Vilken är bäst ?? Audi, BMW, Mercedes !

skutte Bilrekonditionerare
19 maj 2008 · 453 Inlägg

Audi gör de snyggaste bilarna på marknaden just nu, helt överlägset! Nya a5/s5 är något av de snyggaste du kan skåda idag! Någon som håller med?
Vad gäller interiör så tycker jag att mercedes och audi är flera steg före Bmw. Bara min åsikt. När det gäller motorer faller valet helt och hållet på BMW.

Senast redigerat av skutte (19 maj 2008)

MVH Rikard
Gujen
19 maj 2008 · 406 Inlägg

Är ju som att jämföra cola,pepsi osv =P Fina bilar allihoppa, körglädjes mässigt är ju BMW på topp ialf, kört väldigt få audi:s så svårt att säga där, men merca har ju noll kännsla i körningen tycker jag. dock fina bilar med liknade kvalliter på alla ju!

Sedan vinner ju BMW:s motorer helatiden priser för världens bästa smile

Senast redigerat av Gujen (19 maj 2008)

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
M103
19 maj 2008 · 1 570 Inlägg

Jag är nästan bara intresserad av äldre modeller, tycker designen ofta var bättre förr, hade mer karaktär, nu ser ju alla bilar lika plastiga och tråkiga ut. Dessutom är det roligt att hålla liv i en gammal schysst premiumbil än att betala av på en som alla kör omkring i smile

Mercedes tycker jag för jag har bra erfarenheter. BMW gillar jag också, fin design och Audi är säkert kanonbilar också.

Jag har varit inne på köp av alla tre men Mercedes är märket för mig. Tycker märket står för tillförlitlighet, komfort och hög finish och tycker det är viktigare än hästkrafter och toppfart.

Ellertz Norrlänning
19 maj 2008 · 1 453 Inlägg

BMW lär ju vara lågprisarn och budget varianten av dom alla smile Mercorna kan nästan mäta sig med Audi, men jämföra Audi med BMW är ju som att jämföra en cykel med bil..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
kolvas
19 maj 2008 · 4 001 Inlägg

Mercedes har ju haft enorma kvalitets problem de senaste åren men har väl förbättrat sig nu och som någon skrev innan, körkänslan i en Merca är noll, man får inte så mycket som man betalar för...

Audi är hyfsade i körkänslan och riktigt sköna att åka långt i men jag tycker att bränsleförbrukning (på bensinarna) är för hög och dom är krånglinga att skruva med och dyra att lämna in för service.

BMW har bäst körkänsla och helt underbara motorer, som någon journalist sa:
"BMW M3 är den enda bilen som man åker och lämnar ungarna på dagis för att sedan ta några varv på en bana innan man åker till ICA och handlar"

själv kör man Volvo...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
J-P-R DO IT LOW STYLE
19 maj 2008 · 1 342 Inlägg

Ellertz skrev:
BMW lär ju vara lågprisarn och budget varianten av dom alla smile Mercorna kan nästan mäta sig med Audi, men jämföra Audi med BMW är ju som att jämföra en cykel med bil..

Aldrig har uttrycket "Audi - Fyra nollor i grillen och en bakom ratten" passat bättre än nu. Du talar verkligen som du har förstånd till.

Om man ska göra en liten fördelning hur det sett ut genom åren enligt min högst personliga uppfattning så skulle det liknas så här;

80-talet
1. Mercedes - Det här var guldåren för Mercedes, då stod stjärnglansen för komfort, kvalitet och ett tryggt ägande.
2. BMW - Sportighet uber alles. Bilvalet för föraren, logik och enkelhet dominerade
3. Audi - Hade inte dem kommit med quattro hade vi endast kunnat läsa om DKW märket i historieböckerna, förutom några trevliga prestandamodeller var dem inte direkt byggda med kvalitet.

90-talet
1. BMW - Total dominans, fortsatte med sportighet, logik och enkelhet. Bilarna du njuter av varje sekund bakom ratten.
2. Mercedes - Fortsatte långt in på 90-talet att stå för komfort,kvalitet och ett tryggt ägande. Gjorde en rejäl praktvurpa med A-klassen och sedan blev det aldrig detsamma.
3. Audi - Kvalitet har förbättrats, men hur ofta ser man inte större delen utav 90-tals Audina utan dörr och sidolister? Problem med framvagnar är andra kända problem. Förutom S och quattromodellerna riktigt aptråkiga bilar.

2000-talet
1. BMW - Vinner gång på gång utmärkelser för mest nöjda ägare. Säljer fler och fler bilar. Tyvär några designmissar och plottrigare instrumentering, dock fortfarande valet för föraren, den som vill njuta av varje sekund bakom ratten.
2. Audi - Utveckling har tagit sig och Audi har börjat utveckla modeller som är både roliga att titta på och att köra (tvålkoppen TT undantagen). Kvaliteten har fått sig många snäpp uppåt och man kan äntligen se bilen som en "premium".
3. Mercedes - Stjärnan står inte längre för ett trygghet, komfort och kvalitet. Stora problem med rost och andra detaljer som inte motsvarar förväntningarna på dem stora pengar man betalat när köpt bilen. Som en personlig parantes så har jag aldrig upplevt en så plastig och ful inredning som i nya C-klass, fick min brors fd Carina från 89 att kännas lyxigare. Automatlådorna är tråkiga och växlar segt, inte alls så som det var förr i tiden då en mercedes skulle vara automat. Tekniken har sprungit ifrån Mercedes.

R1kard V-Power
19 maj 2008 · 1 186 Inlägg

J-P-R skrev:

Ellertz skrev:
BMW lär ju vara lågprisarn och budget varianten av dom alla smile Mercorna kan nästan mäta sig med Audi, men jämföra Audi med BMW är ju som att jämföra en cykel med bil..

Aldrig har uttrycket "Audi - Fyra nollor i grillen och en bakom ratten" passat bättre än nu. Du talar verkligen som du har förstånd till.

Om man ska göra en liten fördelning hur det sett ut genom åren enligt min högst personliga uppfattning så skulle det liknas så här;

80-talet
1. Mercedes - Det här var guldåren för Mercedes, då stod stjärnglansen för komfort, kvalitet och ett tryggt ägande.
2. BMW - Sportighet uber alles. Bilvalet för föraren, logik och enkelhet dominerade
3. Audi - Hade inte dem kommit med quattro hade vi endast kunnat läsa om DKW märket i historieböckerna, förutom några trevliga prestandamodeller var dem inte direkt byggda med kvalitet.

90-talet
1. BMW - Total dominans, fortsatte med sportighet, logik och enkelhet. Bilarna du njuter av varje sekund bakom ratten.
2. Mercedes - Fortsatte långt in på 90-talet att stå för komfort,kvalitet och ett tryggt ägande. Gjorde en rejäl praktvurpa med A-klassen och sedan blev det aldrig detsamma.
3. Audi - Kvalitet har förbättrats, men hur ofta ser man inte större delen utav 90-tals Audina utan dörr och sidolister? Problem med framvagnar är andra kända problem. Förutom S och quattromodellerna riktigt aptråkiga bilar.

2000-talet
1. BMW - Vinner gång på gång utmärkelser för mest nöjda ägare. Säljer fler och fler bilar. Tyvär några designmissar och plottrigare instrumentering, dock fortfarande valet för föraren, den som vill njuta av varje sekund bakom ratten.
2. Audi - Utveckling har tagit sig och Audi har börjat utveckla modeller som är både roliga att titta på och att köra (tvålkoppen TT undantagen). Kvaliteten har fått sig många snäpp uppåt och man kan äntligen se bilen som en "premium".
3. Mercedes - Stjärnan står inte längre för ett trygghet, komfort och kvalitet. Stora problem med rost och andra detaljer som inte motsvarar förväntningarna på dem stora pengar man betalat när köpt bilen. Som en personlig parantes så har jag aldrig upplevt en så plastig och ful inredning som i nya C-klass, fick min brors fd Carina från 89 att kännas lyxigare. Automatlådorna är tråkiga och växlar segt, inte alls så som det var förr i tiden då en mercedes skulle vara automat. Tekniken har sprungit ifrån Mercedes.

Mycket som stämmer bland de du säger, Audi har aldrig varit före BMW eller Mercedes och är de inte nu heller.

Men jag skulle vilja säga lite om mercedes, dem hade rostproblemet på 90-talet och inte på 2000-talet, under 2000-talet gick dem ju ut med en 30 års rostskyddsgaranti för att få tillbaka sin respekt och bevisa att rostproblemet var löst. Kan också säga att rostproblemet berodde på återvinningsmaterialet Mercedes använde sig av.

Automatlådorna växlar segt? Vet inte vad du har kört för merca men förmodligen var det fel på den enskilda bilen du körde, Mercedes gör förmodligen världens bästa automatlådor. BMW har i så fall haft segare automatare som har fått dåligt betyg i vissa test.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Powerman Japan Quality
19 maj 2008 · 670 Inlägg

Bra bilar allihopa. Ska vi se kundmässigt så är ju så är ju BMW ägaren den mest nöjda kunden. Vilket borde betyda god prestanda. BMW och Mercedes är ju med i F1 cirkusen. Medan däremot Audi är med och sopar rent på 24 timmars i Le Mans.

Så jag har svårt att bedöma vilken jag tycker är bäst.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
FreddeK
19 maj 2008 ·

henrikh skrev:
Jag är nästan bara intresserad av äldre modeller, tycker designen ofta var bättre förr, hade mer karaktär, nu ser ju alla bilar lika plastiga och tråkiga ut. Dessutom är det roligt att hålla liv i en gammal schysst premiumbil än att betala av på en som alla kör omkring i smile

Mercedes tycker jag för jag har bra erfarenheter. BMW gillar jag också, fin design och Audi är säkert kanonbilar också.

Jag har varit inne på köp av alla tre men Mercedes är märket för mig. Tycker märket står för tillförlitlighet, komfort och hög finish och tycker det är viktigare än hästkrafter och toppfart.

ett mycket vettigt uttalande!

steifan DR!FTT3KN!K3R
19 maj 2008 · 10 427 Inlägg

BMW har mest nöjda bilägare 2008.

Källa:
http://www.vibilagare.se/document/Totalt_2008_Paverkan_a012.jpg

Artikel:
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=12306

**

Angående nyare bilars design och karaktär så tycker jag
t ex Audi A4, A5/S5 & R8 tar hem det med råge.
Kan man ha mer karaktär? Tappar ju hakan när man ser
en A5:a ute i trafiken. Men det är jag det tongue

BMW & Mercedes-bilar ser ju mest märkliga ut nuförtiden,
som japanare roll

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
FugitivE BMW Power
19 maj 2008 · 2 362 Inlägg

Förstår inte riktigt vad vitsen är med tråden? att se vilket bilmärke som får flest "röster".. eller? alla har ju alltid en egen åsikt. Så frågar du cirka 80.000 pers som det ändå finns på den här sidan (om man räknar medlemmar) så kommer du ju givetvis få blandat svar. Spelar ingen roll om dittan och dattan har utsetts till bästa bilen någonsin eller nåt liknande, folk tycker olika för det.

Såg nu även att det var en gammal tråd. suck tongue

Senast redigerat av FugitivE (19 maj 2008)

BMW, bogsering med wire :/
R1kard V-Power
19 maj 2008 · 1 186 Inlägg

Snackar dem inte hela tiden på radion om att Subaru har sveriges mest nöjda kunder?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
R1kard V-Power
19 maj 2008 · 1 186 Inlägg

FugitivE skrev:
Förstår inte riktigt vad vitsen är med tråden? att se vilket bilmärke som får flest "röster".. eller? alla har ju alltid en egen åsikt. Så frågar du cirka 80.000 pers som det ändå finns på den här sidan (om man räknar medlemmar) så kommer du ju givetvis få blandat svar. Spelar ingen roll om dittan och dattan har utsetts till bästa bilen någonsin eller nåt liknande, folk tycker olika för det.

Ja men det är kul att disskutera om man är intresserad av tyska bilar.

Läs kalle anka istället om det inte passar.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
steifan DR!FTT3KN!K3R
19 maj 2008 · 10 427 Inlägg

Konbanan skrev:
Snackar dem inte hela tiden på radion om att Subaru har sveriges mest nöjda kunder?

Annan mätning säkert wink Eller mätt på nån specifikt enskild grej.
BMW har väl 'vunnit' AutoIndex undersökningar 'alla' år utom
förra året då Toyota 'vann'.

R1kard V-Power
19 maj 2008 · 1 186 Inlägg

steifan skrev:

Konbanan skrev:
Snackar dem inte hela tiden på radion om att Subaru har sveriges mest nöjda kunder?

Annan mätning säkert wink Eller mätt på nån specifikt enskild grej.
BMW har väl 'vunnit' AutoIndex undersökningar 'alla' år utom
förra året då Toyota 'vann'.

Måste vara nåt missvisande med den mätningen tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Powerman Japan Quality
19 maj 2008 · 670 Inlägg

steifan skrev:

Konbanan skrev:
Snackar dem inte hela tiden på radion om att Subaru har sveriges mest nöjda kunder?

Annan mätning säkert wink Eller mätt på nån specifikt enskild grej.
BMW har väl 'vunnit' AutoIndex undersökningar 'alla' år utom
förra året då Toyota 'vann'.

Du har så rätt så...

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
roxe Jesus didn´† Tap
19 maj 2008 · 1 146 Inlägg

Gillar alla 3.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
camaro67 Meister
19 maj 2008 · 6 763 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Snyggaste tyska bilen ? PORSHE!!!

Porsche heter de.. Men de gällde BMW, Mercedes och Audi.. Av någon anledning så skulle jag nog välja en BMW. Trots att jag har kört en och jag inte gillade den. hmm

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
R1kard V-Power
19 maj 2008 · 1 186 Inlägg

camaro67 skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Snyggaste tyska bilen ? PORSHE!!!

Porsche heter de.. Men de gällde BMW, Mercedes och Audi.. Av någon anledning så skulle jag nog välja en BMW. Trots att jag har kört en och jag inte gillade den. hmm

Vilken var det du körde big_smile?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Urkas Kräsen grafiker
19 maj 2008 · 1 775 Inlägg

Sex sidor med "Jag tycker att <det bilmärket jag kör> är bäst!!". Så bra trådar.
Men visst, jag kan ju hänga på o säga att Audi är bäst och alla andra bilmärken suger!!!!11

Whine whine!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang