Eftersnack: Vallåkraträffen 2008

Andreas79
18 augusti 2008 · 3 968 Inlägg

Som jag faktiskt skrev så var det alla möjliga bilmärken som
kom med "skrot"-bilar och inte bara Volvo-bilar - oavsett vilket
så borde de inte bli insläppta "skrot"-bilarna - redan vid ingången.

Men det e väl klart - vallåkraträffen vill väl ha bra statistik med antalet bilar,
därför de släpps in ?  Verkar nästan så.. kan inte förstå varför annars mad

Senast redigerat av Andreas79 (18 augusti 2008)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Erico_4 Mekaniker
18 augusti 2008 · 181 Inlägg

jag tycker det var bra i år! men det med hur bilarna ser ut så tycker jag att man inte skall klaga för mycket. som folk skrivit innan så beror det ekonomi och hur man ser på bilarna (från egna ögon). Sen är detta en volvo träff från början. sen tycker jag det är jätte bra att det är blandat smile det är det bästa! att man kan gå och kolla på allt från volvo 240 till nissan skyline smile men det med hur bilarna ser ut kan jag förstå till viss del! jag är 18 år och går sista året på skolan och jag har ingen jätte ekonomi, men jag fick ställt ut min bil ialla fall. och jag vet att folk gick säkert och klaga på bilen, men då får dom göra det! jag hade samtal med en som tyckte bilen var jätte fin folk som kolla extra noga mm.. extra roligt är att se bilarna som är så kallade sleepers! det är min smak. jag gillar inte bilar med motivlack och jätte höga mega extrema vingar o kjolpaket som är stora som hus och går i alla möjliga vinklar, och skärmar i var ända dörr och till och med i motor rummet. min tanke min åsikt, alla har olika smak. / Eric

Det finns två sätt att göra saker på
Fel sätt och mitt sätt ^^
Athletic
18 augusti 2008 · 62 Inlägg

Tycker träffen var bra, men som har skrivits av nästan alla så är det många bilar som ställer utt för att slippa bet för sig, kan vara surt me tanke på att många som är där lägger ner så mycket tid å pengar på sina bilar, sen finns dom som ställer utt med sina orginal bilar för dom är jätte finna som dom är me kanske bara små saker som är gjorda men ändån får en snygg bil, en sak jag inte gillar är att dom släpper in hundar fattar inte folk att dom inte mår bra av det, fast dom viftar på svansen, men dom hör så mycke bättre än va vi gör å alla som spelar från sina bilar gör det jo så mycke värre för hundarna, och alla som går å dricker alkohol borde slängas utt! min tanke om vallåkra!!

airflow Avstängd
18 augusti 2008 · 653 Inlägg

Fyfan, jag tycker det är på gränsen att min 740 kommer in på nåt sånt, den är iaf seriös, bra skick och stylad.
Men vafan, man kan ju bara skaka på huvet när man ser en vit 740 gl förgasare med obefintliga skärmkanter som är tejpade med silvertejp och allmänt skitrisig!! Vad fan tänkte den som släppte in den bilen med? + alla andra sletna gamla 740is som inte borde vara där inne.

Annars trevligt på lördagen, på söndagen tog det ju tid bara att få bort bilen från där man ställt den, alla bilar stod ju ivägen :S

Jag har rätt i vad jag än säger.
v50sport
18 augusti 2008 · 230 Inlägg

Athletic skrev:
Tycker träffen var bra, men som har skrivits av nästan alla så är det många bilar som ställer utt för att slippa bet för sig, kan vara surt me tanke på att många som är där lägger ner så mycket tid å pengar på sina bilar, sen finns dom som ställer utt med sina orginal bilar för dom är jätte finna som dom är me kanske bara små saker som är gjorda men ändån får en snygg bil, en sak jag inte gillar är att dom släpper in hundar fattar inte folk att dom inte mår bra av det, fast dom viftar på svansen, men dom hör så mycke bättre än va vi gör å alla som spelar från sina bilar gör det jo så mycke värre för hundarna, och alla som går å dricker alkohol borde slängas utt! min tanke om vallåkra!!

håller med till 100% av ALLT!

Skulle dom ta en avgift på ca 100:- så kommer det bli väldigt stor skillnad (skulle jag tro) för då är det nog dom mer seriösa som kan tänka sig att betala en symbolisk summa...

som sagt avskaffa det fria inträdet smile

MrGalant
18 augusti 2008 · 118 Inlägg

v50sport skrev:

Athletic skrev:
Tycker träffen var bra, men som har skrivits av nästan alla så är det många bilar som ställer utt för att slippa bet för sig, kan vara surt me tanke på att många som är där lägger ner så mycket tid å pengar på sina bilar, sen finns dom som ställer utt med sina orginal bilar för dom är jätte finna som dom är me kanske bara små saker som är gjorda men ändån får en snygg bil, en sak jag inte gillar är att dom släpper in hundar fattar inte folk att dom inte mår bra av det, fast dom viftar på svansen, men dom hör så mycke bättre än va vi gör å alla som spelar från sina bilar gör det jo så mycke värre för hundarna, och alla som går å dricker alkohol borde slängas utt! min tanke om vallåkra!!

håller med till 100% av ALLT!

Skulle dom ta en avgift på ca 100:- så kommer det bli väldigt stor skillnad (skulle jag tro) för då är det nog dom mer seriösa som kan tänka sig att betala en symbolisk summa...

som sagt avskaffa det fria inträdet smile

De kan ju börja med att sänka P-avgiften. Den va ju svindyr

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
18 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

MrGalant skrev:

v50sport skrev:

Athletic skrev:
Tycker träffen var bra, men som har skrivits av nästan alla så är det många bilar som ställer utt för att slippa bet för sig, kan vara surt me tanke på att många som är där lägger ner så mycket tid å pengar på sina bilar, sen finns dom som ställer utt med sina orginal bilar för dom är jätte finna som dom är me kanske bara små saker som är gjorda men ändån får en snygg bil, en sak jag inte gillar är att dom släpper in hundar fattar inte folk att dom inte mår bra av det, fast dom viftar på svansen, men dom hör så mycke bättre än va vi gör å alla som spelar från sina bilar gör det jo så mycke värre för hundarna, och alla som går å dricker alkohol borde slängas utt! min tanke om vallåkra!!

håller med till 100% av ALLT!

Skulle dom ta en avgift på ca 100:- så kommer det bli väldigt stor skillnad (skulle jag tro) för då är det nog dom mer seriösa som kan tänka sig att betala en symbolisk summa...

som sagt avskaffa det fria inträdet smile

De kan ju börja med att sänka P-avgiften. Den va ju svindyr

50kr på 8h är ju inte spc jätte dyrt?
6,25kr/h

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
nicke_34 Yrkesförare
18 augusti 2008 · 1 267 Inlägg

Tycker att dom skulle haft bättre uppdelning så att inte volvo v70 ska stå tillsammans med s60 och samma gäller även på avdelningen 900 serien. Vi som kör "äkta" S&V90 ska stå för sig även dom som kör 965/960 och 940 för sig.
Som sagt en avdelning för V70 en för S60
Och En för S&V90 samt 965/960.

GBrt (Göteborg Borås Race Team)
Johankocken
18 augusti 2008 · 529 Inlägg

Ja va inte där i år men tyckte i fjol hade dem bra ordning där indelningen av bilarna  typ " lumpe bilarna " stod längst upp på fältet   alla andra fräscha va bra indelade  osv

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
Erico_4 Mekaniker
18 augusti 2008 · 181 Inlägg

JohanMR850 skrev:
Ja va inte där i år men tyckte i fjol hade dem bra ordning där indelningen av bilarna  typ " lumpe bilarna " stod längst upp på fältet   alla andra fräscha va bra indelade  osv

med andra ord är min bil en lumpe bil då?  haha tongue

Det finns två sätt att göra saker på
Fel sätt och mitt sätt ^^
Johankocken
18 augusti 2008 · 529 Inlägg

Nä nä din ser ju fräsch ut  ja menar alla olika märke såna som ser ut som skrot  tejpade hemma rollade spacklade  osv   dem kör inte bara för slippa betala 140kr.  l

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
Johankocken
18 augusti 2008 · 529 Inlägg

dem kör in bara för slippa betala 140 kr så skull texten va

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
Evets
18 augusti 2008 · 643 Inlägg

Träffen i sig var bra, dock som alla nämner så var de för mycket "skrot" bilar där och alla dessa epas.

Men de stog juee för sig så störde inte själva "utställningen". Var bara där på lördagen så missa väll en del i söndags.

De kunde juee använt området lite bättre dock..! smile.

Blir väll och ställa ut nästa år när bilen är klar, såg rätt tomt ut på audi rutorna i lördags. smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
18 augusti 2008 · 6 017 Inlägg

någon som vet varför man fick snurra runt i skåne några extra mil när man skulle hem? jag menar alla hittar ju inte i skåne, tur att man hade en bra kartbok i bilen iaf!

Jonas
nicke_34 Yrkesförare
18 augusti 2008 · 1 267 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
någon som vet varför man fick snurra runt i skåne några extra mil när man skulle hem? jag menar alla hittar ju inte i skåne, tur att man hade en bra kartbok i bilen iaf!

Körde du med kartbok roll Inte Gps? wink

Senast redigerat av nicke_34 (18 augusti 2008)

GBrt (Göteborg Borås Race Team)
Tic
18 augusti 2008 · 153 Inlägg

Visst de va juh en del bilar som inte hade där att göra ,, som nån sa här innan "lite mycke volvo", Vallåkraträffen e juh en botten en Volvo träff, så även idag.

Tuned By Nenne !!
Hee-Maan
18 augusti 2008 · 3 113 Inlägg

visst är det en riktig Volvo-träff men vart lite sobert när vi inte fick komma in med våran egna org. V70 när sunkiga 240'is kom in. Helt orginala dom också fall inte rosten tas om styling. Dåligt enligt mitt tycke.

Annars har jag inge mer att klaga på.. åkte långt men klart värt det smile träffa ju på en massa folk också vilket är asroligt!

Blir såklart nästa år också! smile

Senast redigerat av cebT (18 augusti 2008)

Semper Fi
Volvo_Mannen Volvoskadad
18 augusti 2008 · 6 017 Inlägg

nicke_34 skrev:

Volvo__Mannen skrev:
någon som vet varför man fick snurra runt i skåne några extra mil när man skulle hem? jag menar alla hittar ju inte i skåne, tur att man hade en bra kartbok i bilen iaf!

Körde du med kartbok roll Inte Gps? wink

gps är ju dyrt wink nä men jag hade de förra året, men eftersom jag hittade dit jag skulle tyckte jag inte jag behövde nån gps tongue men det hade vart bra att ta med

Jonas
m-drive-
18 augusti 2008 · 61 Inlägg

vallåkra träffen är en volvo träff och folket som är där älskar volvo, kom vid 11.00 tiden , före mig i kön körde en 240 ala skrot, plötsligt svängde han av för att köra in som utställare, jag stannar till och bromsar in den 100 bilars långa kön mannen/gubben kommer fram och frågar varför, stannar du, då frågar jag varför kör han in på utställar infarten klockan 11.00 med en skrot volvo ? och då skruvar han bara på huvet och ler, sedan frågar jag snabbt , kanske jag ska också köra in ? han tittar på bilen och ser att det är en BMW, och säger snabbt det finns besökare parkering längre ner...,efter kört piss gropp vägen ut till p-latsen , kommer man fram till den allmäna p-platsen, då frågar killen (som ser till att bilar ställer sig rätt) (20 årig)

->varför ställer du inte ut ?  :-/

BMW M5 (2000)
FluGan Sideways.nu
18 augusti 2008 · 873 Inlägg

MadeByMe skrev:
Helt okej evenemang, dock tyvärr många "vanliga" bilar som ställde ut.

Ta inte illa upp volvo folk, men helvete vad massa fula volvosar det fanns, min farfars Ford Ka ser ju till och med bättre ut och den är pinsam att åka i. men det fanns ju snygga volvosar också.

Dock så fanns det ju andra märken som såg fan ut, men Volvo hade ju ändå mest bilar inne på området!

Uppvisningarna var la sådär, var väl kul att få se stridsvagnen gasa på och Street Stcok bilen dra iväg..
Själv så stod jag ju på hägersida om banan med några andra fotografer smile

Och va fan "Extreme Drifting show" ??? dom brände ju bara gummi och gjorde ringar tyckte jag.. ingen jävla drifting där! ^^

FLindgren skulle fotat din bil, men när folk sitter i bilarna så avstår jag att fota, täntke gå tillbaka sen men glömde av det! tongue synd!

Ville bara säga att, anledningen till att driftingen blev som det blev var att, jag fick tillbaka bilen från lack på fredagen som träffen var på söndagen, körde bilen från lackboxen i danmark direkt till vallåkraträffen i princip och har inte kört bilen med den nya motorn och så vidare, så jag känner inte bilen. (s13) Sen Tue (350z) har inte kört sin bil på 6 månader då den stått i garage och blivit ombyggd. Så ingen av oss hade övat på ett bra tag. Det ända jag hade kört min bil var ca 10 min på rakan innan uppvisningen. Därav att det blev ganska så värdelöst. Ja, jag håller med om att det inte var en bra uppvisning.

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang