Köpråd: Liten rolig "GTI" liknande 106 eller Saxo.

rrh94
15 april 2016 · 27 Inlägg

Tja! Det är så att jag ska köpa bil och jag vill ha någon liten rolig "gti" bil. jag har kolalt på peugeot 106 rally/saxo vts och jag undrar vad ni har för erfarenheter av dom bilarna. Diftsäker, vanliga fel, mycket fel, etc.etc? orkar inte laga bilen varje vecka, bilen ska köras(ung och gaskåt). Vill ha en "gti bil utan turbo av äldre modell(90-tal). Ni får jätte gärna komma med andra förslag, men vill helst ha tips och råd om just 106 och saxo, vad man ska kolla efter och sånt.


Tack på förhand, Mvh Robin.

Mod: Korrigerade din rubrik.

M123
15 april 2016 · 962 Inlägg

Opel Astra GSI helst då med C20xe passar nog in i beskrivningen annars Vectra men där blir det nog svårt att hitta en 2000 eller GT ja eller en sådan där Calibra kanske.
Den där motorn är nästan odödlig och är rätt kul temperament.

Nu kommer väl någon säga rost, ja det finns det nog men bilen blir bara lättare med av det. wink

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
IceEyes Varningar: För många..
16 april 2016 · 2 552 Inlägg

Peugeot 205 GTI? Hysteriskt kul att köra, och börjar dessutom bli en sällsynt syn på vägarna.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Low
16 april 2016 · 3 325 Inlägg

Ändra ditt " ämne" inte bara köpråd.

Innan mods kommer :-)

rrh94
16 april 2016 · 27 Inlägg

Low skrev:
Ändra ditt " ämne" inte bara köpråd.

Innan mods kommer :-)

vad ska jag ändra till? tack för tips smile

rrh94
16 april 2016 · 27 Inlägg

M123 skrev:
Opel Astra GSI helst då med C20xe passar nog in i beskrivningen annars Vectra men där blir det nog svårt att hitta en 2000 eller GT ja eller en sådan där Calibra kanske.
Den där motorn är nästan odödlig och är rätt kul temperament.

Nu kommer väl någon säga rost, ja det finns det nog men bilen blir bara lättare med av det. wink

jo jag har kollat lite på opel astra och kadett gsi men dom är ju sukt svåra att hitta, om det ens blir någon till salu. Tack för tipset.

rrh94
16 april 2016 · 27 Inlägg

IceEyes skrev:
Peugeot 205 GTI? Hysteriskt kul att köra, och börjar dessutom bli en sällsynt syn på vägarna.

jo jag har kollat på dom också men finns inte många fina ute längre och dom börjar bli svåra att få tag numera smile

TheDeadDorkster Dieselgypsy
16 april 2016 · 538 Inlägg

rrh94 skrev:
Tja! Det är så att jag ska köpa bil och jag vill ha någon liten rolig "gti" bil. jag har kolalt på peugeot 106 rally/saxo vts och jag undrar vad ni har för erfarenheter av dom bilarna. Diftsäker, vanliga fel, mycket fel, etc.etc? orkar inte laga bilen varje vecka, bilen ska köras(ung och gaskåt). Vill ha en "gti bil utan turbo av äldre modell(90-tal). Ni får jätte gärna komma med andra förslag, men vill helst ha tips och råd om just 106 och saxo, vad man ska kolla efter och sånt.


Tack på förhand, Mvh Robin.

Franskt och driftsäkert är två ord som inte går ihop. Om du dessutom vill slippa skruva titt som tätt så kan du defintivt inte köpa en gammal lekbil. Glöm inte att 95 var för 21 år sen (känner mig gammal nu jag skriver detta).

Vill du ha en driftsäkrare europeisk bil får du satsa på t.ex. en Golf 3 GTI 8v (2,0 8v 115hk). Vill du ha roligt och driftsäkrart, får du nog leta en asiatisk bil. Vad tror du t.ex. om en Toyota Celica? Honda Civic osv?

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Low
16 april 2016 · 3 325 Inlägg

rrh94 skrev:

Low skrev:
Ändra ditt " ämne" inte bara köpråd.

Innan mods kommer :-)

vad ska jag ändra till? tack för tips smile

" köpråd peugot rally/saxo vts"

Enklare för dom som verkligen kan om dom hitta :-)

Senast redigerat av Low (16 april 2016)

TPSalu Smed/aluminiumsvetsare
16 april 2016 · 522 Inlägg

Vad sägs om en Seat Ibiza Cupra Gti 16V 2,0 hehe:cool:

Volkswagen Tiguan Sportline "R-line facelift" (2009)
Volkswagen Caddy "Bruksbilen" (2007)
SportPilot Ubåtsingenjör
17 april 2016 · 7 243 Inlägg

clio sport finns ju också smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
rrh94
17 april 2016 · 27 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:

rrh94 skrev:
Tja! Det är så att jag ska köpa bil och jag vill ha någon liten rolig "gti" bil. jag har kolalt på peugeot 106 rally/saxo vts och jag undrar vad ni har för erfarenheter av dom bilarna. Diftsäker, vanliga fel, mycket fel, etc.etc? orkar inte laga bilen varje vecka, bilen ska köras(ung och gaskåt). Vill ha en "gti bil utan turbo av äldre modell(90-tal). Ni får jätte gärna komma med andra förslag, men vill helst ha tips och råd om just 106 och saxo, vad man ska kolla efter och sånt.


Tack på förhand, Mvh Robin.

Franskt och driftsäkert är två ord som inte går ihop. Om du dessutom vill slippa skruva titt som tätt så kan du defintivt inte köpa en gammal lekbil. Glöm inte att 95 var för 21 år sen (känner mig gammal nu jag skriver detta).

Vill du ha en driftsäkrare europeisk bil får du satsa på t.ex. en Golf 3 GTI 8v (2,0 8v 115hk). Vill du ha roligt och driftsäkrart, får du nog leta en asiatisk bil. Vad tror du t.ex. om en Toyota Celica? Honda Civic osv?

Tja! jo jag vet att franska bilar inte är dom är dom bästa men det finns ju så mycket grejer till dom, finns verkligen allt om man vill utveckla och trimma och så. Jag skulle helst av allt vilja ha en honda men det finns ju aldrig några till salu som faller mig i smaken. Tyvärr är jag inte vag fan så dom går tyvärr bort.

rrh94
17 april 2016 · 27 Inlägg

CHEEVA skrev:
clio sport finns ju också smile

Jo det är sant, dom har jag inte tänkt på. Tack, ska kolla på dom smile

rrh94
17 april 2016 · 27 Inlägg

TPSalu skrev:
Vad sägs om en Seat Ibiza Cupra Gti 16V 2,0 hehe:cool:

haha jo dom är coola men är ju inget vag fan dirket, vill ju ha en asiat egentligen men får se vad det blir big_smile

TheDeadDorkster Dieselgypsy
17 april 2016 · 538 Inlägg

Vad är din prisklass egentligen? En reko Celica hittar jag för drygt 15-20000kr.
t.ex. denna:
http://www.blocket.se/vasternorrland/To … _7&w=3
Eller denna som är lite dyrare:
http://www.blocket.se/goteborg/Toyota_C … _7&w=3

Allt beror ju på vad du är villig att spendera.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
rrh94
17 april 2016 · 27 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:
Vad är din prisklass egentligen? En reko Celica hittar jag för drygt 15-20000kr.
t.ex. denna:
http://www.blocket.se/vasternorrland/To … _7&w=3
Eller denna som är lite dyrare:
http://www.blocket.se/goteborg/Toyota_C … _7&w=3

Allt beror ju på vad du är villig att spendera.

Celica är uteslutet då dom inte till talar mig. tack ändå smile budget har jag inte riktigt bestämt smile

F1LL3
18 april 2016 · 148 Inlägg

Nissan gti-r verkar vara roliga bilar. Slå till på en sån big_smile
http://www.blocket.se/gavleborg/Nissan_ … 18&w=3

felek
18 april 2016 · 175 Inlägg

Tänker inte komma här och börja försvara franska bilar. Det jag kan säga är vad jag har gjort med min bil som har varit över det normala slitaget. Och det var bakaxeln som byttes. Annars har jag egentligen bara tankat och kört när jag köpte den. Peugeot 205 gti that's the only way! Höhö

Peugeot 205 Gti "Röda FARAN" (1989)
Peugeot 205 1.9 TurboDiesel "Överaskningen" (1991)
Peugeot 205 Gti Classique Sport "Baguette Räser" (1990)
rrh94
18 april 2016 · 27 Inlägg

felek skrev:
Tänker inte komma här och börja försvara franska bilar. Det jag kan säga är vad jag har gjort med min bil som har varit över det normala slitaget. Och det var bakaxeln som byttes. Annars har jag egentligen bara tankat och kört när jag köpte den. Peugeot 205 gti that's the only way! Höhö

okej, jo jag är medveten om baxkaxel men det är ju typ bytt på alla. Tack! smile

rrh94
18 april 2016 · 27 Inlägg

F1LL3 skrev:
Nissan gti-r verkar vara roliga bilar. Slå till på en sån big_smile
http://www.blocket.se/gavleborg/Nissan_ … 18&w=3

haha ja jag skulle inte tacka nej men vill ha utan turbo och den är lite över min budget big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang