Fråga angående bmw m5 låda?

Hagstrom244
16 december 2012 · 35 Inlägg

Har köpt en Getrag 226 lådan från bmw m5-99 och undrar om den tål mer stryk än en "vanlig" ZF låda?

D_Carlsson Bonntrimmare
16 december 2012 · 620 Inlägg

misterfreddy skrev:
Har köpt en Getrag 226 lådan från bmw m5-99 och undrar om den tål mer stryk än en "vanlig" ZF låda?

Visst är den starkare men till en t5 räcker det med en vanlig zf! Problemet är ju sällan att effekten dödar dom utan det är felväxlingar

Mvh Daniel Carlsson

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Hagstrom244
16 december 2012 · 35 Inlägg

okej tack för svaret har redan köpt den så det blir å köra med den;-)

D_Carlsson Bonntrimmare
18 december 2012 · 620 Inlägg

misterfreddy skrev:
okej tack för svaret har redan köpt den så det blir å köra med den;-)

Är de inte lättare att sälja den för 10k och köpa 2st omsvetsade zf eller en adapter platta och 4st zf roll

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Hagstrom244
19 december 2012 · 35 Inlägg

varför skulle det vara lättare?

M7an oo=00=oo
19 december 2012 · 374 Inlägg

Du sparar pengar. Det är väl lite onödigt att ha en låda som inte gör uppgiften så mycket bättre utan mest kostar mer.

Tolka inte detta som att jag menar att M5-lådorna är dåliga.
Jag menar att vanliga BMW-lådor är väldigt tåliga, om de hanteras på rätt sätt.

Som DCarlsson skrev så är det väl vettigare att åka med en låda för 2500:- ifall den skulle rasa än att ha en låda värd det fyrdubbla.

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
Hagstrom244
19 december 2012 · 35 Inlägg

M7an skrev:
Du sparar pengar. Det är väl lite onödigt att ha en låda som inte gör uppgiften så mycket bättre utan mest kostar mer.

Tolka inte detta som att jag menar att M5-lådorna är dåliga.
Jag menar att vanliga BMW-lådor är väldigt tåliga, om de hanteras på rätt sätt.

Som DCarlsson skrev så är det väl vettigare att åka med en låda för 2500:- ifall den skulle rasa än att ha en låda värd det fyrdubbla.

Förstår vad ni menar men kom över den här lådan för vettiga pengar

Nyman1337 Hhehehehhest
19 december 2012 · 375 Inlägg

Kör med getrag.. Det är väl 6 växlat ?

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
Germax
19 december 2012 · 12 086 Inlägg

Den lådan är ett monster, ser väl ut som ett skämt bredvid din rad5a smile

Ja, den tål mer effekt än en "vanlig" ZF. Visst är den 6 växlad.

Hagstrom244
19 december 2012 · 35 Inlägg

japp den är 6 växlad

D_Carlsson Bonntrimmare
22 december 2012 · 620 Inlägg

Fortfarande helt onödigt + att du kommer ha svårare att hitta lamell till den lådan då den har grövre ingående axel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Hagstrom244
22 december 2012 · 35 Inlägg

förstår inte varför det skulle vara onödigt när jag redan har lådan nu och
lamellen hade bakaxel hemma på hyllan

Nyman1337 Hhehehehhest
22 december 2012 · 375 Inlägg

Jag förstår inte heller varför alla är emot det.. Du lådan ligger och lamell är ju inte direkt svårt och hitta till en m5a. Jag skulle inte tvekat. Nog för zf är skönaste lådorna jag provat men har du saker ligger så kör på!

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
bumpe Lastbilsmekaniker
23 december 2012 · 3 878 Inlägg

Vet inte hur BMW svep passar mot volvo men det kan vara bra att veta att BMW har ett antal olika svep. Finns ju vanliga M20/M40/M57 svepet, M50/S50/M52/M54/S54 är lika bultdelning som M20 men mer vinklad motor, M30/M10 är lika stort som M20/M50 men annan bultdelning och slutligen M60/M62/S62 som har ett helt annat och större svep, annan bultdelning och byggda för helt raktällda motorer.

Alla lådor klassade till 560 och vissa 390 har hardy med 110mm HC vilket är sjukt stort så kan vara bra att ha med i beräkningen. "Vanliga" ZF och Getrag har 92mm HC vilket är mer normalt.

Att du har grova 10-splines axeln är bara ett plus då den håller bättre och både 240mm och 265mm lameller finns med stora centrumet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang