Eftersnack: Vallåkraträffen 2008

MulleTurbo1990
19 augusti 2008 · 143 Inlägg

Mycket bra iår, många fina bilar wink Inga mds flickor, trist hmm Vädret var bra men tråkigt att man ente kunde köpa "Vallåkra 2008" klistermärken.. Bra priser på saker och goda korvar wink

Den som ingen Turbo har, Han får åka utan bar..
Volvo 740 GLT "Farfars pärla" (1989)
BMW M3 Cab (2002)
MulleTurbo1990
19 augusti 2008 · 143 Inlägg

Håller fullständigt med "oen100" , Alla jävla rosthögar och original bilar kunde blivit på parkeringen och alla "stylade" bilar eller bilar med fede ljudbygge skulle fått komma in istället..

Den som ingen Turbo har, Han får åka utan bar..
BMW M3 Cab (2002)
Volvo 740 GLT "Farfars pärla" (1989)
FireTraXX DFFL
20 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Här är mina bilder ifall nån kanske hittar sin lilla älskling där.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=62616

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
evilmaster
20 augusti 2008 · 385 Inlägg

Jag parkerade på besöksparkeringen men insåg ganska snabbt att min bil förmodligen hade platsat bättre än många andra bilar inne på utställningsområdet. Tråkigt att vissa verkar utnyttja det där med gratis inträde, förutom det så var det en trevlig träff.

Senast redigerat av evilmaster (20 augusti 2008)

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Pikey
20 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

alexm- skrev:
Sluta tjata om att folk kör in sina fula volvo bilar det hade varit 100 gånger bättre om det fortfarande hade varit en ren volvo träff inga klagomål alls ni som klagar på de dassiga volvo bilarna ska bara vara glada över att ni kan komma in med era bilar, själv körde jag in me min fula volvo 142 och det var inte för att slippa betala inträde för det fick jag jävlar göra ändå med viss protest men kärringen till funktionär gav sig inte.

Tycker att vallåkraträffen ska bli en volvo träff igen som det var från början mer plats och mindre gnäll

och för övrigt så tycker jag att träffen bara blir sämre och sämre för varje år den är: mindre plats för bilarna, mindre/inga mässpriser ända stället där var riktigt bra priser var i volvohangaren, maten mer än svindyr men visst det kan man ju ta och inte till räckligt många mat vargnar så man kanske kunde sluppigt att köa i evigheter

"Och jag tycker att Sverige ska köra på vänster sida som de gjorde innan för jag vill inte köra på högersida och bli lite modern"

Snälla väx upp och sluta klaga på de fina bilarna som kommer in.

R.I.P. Michael Jackson!
Foyrik www.barnaltsweden.se
20 augusti 2008 · 139 Inlägg

Pikey skrev:

alexm- skrev:
Sluta tjata om att folk kör in sina fula volvo bilar det hade varit 100 gånger bättre om det fortfarande hade varit en ren volvo träff inga klagomål alls ni som klagar på de dassiga volvo bilarna ska bara vara glada över att ni kan komma in med era bilar, själv körde jag in me min fula volvo 142 och det var inte för att slippa betala inträde för det fick jag jävlar göra ändå med viss protest men kärringen till funktionär gav sig inte.

Tycker att vallåkraträffen ska bli en volvo träff igen som det var från början mer plats och mindre gnäll

och för övrigt så tycker jag att träffen bara blir sämre och sämre för varje år den är: mindre plats för bilarna, mindre/inga mässpriser ända stället där var riktigt bra priser var i volvohangaren, maten mer än svindyr men visst det kan man ju ta och inte till räckligt många mat vargnar så man kanske kunde sluppigt att köa i evigheter

"Och jag tycker att Sverige ska köra på vänster sida som de gjorde innan för jag vill inte köra på högersida och bli lite modern"

Snälla väx upp och sluta klaga på de fina bilarna som kommer in.

Och så visar du din mogenhet???




Fattar inte varför det blir detta gnäll......'

Personligen gillar jag inte plastraketer med jätteljuddämpare baktil och ojämngång så man är tvungen att smågasa och pysa hela tiden.....

Därför så ägnar jag den avdelningen minimal uppmärksamhet....roll

Om där står en bil som DU inte anser hör hemma på vallåkraträffen, vad säger då att alla andra ska tycka likadant?
Troligen tycker den eller dem som nu anses som inträdessmitande individer att just deras bil är fin och vill visa upp den, dom är stolta för den, även om det nu råkar vara en halvrostig 740 från 85 med lackade backspeglar ....Så låt ägaren tycka det..!!!.Han eller hon är stolt över den, precis som du är för din.
Skillnaden är att du har lämnat bort allt jobb, allt från lack till kjolpaketsmontering, Det har säkert inte grabben i ovan nämda 740, han har det som kallas äkta bilbyggar glädje i sig.
Är man nyss fyllda 18 år, åkt från Yttre tjotahaiti med denna bil, då anser jag det är ok att dom ska komma in.....om 10 år kanske det är just denne person som vinner...då hans ekonomi växt till sig......

Se det så här, så länge graben i 740n kommer in, då är ju din bil åtminstone snyggare än hans......wink

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
FluGan Sideways.nu
20 augusti 2008 · 873 Inlägg

Jill skrev:

FluGan skrev:

MadeByMe skrev:
Helt okej evenemang, dock tyvärr många "vanliga" bilar som ställde ut.

Ta inte illa upp volvo folk, men helvete vad massa fula volvosar det fanns, min farfars Ford Ka ser ju till och med bättre ut och den är pinsam att åka i. men det fanns ju snygga volvosar också.

Dock så fanns det ju andra märken som såg fan ut, men Volvo hade ju ändå mest bilar inne på området!

Uppvisningarna var la sådär, var väl kul att få se stridsvagnen gasa på och Street Stcok bilen dra iväg..
Själv så stod jag ju på hägersida om banan med några andra fotografer smile

Och va fan "Extreme Drifting show" ??? dom brände ju bara gummi och gjorde ringar tyckte jag.. ingen jävla drifting där! ^^

FLindgren skulle fotat din bil, men när folk sitter i bilarna så avstår jag att fota, täntke gå tillbaka sen men glömde av det! tongue synd!

Ville bara säga att, anledningen till att driftingen blev som det blev var att, jag fick tillbaka bilen från lack på fredagen som träffen var på söndagen, körde bilen från lackboxen i danmark direkt till vallåkraträffen i princip och har inte kört bilen med den nya motorn och så vidare, så jag känner inte bilen. (s13) Sen Tue (350z) har inte kört sin bil på 6 månader då den stått i garage och blivit ombyggd. Så ingen av oss hade övat på ett bra tag. Det ända jag hade kört min bil var ca 10 min på rakan innan uppvisningen. Därav att det blev ganska så värdelöst. Ja, jag håller med om att det inte var en bra uppvisning.

Tyckte att du och Tue gjorde helt godkänt ifrån er. Skylinen var väl den som i så fall gjorde bort sig det lilla som jag såg...

Ser nu framemot Street Xtreme Festival. För visst skulle ni drifta där?

Ja, vi ska köra i "gatbils" området smile

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
Tuggarn 4 hjul med driv...
20 augusti 2008 · 3 Inlägg

Lång tråd att läsa och många som klagar. Nackdelen med träffen som många säger är att det är för många bilar ja, men utspridda på ett så stort område, missade ju en massa bilar så här i efterhand som man senare sett på fototrådar som man velat titta närmare på........


////////
TUGGARN

/
Tuggarn, Regionsansvarig SSI Göteborg
FireTraXX DFFL
20 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Foyrik skrev:

Pikey skrev:

alexm- skrev:
Sluta tjata om att folk kör in sina fula volvo bilar det hade varit 100 gånger bättre om det fortfarande hade varit en ren volvo träff inga klagomål alls ni som klagar på de dassiga volvo bilarna ska bara vara glada över att ni kan komma in med era bilar, själv körde jag in me min fula volvo 142 och det var inte för att slippa betala inträde för det fick jag jävlar göra ändå med viss protest men kärringen till funktionär gav sig inte.

Tycker att vallåkraträffen ska bli en volvo träff igen som det var från början mer plats och mindre gnäll

och för övrigt så tycker jag att träffen bara blir sämre och sämre för varje år den är: mindre plats för bilarna, mindre/inga mässpriser ända stället där var riktigt bra priser var i volvohangaren, maten mer än svindyr men visst det kan man ju ta och inte till räckligt många mat vargnar så man kanske kunde sluppigt att köa i evigheter

"Och jag tycker att Sverige ska köra på vänster sida som de gjorde innan för jag vill inte köra på högersida och bli lite modern"

Snälla väx upp och sluta klaga på de fina bilarna som kommer in.

Och så visar du din mogenhet???




Fattar inte varför det blir detta gnäll......'

Personligen gillar jag inte plastraketer med jätteljuddämpare baktil och ojämngång så man är tvungen att smågasa och pysa hela tiden.....

Därför så ägnar jag den avdelningen minimal uppmärksamhet....roll

Om där står en bil som DU inte anser hör hemma på vallåkraträffen, vad säger då att alla andra ska tycka likadant?
Troligen tycker den eller dem som nu anses som inträdessmitande individer att just deras bil är fin och vill visa upp den, dom är stolta för den, även om det nu råkar vara en halvrostig 740 från 85 med lackade backspeglar ....Så låt ägaren tycka det..!!!.Han eller hon är stolt över den, precis som du är för din.
Skillnaden är att du har lämnat bort allt jobb, allt från lack till kjolpaketsmontering, Det har säkert inte grabben i ovan nämda 740, han har det som kallas äkta bilbyggar glädje i sig.
Är man nyss fyllda 18 år, åkt från Yttre tjotahaiti med denna bil, då anser jag det är ok att dom ska komma in.....om 10 år kanske det är just denne person som vinner...då hans ekonomi växt till sig......

Se det så här, så länge graben i 740n kommer in, då är ju din bil åtminstone snyggare än hans......wink

Så jag som för tillfället har en original bil sånär som på luftfilter och chip (Fälgarna är sålda) borde få ställa ut den på Elmia.
Jag har ju trots allt 30-35 mil dit, och med ditt resonemang så bör det vara tillräckligt.
Kommer ju inte vinna ett skit eftersom att jag inte ens kommer tvätta den, men jag har ju kört långt.

För mig är det slutresultatet som räknas, inte mängden blod, svett och tårar som gått in i bilen.

Senast redigerat av FireTraXX (20 augusti 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Foyrik www.barnaltsweden.se
20 augusti 2008 · 139 Inlägg

FireTraXX skrev:

Foyrik skrev:

Pikey skrev:

"Och jag tycker att Sverige ska köra på vänster sida som de gjorde innan för jag vill inte köra på högersida och bli lite modern"

Snälla väx upp och sluta klaga på de fina bilarna som kommer in.

Och så visar du din mogenhet???




Fattar inte varför det blir detta gnäll......'

Personligen gillar jag inte plastraketer med jätteljuddämpare baktil och ojämngång så man är tvungen att smågasa och pysa hela tiden.....

Därför så ägnar jag den avdelningen minimal uppmärksamhet....roll

Om där står en bil som DU inte anser hör hemma på vallåkraträffen, vad säger då att alla andra ska tycka likadant?
Troligen tycker den eller dem som nu anses som inträdessmitande individer att just deras bil är fin och vill visa upp den, dom är stolta för den, även om det nu råkar vara en halvrostig 740 från 85 med lackade backspeglar ....Så låt ägaren tycka det..!!!.Han eller hon är stolt över den, precis som du är för din.
Skillnaden är att du har lämnat bort allt jobb, allt från lack till kjolpaketsmontering, Det har säkert inte grabben i ovan nämda 740, han har det som kallas äkta bilbyggar glädje i sig.
Är man nyss fyllda 18 år, åkt från Yttre tjotahaiti med denna bil, då anser jag det är ok att dom ska komma in.....om 10 år kanske det är just denne person som vinner...då hans ekonomi växt till sig......

Se det så här, så länge graben i 740n kommer in, då är ju din bil åtminstone snyggare än hans......wink

Så jag som för tillfället har en original bil sånär som på luftfilter och chip (Fälgarna är sålda) borde få ställa ut den på Elmia.
Jag har ju trots allt 30-35 mil dit, och med ditt resonemang så bör det vara tillräckligt.
Kommer ju inte vinna ett skit eftersom att jag inte ens kommer tvätta den, men jag har ju kört långt.

För mig är det slutresultatet som räknas, inte mängden blod, svett och tårar som gått in i bilen.

Hur kom Elmia mässan in i en diskution om vallåkraträffen???

Elmiamässan är väl en perfekt träff för dom som bara vill se högklassigá byggen.....??

Vallåkra börja ju som en volvo/epaträff.....och har därefter släppt in andra märken, blivit lite av "folkets träff" där alla är välkommna......Det tycker jag är HELT ok!

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
20 augusti 2008 · 4 418 Inlägg

FluGan skrev:

Jill skrev:

FluGan skrev:

Ville bara säga att, anledningen till att driftingen blev som det blev var att, jag fick tillbaka bilen från lack på fredagen som träffen var på söndagen, körde bilen från lackboxen i danmark direkt till vallåkraträffen i princip och har inte kört bilen med den nya motorn och så vidare, så jag känner inte bilen. (s13) Sen Tue (350z) har inte kört sin bil på 6 månader då den stått i garage och blivit ombyggd. Så ingen av oss hade övat på ett bra tag. Det ända jag hade kört min bil var ca 10 min på rakan innan uppvisningen. Därav att det blev ganska så värdelöst. Ja, jag håller med om att det inte var en bra uppvisning.

Tyckte att du och Tue gjorde helt godkänt ifrån er. Skylinen var väl den som i så fall gjorde bort sig det lilla som jag såg...

Ser nu framemot Street Xtreme Festival. För visst skulle ni drifta där?

Ja, vi ska köra i "gatbils" området smile

Trevligt. Blir att fota lite för oss då! smile

biltemaanstalld badboy for life
20 augusti 2008 · 356 Inlägg

tja vallåkra var lika kul som det brukar vara men det finns ett litet störande moment.
Och det var ni som börnade sönder vägarna i vallåkra by.
Kan säga som så här det finns dom som vill sätta stopp för vallåkra träffen tack vare er.
Av alla ställen så måste ni välja just det.
Börna och bränn däck hur mycket ni än vill men ni får ju för fan välja rätt ställe eller har jag fel.
Hoppas att träffen kommer att bli av efter som många är extremt negativa till den efter detta samt en del andra tråkigheter som inträffade:mad:

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Foyrik www.barnaltsweden.se
20 augusti 2008 · 139 Inlägg

v4jessica skrev:

Tuggarn skrev:
Lång tråd att läsa och många som klagar. Nackdelen med träffen som många säger är att det är för många bilar ja, men utspridda på ett så stort område, missade ju en massa bilar så här i efterhand som man senare sett på fototrådar som man velat titta närmare på........


////////
TUGGARN

Mm verkligen. Man orkar ju knappt gå o kolla på halva området förräns man är trött. Dom kunde ju trycka ihop att lite. ja satt väldigt långt upp i en klubb o där var de inte mycke folk alls jämfört med längre ner

Kan till viss del hålla med här, jag satt med i en klubbmonter långt upp, och det kändes som där var mer folk på lördagen än söndagen..hehe.....Att folk blir trötta märks ju med på bilderna.....vi som stod långt upp finns ju knappt med, förutom på våra egna bilder....

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Dartman 20 tums hjul låter mindre....eller ?
21 augusti 2008 · 48 Inlägg

M.Persson skrev:

Träffen i sig kändes bra och så, men dom måste ju skaffa lite krav på vad dom släpper in på utstälningsområdet:O var ju ett 30tal bilar som var i sämre skick än min gamla vinter bil:(
Riktigt dåligt och pinsamt att se en 740gl med vita blinkers och 15 org fälgar jämte en v70r med fult kjolpaket, 19" m.m.

Tycker det ser ut som jag skrev ett 30tal BILAR, sen att jag jämnförde en volvo med en volvo var för att folk inte skulle börja märkes bråka.
Sen är det  jävligt tråkigt för folk som åker 15-45mil för att se sveriges största utställning att får se orginal bilar i sletet skick och bilar som stylats med toning och vita blinkers.
Men detta fans ju i dom flesta märken, så hoppas verkligen dom ställer domarna vid insläppet nästa år så dom får lite klass på bilarna där inne, och då får mindre bilar och mer tid att bedömma bilarna som vill bli bedömda.

Jäkla tur att man inte körde in bilen då alltså........

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
21 augusti 2008 · 991 Inlägg

Tyckte de va trevligt faktiskt. Lite udda bedömmningar men en absolut trevlig helg smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
Fartsyndare Pro detailer
21 augusti 2008 · 417 Inlägg

Här är juryns motivering till varför Skåneträffen vann!!!!!
”Klubbil” målad och strippad med klubbens färger o logga,
Flaggor, inhägnad, Bilar uppställda med ”klubbilen + släp i mitten.
Tält o möbler i klubbhagen, Engagerade klubbmedlemmar som gick runt o pratade med besökarna.

Detta känna så jävla bra!!!!

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
Foyrik www.barnaltsweden.se
21 augusti 2008 · 139 Inlägg

Fartsyndare skrev:
Här är juryns motivering till varför Skåneträffen vann!!!!!
”Klubbil” målad och strippad med klubbens färger o logga,
Flaggor, inhägnad, Bilar uppställda med ”klubbilen + släp i mitten.
Tält o möbler i klubbhagen, Engagerade klubbmedlemmar som gick runt o pratade med besökarna.

Detta känna så jävla bra!!!!

Vad fan är Skåneträffen???????:lol:lollollol (Saxat från en större bilklubbs forum)


Jodu, det ska jag berätta, det är VI, och vi är BÄST!!!

tonguetonguetongue

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
22 augusti 2008 · 4 418 Inlägg

Vad har Skåneträffen för hemsida?

Foyrik www.barnaltsweden.se
22 augusti 2008 · 139 Inlägg

Du finner hemsidan på

www.skanetraffen.com

wink

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Benan
22 augusti 2008 · 271 Inlägg

Sista året på vallåkra för mig... Same shit differnet year!! Och varför ska det va så jäääävla svårt att få utsläppen att flytta!?!?! Fast där va fritt att köra ut via flygrakan så NÄ, kör in området och stå i kö där i 45min... Samma skit på insläppet.. Fick köra runt heeela området.. Nä tack.. vallåkra is no more! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang