Tjut och rassel king cab 04

Lars123
17 maj · 183 Inlägg

Tja, idag när jag starta bilen så började det tjuta eller gnissla och när jag gasa rasslade det. Stängde av bilen fort och starta då har ljudet borta men när jag kör så hör jag ett rassel eller typ knack. Men det konstiga är att det ljudet minskar med hastigheten, typ nån drivlina. Men jag är mest orolig över det rasslande och tjutande ljudet, dessa har kamkedja hoppas verkligen inte att det är den.

Senast redigerat av Lars123 (17 maj )

Mossan1
17 maj · 2 908 Inlägg

Man brukar felsöka liknande fall med ett stetoskop. Finns för ändamålet. Kan använda längre metallstång också.
Vill/kan man inte går det att starta utan multiremmen.  Är den tyst då är felet något drivet av den remmen.  Generator, ev acpump ,mm.

Edit:
En metallstång placeras mellan misstänkt område och dikt mot örat eller pannan. 
Se noga upp med hängande hår eller kläder så dom inte fastnar i dom roterande saker.  Livsfara.

Senast redigerat av Mossan1 (17 maj )

xXSammy
17 maj · 6 588 Inlägg

Plockades växellådan någonsin när gällande oljud ifrån koppling/svänghjul/startmotor som efterfrågades tidigare eller är det sönderkört nu?

De/Dem
Lars123
17 maj · 183 Inlägg

xXSammy skrev:
Plockades växellådan någonsin när gällande oljud ifrån koppling/svänghjul/startmotor som efterfrågades tidigare eller är det sönderkört nu?

Nej det plockades aldrig ner då det inte låter nu när det blivit varmare, väldigt skumt men har inte haft något problem nu.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang