Köpråd Mercedes CLA eller Audi A5 alt BMW 320 Toruring

Liksom
3 maj · 13 Inlägg

Kommer köpa någon av dom här bilarna men vill höra vilken ni skulle rekommendera.

Enda kravet jag har är automat och budget 200 000 kronor.

Jag lägger till att bilen är tänkt att bila genom Europa och vara i Spanien och köra där i några veckor. Kommer bilen liksom klara av värmen i dom länderna?

De få svaren jag fått så här långt verkar Audi 5 inte vara någon höjdare. Då har jag lagt till BMW 320 Touring också. Varför jag inte hade det i början är för att BMW har så dyr försäkring.

Senast redigerat av Liksom (4 maj )

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 maj · 14 079 Inlägg

Liksom skrev:
Kommer köpa någon av dom här bilarna men vill höra vilken ni skulle rekommendera.

Enda kravet jag har är automat och budget 200 000 kronor.

Jag skulle definitivt inte välja VAG-produkten.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Utmarks-Loke
3 maj · 5 871 Inlägg

CLA har motorn på tvären och framhjulsdrift så det är ingen "riktig" mercedes. Bättre att satsa på en C-klass som är några år äldre då, om man vill ha en merca

Liksom
3 maj · 13 Inlägg

Vettemannen skrev:

Liksom skrev:
Kommer köpa någon av dom här bilarna men vill höra vilken ni skulle rekommendera.

Enda kravet jag har är automat och budget 200 000 kronor.

Jag skulle definitivt inte välja VAG-produkten.

/Benny

Jag är inte så kunnig i det här med bilar. Vad är VAG-produkt för något?

Liksom
3 maj · 13 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
CLA har motorn på tvären och framhjulsdrift så det är ingen "riktig" mercedes. Bättre att satsa på en C-klass som är några år äldre då, om man vill ha en merca

Om motorn är på tvären eller på höjden spelar ingen roll för mig. Oj, har Mercedes framhjulsdrivna bilar också? Då är det plus på kanten att det låter bra val som bil. Jag är inte intresserad av någon annan modell. Läs rubriken igen!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 maj · 14 079 Inlägg

Liksom skrev:

Vettemannen skrev:

Liksom skrev:
Kommer köpa någon av dom här bilarna men vill höra vilken ni skulle rekommendera.

Enda kravet jag har är automat och budget 200 000 kronor.

Jag skulle definitivt inte välja VAG-produkten.

/Benny

Jag är inte så kunnig i det här med bilar. Vad är VAG-produkt för något?

VAG är Audi, Passat, Seat, Golf o.s.v.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Liksom
3 maj · 13 Inlägg

Vettemannen skrev:

Liksom skrev:

Vettemannen skrev:

Jag skulle definitivt inte välja VAG-produkten.

/Benny

Jag är inte så kunnig i det här med bilar. Vad är VAG-produkt för något?

VAG är Audi, Passat, Seat, Golf o.s.v.

/Benny

Varför skulle du inte välja Audi för?

Hemmamek
4 maj · 190 Inlägg

Tyska märken är kända för att vara svårmekade, trångt och mycket tjafs ivägen. Dock inte något jag enbart hört om VAG måste jag erkänna, utan åtminstone om BMW också.

Står för övrigt för: Volkswagen Audi Group

krambriw
4 maj · 433 Inlägg

Står för övrigt för: Volkswagen Audi Group

Kan man ju kanske tro men det korrekta är "Volkswagen Aktiengesellschaft"

Muskelbil
4 maj · 400 Inlägg

Liksom skrev:
Kommer köpa någon av dom här bilarna men vill höra vilken ni skulle rekommendera.

Enda kravet jag har är automat och budget 200 000 kronor.

CLA 180cdi är mitt råd av dom två modellerna
Motorn är mycket bra och snål och drift säker
Bilarna i övrigt är inte så driftsäkraste
Jag valde den med minst problem

Muskelbil
4 maj · 400 Inlägg

krambriw skrev:

Står för övrigt för: Volkswagen Audi Group

Kan man ju kanske tro men det korrekta är "Volkswagen Aktiengesellschaft"

Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH

Finansieras av Deutsche Arbeitsfront med 50.000.000 riks mark

Inte ens 100 år sedan

torsen
4 maj · 7 274 Inlägg

Jag skulle i rubricerade valet ta MB CLA utan minsta tvekan.

Mew
4 maj · 2 169 Inlägg

Skulle också valt Mercedesen om det bara är de två modellerna som gäller. Ingen av dem går att jämföra med valfri asiat i driftsäkerhet, men är väl bekvämare och roligare att köra när de fungerar som de ska, och skulle säga att Mercedesen är mest hållbar av de två.

Liksom
4 maj · 13 Inlägg

Muskelbil skrev:

Liksom skrev:
Kommer köpa någon av dom här bilarna men vill höra vilken ni skulle rekommendera.

Enda kravet jag har är automat och budget 200 000 kronor.

CLA 180cdi är mitt råd av dom två modellerna
Motorn är mycket bra och snål och drift säker
Bilarna i övrigt är inte så driftsäkraste
Jag valde den med minst problem

Tittade på den modellen men det ska sitta en Renault motor i den? Men är just den modellen 180 cdi driftsäkraste?

Muskelbil
4 maj · 400 Inlägg

Liksom skrev:

Muskelbil skrev:

Liksom skrev:
Kommer köpa någon av dom här bilarna men vill höra vilken ni skulle rekommendera.

Enda kravet jag har är automat och budget 200 000 kronor.

CLA 180cdi är mitt råd av dom två modellerna
Motorn är mycket bra och snål och drift säker
Bilarna i övrigt är inte så driftsäkraste
Jag valde den med minst problem

Tittade på den modellen men det ska sitta en Renault motor i den? Men är just den modellen 180 cdi driftsäkraste?

Ja, det är en renault motor.
En riktigt pålitlig motor
kamremmen krånglar inte som kedjorna gör i dom andra mercedes motorerna

Hemmamek
4 maj · 190 Inlägg

De få svaren jag fått så här långt verkar Audi 5 inte vara någon höjdare.

Kan kanske ge Audi lite cred, min A4 har hållit i 20 år och typ tio olika ägare, en hel del rost men i övrigt fin.
Nice inne med hel-läder, skön att köra, små kvick i motorn, roligt/tryggt med quattro.

En polare har en CLA Merca och den är riktigt plastig inne. Vet inte om det finns/fanns läder + lyxigare inredning som tillval på dem och de bara snålade eller om alla är så.

Utmarks-Loke
4 maj · 5 871 Inlägg

Samma motor, eller en variant på den, satt även i Sverige billigaste bil, Dacia Sandero, och många andra Dacia-modeller. De bilarna kostade inte ens 200.000kr när de var helt nya.

Liksom
4 maj · 13 Inlägg

Känner ni till någon sida som ger direktpris för bilservice för bilar?
Jag tittade på bilar och såg en bra Mercedes C-modell som gått under 12000 mil. Ringde min kompis och frågade om den bilen och vad det kostar att serva och nästan 15000 kostar stora servicen sade han. Det är det här jag inte vill åka på, köpa en rätt bra och billig bil och sen betala så mycket för service. Sen kan jag inte ringa min kompis för varje bil och fråga vad servicen kostar. Känner ni till en bra sida som ger pris direkt online?

Hemmamek
4 maj · 190 Inlägg

Liksom skrev:

Utmarks-Loke skrev:
CLA har motorn på tvären och framhjulsdrift så det är ingen "riktig" mercedes. Bättre att satsa på en C-klass som är några år äldre då, om man vill ha en merca

Om motorn är på tvären eller på höjden spelar ingen roll för mig. Oj, har Mercedes framhjulsdrivna bilar också? Då är det plus på kanten att det låter bra val som bil. Jag är inte intresserad av någon annan modell. Läs rubriken igen!

Jag tittade på bilar och såg en bra Mercedes C-modell

Ändrat dig? roll

Liksom
4 maj · 13 Inlägg

Hemmamek skrev:

Liksom skrev:

Utmarks-Loke skrev:
CLA har motorn på tvären och framhjulsdrift så det är ingen "riktig" mercedes. Bättre att satsa på en C-klass som är några år äldre då, om man vill ha en merca

Om motorn är på tvären eller på höjden spelar ingen roll för mig. Oj, har Mercedes framhjulsdrivna bilar också? Då är det plus på kanten att det låter bra val som bil. Jag är inte intresserad av någon annan modell. Läs rubriken igen!

Jag tittade på bilar och såg en bra Mercedes C-modell

Ändrat dig? roll

Nej. Passar på och ser på alla möjliga bilar. Och en service som kostar nästa 15000 kronor kommer aldrig få mig ändra. Men du verkar nästan vara helt upprymd om att jag hade ändrat mig.
kom igen, vilken bil skulle du rekommendera?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang