Tja Någon Som Vet Någon Bra Styling Sida Till Volvo 740 :D

MulleTurbo1990
26 augusti 2008 · 143 Inlägg

Mr_Gear skrev:

MulleTurbo1990 skrev:

Mr_Gear skrev:
känns som forumet kryper längre och längre ner i åldrarna när vi nu för tiden har så många som varken kan grundläggande grammatik, stavning eller har vett att lägga fram sin åsikt på ett bra sätt...
Lägg ner nu för fan... Pajkastning kan ni syssla med på lunarstorm.


För att tala om Topic(för ovanlighetens skull menar jag...) så tycker jag också att original addon, 17", vita blinkers, lagom sänkning och toning is the way to go.

Om det var mig Du "Mr_Gear" menade så värkar du juh var "Mycket" äldre än mig och du kan säkert mer , men bara för att vi / jag är yngre så betyder de inte att man varken kan stava eller något om bilar..
Ett Addon runt om, 17-18 " fälgar, tonade rutor, en Original / R vinge och vita blinkers är en mycket bra början smile

Jag tyckte det framgick, jag menade ingen speciell utan alla som snackar skit i denna tråd, dvs åt båda hållen... Sen har jag aldrig ens varit i närheten av att påstå att det är någon här som "inte kan något om bilar"


PS. Ålder står inte bara på legitimationen... den sitter i huvudet smile

Okejdå, Åldern sitter i huvudet, Det har du rätt i smile

Den som ingen Turbo har, Han får åka utan bar..
BMW M3 Cab (2002)
Volvo 740 GLT "Farfars pärla" (1989)
MulleTurbo1990
26 augusti 2008 · 143 Inlägg

MrTurbo skrev:

MulleTurbo1990 skrev:

Saab900Racing skrev:
Snälla, Lägg ner 740

Jag förstår ente iheller varför man sitter och försöker va rolig åt en volvo som e en bra pågabil, när man själv har en ecklig framhjuldriven bil ? yikes

Precis som vissa verkar tro de är märkvärdiga för att de kör en bakhjulsdriven bil, finns ju inga fördelar med det....  roll

(Och om någon missat det kör jag både volvo, saab och ford, samt fwd & rwd...)

Finns det inga fördelar med bakhjuldrift ? jo det finns de, för du kan göra allt du ente kan göra med dina framhjuldrivna bilar .. Alla första bilar gjordes med Framhjulsdrift, synd att det ente förblev så !

Den som ingen Turbo har, Han får åka utan bar..
BMW M3 Cab (2002)
Volvo 740 GLT "Farfars pärla" (1989)
MrTurbo Better than God \o/
26 augusti 2008 · 1 882 Inlägg

262turbo skrev:

MrTurbo skrev:

MulleTurbo1990 skrev:

Jag förstår ente iheller varför man sitter och försöker va rolig åt en volvo som e en bra pågabil, när man själv har en ecklig framhjuldriven bil ? yikes

Precis som vissa verkar tro de är märkvärdiga för att de kör en bakhjulsdriven bil, finns ju inga fördelar med det....  roll

(Och om någon missat det kör jag både volvo, saab och ford, samt fwd & rwd...)

inte så många grävlingar inom dragracing smile

Inte många volvo heller och de som är "kända" är fwd...  tongue

Sedan gäller väl detta vanliga bilar man ska kunna svänga med? hehe

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Mr_Gear Biltokig
26 augusti 2008 · 870 Inlägg

MulleTurbo1990 skrev:

MrTurbo skrev:

MulleTurbo1990 skrev:

Jag förstår ente iheller varför man sitter och försöker va rolig åt en volvo som e en bra pågabil, när man själv har en ecklig framhjuldriven bil ? yikes

Precis som vissa verkar tro de är märkvärdiga för att de kör en bakhjulsdriven bil, finns ju inga fördelar med det....  roll

(Och om någon missat det kör jag både volvo, saab och ford, samt fwd & rwd...)

Finns det inga fördelar med bakhjuldrift ? jo det finns de, för du kan göra allt du ente kan göra med dina framhjuldrivna bilar .. Alla första bilar gjordes med Framhjulsdrift, synd att det ente förblev så !

Fördelarna för vanligt användande med bakhjulsdrift är: mera effektförluster, sämre vinteregenskaper, sämre bränsleförbrukning, tyngre bilar, högre tillverkningskostnad osv.

Varför är alla "normala" bilar bortsett från bmw och merca framhjulsdrivna idag?
Tvärt emot vad du skriver så går alla till mer och mer fwd så jag har ingen aning om vad du fått det ifrån hmm

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
epapower
26 augusti 2008 · 593 Inlägg

MrTurbo skrev:

MulleTurbo1990 skrev:

Saab900Racing skrev:
Snälla, Lägg ner 740

Jag förstår ente iheller varför man sitter och försöker va rolig åt en volvo som e en bra pågabil, när man själv har en ecklig framhjuldriven bil ? yikes

Precis som vissa verkar tro de är märkvärdiga för att de kör en bakhjulsdriven bil, finns ju inga fördelar med det....  roll

(Och om någon missat det kör jag både volvo, saab och ford, samt fwd & rwd...)

intresseklubben antecknar!!, namen allvarligt talat, du kanske inte läste trådskaparens fråga?! håll dig till den istället för att ödlsa tid på struntprat..

Inga fördelar med bakhjulsdrift? vart på dragracing nån gång?,drifting? dragit tung släp bakom bilen nångång?, finns många fördelar, sen att det är roligt är ju också ett plus i kanten.. så har dina åsikter inte med trådskaparens fråga att göra så kan du hålla dom för dig själv, eller alternativt starta en pajkastningstråd för volvo eller va du känner för..

För övrigt så finns det stylingprodukter på:

realcar.se
spoilershop.se
stylingkompaniet.se

finns säkert ngt som passar i smaken, lycka till:D

NickeR32
26 augusti 2008 · 870 Inlägg

MulleTurbo1990 skrev:

MrTurbo skrev:

MulleTurbo1990 skrev:

Jag förstår ente iheller varför man sitter och försöker va rolig åt en volvo som e en bra pågabil, när man själv har en ecklig framhjuldriven bil ? yikes

Precis som vissa verkar tro de är märkvärdiga för att de kör en bakhjulsdriven bil, finns ju inga fördelar med det....  roll

(Och om någon missat det kör jag både volvo, saab och ford, samt fwd & rwd...)

Finns det inga fördelar med bakhjuldrift ? jo det finns de, för du kan göra allt du ente kan göra med dina framhjuldrivna bilar .. Alla första bilar gjordes med Framhjulsdrift, synd att det ente förblev så !

Gillade inte du RWD precis? roll

MulleTurbo1990
26 augusti 2008 · 143 Inlägg

epapower skrev:

MrTurbo skrev:

MulleTurbo1990 skrev:

Jag förstår ente iheller varför man sitter och försöker va rolig åt en volvo som e en bra pågabil, när man själv har en ecklig framhjuldriven bil ? yikes

Precis som vissa verkar tro de är märkvärdiga för att de kör en bakhjulsdriven bil, finns ju inga fördelar med det....  roll

(Och om någon missat det kör jag både volvo, saab och ford, samt fwd & rwd...)

intresseklubben antecknar!!, namen allvarligt talat, du kanske inte läste trådskaparens fråga?! håll dig till den istället för att ödlsa tid på struntprat..

Inga fördelar med bakhjulsdrift? vart på dragracing nån gång?,drifting? dragit tung släp bakom bilen nångång?, finns många fördelar, sen att det är roligt är ju också ett plus i kanten.. så har dina åsikter inte med trådskaparens fråga att göra så kan du hålla dom för dig själv, eller alternativt starta en pajkastningstråd för volvo eller va du känner för..

För övrigt så finns det stylingprodukter på:

realcar.se
spoilershop.se
stylingkompaniet.se

finns säkert ngt som passar i smaken, lycka till:D

Orkar ente sitta här och diskutera med folk om bak / fram hjulsdrift, jag tycker det är bäst med bak, sen får ni tycka vad ni vill för det har ente med denna tråden att göra från början !

Den som ingen Turbo har, Han får åka utan bar..
BMW M3 Cab (2002)
Volvo 740 GLT "Farfars pärla" (1989)
MrTurbo Better than God \o/
26 augusti 2008 · 1 882 Inlägg

Haha, sluta gnabba nu och handla lite på http://www.racimex.se , jag beställde precis en vinge till vår 855...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Losgard
26 augusti 2008 · 1 688 Inlägg

Vilket tjöt om fwd och rwd, vänta bara tills ni testar 4x4 pojkar... big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Mollllgan
26 augusti 2008 ·

Till alla saab/volvoälskare/hatare Jag kör nu Volvo men ska köpa en saab.

-Mackan- Fire And Silk
26 augusti 2008 · 2 254 Inlägg

Fy fan va mycket patetiska snobbar det är här på garaget, det är bara så jävla fjantigt att börja klanka ner på personer som inte har samma smak som er själva! Kanske är hans första bil och vill göra något specielt med den. Helt sjukt låg nivå här.

Borde helt klart införas ett inträdes prov till garaget......

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
DazRobbe Lastbilschaufför
26 augusti 2008 · 45 Inlägg

Galic_Andro skrev:
haha ojoj vad mycket pajkastning, jag personligen tycker du ska inhandla orginal addonkitt, polaris 17" fälgar, vita blinkers och en diskret sänkning.. sen är du nog ensam i din stad med det då alla andra åker med japsvingar osv på sina volvos wink stilrent is the shit;)

Det ovannämda sättet är ett sjukt fint åk om den är i skick. Volvo 740 är kanske en av det bästa bilar som gjorts. I tidnigen VIBILÄGARE fanns det med en 740 -90 som hade rullat just över 120.000 mil. Den hade gått som pendlingsbil mellan olika travbanor runt om i Sverige då det verkade va en travtokig människa, det enda han gjort var regelbunden service och bytt slit delar. Kom igen alla andra bilmärken, när det gäller pålitlighet finns det inget som tar en Volvo.


"O.B.S" Kolla Volvos märke---- Är det inte MANLIGHETS SYMBOLEN MAN SER BAKI TEXTEN.....



Volvo 4-life

Losgard
26 augusti 2008 · 1 688 Inlägg

DazRobbe skrev:

Galic_Andro skrev:
haha ojoj vad mycket pajkastning, jag personligen tycker du ska inhandla orginal addonkitt, polaris 17" fälgar, vita blinkers och en diskret sänkning.. sen är du nog ensam i din stad med det då alla andra åker med japsvingar osv på sina volvos wink stilrent is the shit;)

Det ovannämda sättet är ett sjukt fint åk om den är i skick. Volvo 740 är kanske en av det bästa bilar som gjorts. I tidnigen VIBILÄGARE fanns det med en 740 -90 som hade rullat just över 120.000 mil. Den hade gått som pendlingsbil mellan olika travbanor runt om i Sverige då det verkade va en travtokig människa, det enda han gjort var regelbunden service och bytt slit delar. Kom igen alla andra bilmärken, när det gäller pålitlighet finns det inget som tar en Volvo.


"O.B.S" Kolla Volvos märke---- Är det inte MANLIGHETS SYMBOLEN MAN SER BAKI TEXTEN.....



Volvo 4-life

Volvo 14x/24x/74x/94x är helt utan tvekan några av dom bästa bilarna genom tiderna om man ska ha en driftsäker bil. Enligt mig personligen så är det väl ingen bil man stylar och trimmar hårt.
Tycker själv inte att väghållningen i dom är så jättebra, har ägt ett gäng själv och labbat lite med dom.
Äger även idag en 740, en Saab och en Audi. Dvs rwd, fwd och 4x4.

Rwd var skitskoj på förstabilen, sen köpte jag Saaben, gick som helvete jämfört mot Volvon. Definitivt bättre väghållning än Volvon. Sen testade jag Audi, det totalt krossar alla bilar jag testat på både väghållnings och effekt-fronten. smile

Det klockrenaste på en 740enligt mig är ändå addon-paket, tonade rutor och super dtm 18", dvs rondell y-split.

https://www1.garaget.org/archive/57/56468/52194/52194-578911.jpg

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
deempan Avstängd
27 augusti 2008 · 126 Inlägg

tjena tänkte bara Tacka för alla styling sidor ni gav mig till min sexiga volvo 740. ska sänka han lite tona rutorna vita blinkers runt om har redan ett par snygga fälgar så har jag en ljuddämpare och 2,5 tum så liksom folk får höra på riktigt ljud si så där  ska lägga upp bild på den så får ni se på en Riktig bil så kanske ni lär er något XD

kimpy
2 september 2008 · 17 Inlägg

plastoson.se

kimpy
2 september 2008 · 17 Inlägg

plastoson.se

kenny_crx
2 september 2008 · 836 Inlägg

deempan skrev:
tjena tänkte bara Tacka för alla styling sidor ni gav mig till min sexiga volvo 740. ska sänka han lite tona rutorna vita blinkers runt om har redan ett par snygga fälgar så har jag en ljuddämpare och 2,5 tum så liksom folk får höra på riktigt ljud si så där  ska lägga upp bild på den så får ni se på en Riktig bil så kanske ni lär er något XD

hehe ett tecken på att även ni med volvo kan tracka ner alla andra bilar smile alla är vi människor big_smile peace love and understanding ska det va!

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang