Ang försäkringsärende

Anders321
14 februari · 7 Inlägg

Tjena för ett tag sen körde jag på en isklump och de blev ett hål i oljetråget, jag märkte inte detta först så jag körde vidare. Efter några minuter så tändes oljetryckslampan så jag stannade bilen och noterar att den pissar ut olja underifrån. Så nu till min fråga är om ifall att motorn har tagit skada så borde försäkringsbolaget täcka även det också med tanke på att det är ju den första yttre skadan som orsakat att motorn eventuellt har tagit skada?

uhlin
14 februari · 2 834 Inlägg

Enligt ditt förra inlägg så stannade du inte utan åkte till närmaste mekaniker.

Och har du nu åkt med lysande oljetryckslampa till närmaste mekaniker så är nog motorn skrot. Och förmodligen inget försäkringen vill ta på sig.

Varför ändra utsagon?

MrHyde
14 februari · 672 Inlägg
Live long, and prosper.
Slash Saabifierad
14 februari · 2 026 Inlägg

Du har ju fått svar i din föregående tråd, var det inte tillräckliga eller korrekta svar??

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
SportPilot Ubåtsingenjör
14 februari · 7 243 Inlägg

Köp en motor på laga.se och byt motorn, om den nu är dålig... Enligt din förra tråd så föreslås det att oljetråget byts för att reparera skadan, när detta görs så ser verkstan om motorn är dålig eller om inte.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
uhlin
14 februari · 2 834 Inlägg

Slash skrev:
Du har ju fått svar i din föregående tråd, var det inte tillräckliga eller korrekta svar??

Han har ändrat utsagan om vad som hände i första tråden. Hahaha är nog därför han startat en ny tråd.

Muskelbil
14 februari · 485 Inlägg

Är det samma AUDI som i förra frågan eller har du kört på en ny isklump med en annan bil?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang