allmänt Scania snack Bild På nya R-Serien Topline!.

BlueBerryPearl LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
1 juni 2008 · 110 Inlägg

tack du ! tongue

Student 2008-. Lastbils chaufför
Volvo 740 "Inte Alls Breddad.-." (1986)
Cadillac DeVille "Min ÄR Större än Din." (1960)
Volvo v70II "TillSalu" (2009)
judger Saab frälst
1 juni 2008 · 11 Inlägg

Måste tyvärr skända det här forumet med att jag bytta ut med scania 142 460 -99 med opticruise (4 axlad grusbil)   mot ett jobb där jag just nu kör en Volvo Fm12'a 420 -99  som har gått ca 105 000 mil .  fast  jag sköter om den som jag skötte om min scania så det kommer rulla länge till big_smile  dock så hotar min chef med att jag skulle få en nästan ny Mercedes Actros med S-line hytt tror jag det heter tongue  deras näst minsta hytt ..
Behöver ingen säng i hytten i mitt nuvarande jobb då jag bara kör livsmedel och min längsta färdväg enkel väg är inte ens 4 timmar tongue

Saab 9-3 2.0t "Vector sportsedan" (2003)
EckeHolmgren T5 & R Fantast
2 juni 2008 · 1 279 Inlägg

okej !             man behöver ju inte gilla scania!

Erik H
Cynisk Kaross arbetare
3 juni 2008 · 79 Inlägg

Jag bygger scania hytter... känns inte så hypat direkt.. sad dock så måste jag erkänna det är nog bland dom snyggaste lastbilarna... kan inte jämföra med att köra.. eftersom jag inte kört så mycke lastbil.

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
3 juni 2008 · 946 Inlägg

The_Mechanic skrev:
joo gillar verkligen scanias nya torpedare, och även volvos nya torpedare ( NH12 och NH16 )

Trodde torpedarna var ute ur modellprogrammen nu? Iofs har ju Volvo jänkar-torpeder, heter väl VN eller nåt va? Nån med bild på nykomlingarna då? MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
NJ_
3 juni 2008 · 2 118 Inlägg

wiee, har nu dissat FM12an 380 "livsmedelsbil" och börjat köra 124 470 "trailer" ist big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f
Evildream Scania arbetare
3 juni 2008 · 364 Inlägg

Jag tillverkar chassikomponenter till scania

Audiholic!
steifan DR!FTT3KN!K3R
3 juni 2008 · 10 427 Inlägg

Den 27:e ska man till S-tälje och glutta på chassi & nya axelfabriken samt rejsa lite på Demo Center för andra gången smile

Hamilton
3 juni 2008 · 8 864 Inlägg

Dave_C70 skrev:

The_Mechanic skrev:
joo gillar verkligen scanias nya torpedare, och även volvos nya torpedare ( NH12 och NH16 )

Trodde torpedarna var ute ur modellprogrammen nu? Iofs har ju Volvo jänkar-torpeder, heter väl VN eller nåt va? Nån med bild på nykomlingarna då? MVH

Här har du en bild på skönheten...cool
http://www.lastbilsforum.se/album_pic.php?pic_id=27

Foto: Jamstone. www.lastbilsforum.se

Fotograf på tierpidag.se
Skaune
3 juni 2008 ·

Hamilton skrev:

Dave_C70 skrev:

The_Mechanic skrev:
joo gillar verkligen scanias nya torpedare, och även volvos nya torpedare ( NH12 och NH16 )

Trodde torpedarna var ute ur modellprogrammen nu? Iofs har ju Volvo jänkar-torpeder, heter väl VN eller nåt va? Nån med bild på nykomlingarna då? MVH

Här har du en bild på skönheten...cool
http://www.lastbilsforum.se/album_pic.php?pic_id=27

Foto: Jamstone. www.lastbilsforum.se

nope de där är fortfarande VN och VT! NH12 som tillverkades i brasilien e nerlagd!

Hamilton
3 juni 2008 · 8 864 Inlägg

Han fråga efter en VN och jag länka till en..

Här är en NH12
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2f/Powerhouse_Coach_-_luxury_motor_coach_based_on_Volvo_NH12.jpg/800px-Powerhouse_Coach_-_luxury_motor_coach_based_on_Volvo_NH12.jpg

Fotograf på tierpidag.se
Skaune
3 juni 2008 ·

Hamilton skrev:
Han fråga efter en VN och jag länka till en..

Här är en NH12
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … o_NH12.jpg

Schwooops! så går de när man läser fortare än vad geleklumpen där uppe hinner med! tongue ber om ursäkt!

nickehjelm Tradarchaffis
12 juni 2008 · 158 Inlägg

tycker ändå att ALLA volvos torpedare ser ut som stryk:) annat med scanias nosbilar, de är rediga lastbilar de!!!

EckeHolmgren T5 & R Fantast
13 juni 2008 · 1 279 Inlägg

det kan hända men scanias nos bilar bygg inte längre sad

nickehjelm skrev:
tycker ändå att ALLA volvos torpedare ser ut som stryk:) annat med scanias nosbilar, de är rediga lastbilar de!!!

Erik H
TLO
13 juni 2008 · 1 062 Inlägg

Scanias sista snygga nosbil var 143 Topline, sedan dess ser även Scanias torpedare fördjävliga ut

"You Go, we go!"
nickehjelm Tradarchaffis
17 juni 2008 · 158 Inlägg

v80_ecke skrev:
det kan hända men scanias nos bilar bygg inte längre sad

nickehjelm skrev:
tycker ändå att ALLA volvos torpedare ser ut som stryk:) annat med scanias nosbilar, de är rediga lastbilar de!!!

men om inte jag missminner mej helt så har även volvo slutat bygga nosbilar!? rätta mej om jag har fel:)

decib3L Körv
17 juni 2008 · 3 535 Inlägg

Tycker om både Scania och Volvo! man får ju vara stolt för det svenska!

Truckdriving Man
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang