Superb-linkan skrev:
Evildan skrev:
Superb-linkan skrev:
Har kört VW konsernens bilar från olika märken i 10 år. Inte haft några problem med någon av dom. Förutom första generationens DSG-låda i Superben. Den byttes på Goodwill så jag har inte ett skit att klaga på.
Sen finns det såklart problem. Vet inte om deras oberoende tester tar hänsyn till hur många bilar som VW trycker ut jämnfört med tex Kia. Då antalet fel/ problem kanske inte är större procentuellt mellan dom? Det rullar ju betydligt fler Vag bilar på vägarna än vad det gör Kia.
Bara en tanke..t
Det står tydligt på sidan hur som räknar samt med vilket underlag som krävs.
Koenigsegg borde med andra små tillverkare ligga högt på listan om det var en faktor.
Det är förträffligt att dina VAG har fungerat problemfritt medans majoriteten av modellerna inte gör det.
KIA och Hyundai bygger ganska många bilar per år och gör väl räknas tillsammans likt VAG för en rättvis jämförelse.
KIA 2013 2800000 bilar ca.
Hyundai 4962000 bilar ca.
Cirka 7800000 bilar.
Det är en relativt betydande mängd.
VAG runt 9800000 så jovisst är dom större.
Med det i åtanke kikar vi på Toyota som klämmer fram i runda slängar 1000000 bilar om året och borde väl då toppa statistken gällande fel enligt ditt synsätt.
Absolut inte.
Förstår bara varför du är så fruktansvärt negativ mot Vag. Köp en och njut eller brister det på för liten plånbok? Då beklagar jag
Du förstår min negativitet gentemot produkterna, utveckla gärna.
Har man liten plånbok kör man väl just folkets vagn?
Har ägt många VAG-produkter genom åren, från VW 1200 till några A8 och i regel har skiten på något vis trilskats. Har även haft både Passat och Tourette som arbetsfordon, både med 1.4 gaswagen och 2.0tdi i kombination med DQ250 & DQ200 samtliga har lådorna rasat på, så även för kollegor och några motorras givetvis då 1.4 är ett riktigt fuskbygge.
För sakens skull ska jag tillägga att bägge A8 fungerade utan strul förutom ngt elfel på 4.2 som tyckte att jag skulle fylla på motorolja samt ett missljud i transmissionen på 2.8q, den började iofs växla som en påse nötter och såldes som objekt.
En Felicia var även den rätt ok förutom att den tappade tomgången efter en resa i snöstorm, men elfel hör VAG till ändå sedan första generationen Polo med säkeingsdosan blottad för väder och vind på torpedväggen. Den vintern jag ägde den låg det i regel en stor klump is över dosan. Iofs Audis fel.