Gnissel i framvagn mercedes 2019

E-CLASS
5 maj · 3 Inlägg

Hej! Jag har en Mercedes e-klass från 2019 som hat gått 11.000 mil. Jag har ett gnisslande ljud i framvagnen varje gång jag kört bilen och vägen är liiiite ojämn eller när jag spår parkerad och bara rör ratten fram och tillbaka så är det samma ljud på båda sidor.
Bilen har varit inne på verkstad men de kunde inte hitta problemet och jag kan typ ingenting om bilar.

Frågan är då har någon här i forumet någon idé eller kanske varut med om samma sak själv.
Länk till video för att höra gnisslet
Tack på förhand!

https://youtu.be/AblqV5jcHSs?si=kTf1BhZRpUKYyHQP

Senast redigerat av E-CLASS (5 maj )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 maj · 17 556 Inlägg

Skumt ljud. I synnerhet som det verkar kunna uppstå när du står still och vrider på ratten? Borde ju vara lätt att lokalisera kan jag tycka. OM säger att det kan vara servon som låter? Kan det vara rimligt?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
E-CLASS
5 maj · 3 Inlägg

Tack för ditt svar!
Det låter verkligen som det är precis vid hjulet. På verkstaden använde de någon typ av stetoskåp för att lyssna var felet var och konstaterade att felet var kring hjulet. Det gnisslar även om bilen är parkerad och man går ur bilen eller gungar lite på den utan att röra ratten, då gnisslar det till på båda sidor

jaka54
5 maj · 5 797 Inlägg

Det låter som om något tar i något gummilikande föremål.
Har du kollat så att däcket inte tar i bromsslangen eller något annat framtill? -Men du sa kanske att ljudet även fanns med framhjulen stillastående?!

E-CLASS
5 maj · 3 Inlägg

Tack för svar!
Ja ljudet finns även om bilen står stilla och man tar tag i takräcket tex och skakar bilen lite fram och tillbaka så låter det likadant trots att bilen står stilla

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang