Kamrem volvo

okkar
10 mars 2006 · 694 Inlägg

Drönirettab skrev:
Men om man byter kamrem+rulle direkt så behöver man inte fundera på om det blir motorhaveri eller inte. Om man chansar och väntar ett tag med bytet så kan man ge sig sjutton på att remmen går av mitt i natten på en helg och man befinner sig ute i buschen med 3 mil till närmaste hus och temperaturen är -30 grader.

haha sant men ja bor inte i norrland:D här finns mobiL:D

Nallen_sthlm Direktör
10 mars 2006 · 305 Inlägg

okkar skrev:
Hur ofta ska man byta? antal mil mellan ca? och va kostar en rem plus arbete till en 940 ca? något som vet detta.. tacksam för svar

jag kan göra det för en peng åt dig smile

Speed limit are only for pussy
Drönirettab
10 mars 2006 · 21 761 Inlägg

okkar skrev:

Drönirettab skrev:
Men om man byter kamrem+rulle direkt så behöver man inte fundera på om det blir motorhaveri eller inte. Om man chansar och väntar ett tag med bytet så kan man ge sig sjutton på att remmen går av mitt i natten på en helg och man befinner sig ute i buschen med 3 mil till närmaste hus och temperaturen är -30 grader.

haha sant men ja bor inte i norrland:D här finns mobiL:D

OJ! Har ni sådana moderniteter. Hos mig kör vi med röksignaler, telefonen är inte uppfunnen än.

Lada Tuning Lada-missbrukare
11 mars 2006 · 566 Inlägg

De vore nog allra bäst att låta en Volvo-verkstad sköta kamremsbytet... Om man inte är 100% säker på vad det handlar om bör man nog låta nån som gjort det förr göra det... De e klart...de blir dyrare, men säkrare..smile

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
frasse4
11 mars 2006 · 736 Inlägg

1400 pix på volvo inkl. arbete

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
xBjorlingx
11 mars 2006 · 433 Inlägg

frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Whoho..1400:- för ett kamremsbyte..det är hårt, jag lämnar alltid in till en kille som jobbat som bilmekaniker. Han byter för femhundringen! Men åk till nån liten bilfirma eller nått. Då ska man väl ändå ha "garanti" ifall biljävel packar ihop på hemvägen?

okkar
11 mars 2006 · 694 Inlägg

xBjorlingx skrev:

frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Whoho..1400:- för ett kamremsbyte..det är hårt, jag lämnar alltid in till en kille som jobbat som bilmekaniker. Han byter för femhundringen! Men åk till nån liten bilfirma eller nått. Då ska man väl ändå ha "garanti" ifall biljävel packar ihop på hemvägen?

haha sant tycker jag med kör på detta:) va behöver ja köpa remmen och en spännrulle? eller va var det någon sa?

okkar
11 mars 2006 · 694 Inlägg

Nallen_sthlm skrev:

okkar skrev:
Hur ofta ska man byta? antal mil mellan ca? och va kostar en rem plus arbete till en 940 ca? något som vet detta.. tacksam för svar

jag kan göra det för en peng åt dig smile

haha visst vart bor du? haha du får 600:D

volvo_240_tic ingen aning
11 mars 2006 · 687 Inlägg

Sharky skrev:
Har du en tuschpenna?

Dra ett streck.

/Göran

okkar skrev:
Ok hur ser man detta då? har aldrig kollat rem innan annat har jag gjort men inte detta..skulle vara intressant att lära sig...

behövs knappast för på de flästa bilar så finns det märkningar på kamm drevet och drevet som sitter på vevaxeln

se bara efter så att merkningarna skall vara parallela med merkningar på blocket eller toppen

även zebran har sina fläckar
Lada Tuning Lada-missbrukare
11 mars 2006 · 566 Inlägg

xBjorlingx skrev:

frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Whoho..1400:- för ett kamremsbyte..det är hårt, jag lämnar alltid in till en kille som jobbat som bilmekaniker. Han byter för femhundringen! Men åk till nån liten bilfirma eller nått. Då ska man väl ändå ha "garanti" ifall biljävel packar ihop på hemvägen?

Ojj...Här i finland e de billit om ja minns rätt...de motsvarar 140euro...skulle troo at ett rem byte plus rem kostar nåt i stil me 200-250 euro (2000-2500 kr) om ja inte e ute å cyklar...

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
Drönirettab
11 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Till och med jag lyckades med att byta kamrem på en B21-77 och jag är ingen stjärna på motorer.
Jag var jätterädd att dreven skulle röra sig men när jag kände lite lätt på dem så märkte jag att det inte var någon större fara, de rör sig inte så lätt som man kan tro. Det var lite krångligt eftersom jag inte hade plockat bort den nedersta lilla kåpan på undersidan av vevaxeldrevet men det gick bra ändå.

okkar
11 mars 2006 · 694 Inlägg

ok så pass:) får la ta och lämna in skiten då.. eller så testar ja själv.. blir läropengar om ja mysslyckas:D hehe

volvo_240_tic ingen aning
14 mars 2006 · 687 Inlägg

testa själv!!!

även zebran har sina fläckar
Jynz
15 mars 2006 · 2 Inlägg

xBjorlingx skrev:
Kör tills den går av oscar..sen kör du in till vägkanten å trär på en ny..det tänker ja göra med min 16v..höhöhö wink

jo det kan du ju prova.. ingen höjdare precis! ventilerna kommer stå som träden efter stormen Gudrun.. haha


kamremmen brukar bytas vid 7-8 tusen mil så det är nog som sagt dags på din 940 nu.. men inget spec händer om den skulle gå av ändå, den bara stannar..

Tengu1969
15 mars 2006 · 1 396 Inlägg

frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Bilia ville ha 4000 för kamremsbyte på morsans bil.....(Volvo S80)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
okkar
15 mars 2006 · 694 Inlägg

NiclasT skrev:

frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Bilia ville ha 4000 för kamremsbyte på morsans bil.....(Volvo S80)

4 k dra mig baklänges.. haha never ever mer än bilen är värd.. ffs

yohanni
15 juni 2009 · 24 Inlägg

NiclasT skrev:

frasse4 skrev:
1400 pix på volvo inkl. arbete

Bilia ville ha 4000 för kamremsbyte på morsans bil.....(Volvo S80)

4k? Det är bensinaren?
Kompisen fick offert på 8tusen, men då har han 2,5D-motorn.

Ford Anglia "101E De Luxe" (1957)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang