Comviq:
För att kontrollera om telefonen är operatörslåst ber vi dig prova en annan operatörs SIM-kort i telefonen. Om du har kvar kartongen står det även på den om telefonen är låst. Skulle den vara låst har du möjlighet att beställa en upplåsningskod till en kostnad av 350:- genom att kontakta kundservice.

Detta gäller för alla telefoner oavsett märke, operatör osv.. såvitt JAG vet.
Bara att kontakta din kundservice så fixar dom fram en upplåsningskod till dig. Denna kostar i regel 300-350 kronor.  Hoppas ja kunnat besvara din fråga så gott de går smile
Sup & Svälj Trevlig Helg. Nu drar vi på streetrace i Helsingborg ;D Pöss  //Spigget

Tre Ord Som Knäcker Alla Män: Är Den Inne?
ErskPersk Svindåre
5 april 2008 · 1 433 Inlägg

Spigget skrev:
Har en mobil ja ska låsa upp. En Samsung i övrigt som ja köpte för en krona i Augusti -06. Stod då att denna var låst till Comviq. Betalade 149 i månaden enligt avtalet. Nu i Februari när de 18 månaderna som avtalet gällde passerat vill jag byta till ett kontantkort. Var precis lika blåögd här så ja maila Comviq o förklara.
Svar från Comviq:
För att kontrollera om telefonen är operatörslåst ber vi dig prova en annan operatörs SIM-kort i telefonen. Om du har kvar kartongen står det även på den om telefonen är låst. Skulle den vara låst har du möjlighet att beställa en upplåsningskod till en kostnad av 350:- genom att kontakta kundservice.

Detta gäller för alla telefoner oavsett märke, operatör osv.. såvitt JAG vet.
Bara att kontakta din kundservice så fixar dom fram en upplåsningskod till dig. Denna kostar i regel 300-350 kronor.  Hoppas ja kunnat besvara din fråga så gott de går smile
Sup & Svälj Trevlig Helg. Nu drar vi på streetrace i Helsingborg ;D Pöss  //Spigget

ok, jaa, har fått ett humm iallafall smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
TTTTT
5 april 2008 · 945 Inlägg

Om du köper en operatörslåst telefon så spelar det som sagt ingen roll om du låser upp den innan bindningstidens slut, ( det finns ju firmor som gör det) du får fortsätta att betala abonemanget iaf. Likaså om du bestämmer dig för att sälja luren.
Operatörenrna själva brukar ta typ 350 spänn för att låsa upp dom när bindningstiden är över.
Mitt tips är att du låter någon annan firma låsa upp luren åt dig, det brukar kosta ungf, 150 spänn och då lägger dom tillbaka original progvaran i luren åxå.

blinka blått om du vill rejsa!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang