Garaget har utsetts till Sveriges 39:e bästa webbplats!

EvolutionIv
25 december 2008 · 9 Inlägg

är det bara jag som inte ens hittade listan när man klickade på den länken?! stod ju bara massa annat skit:S

En gång japan, alltid japan.
BMW 318 (1988)
EvolutionIv
25 december 2008 · 9 Inlägg

EvolutionIv skrev:
är det bara jag som inte ens hittade listan när man klickade på den länken?! stod ju bara massa annat skit:S

såhär ser det ut, man blir varifall inte länkad till någon lista?!


Fler nyheter från Internetworld
Nya kanaler för e-handel| 2008-12-19 17:36 - Internetworld:

De drar nytta av nätauktioner
Har du restlager, vill hitta nya kunder eller kränga saker på nätet i "sista-minuten". Tradera får fler och fler företagskunder som använder auktionssajten för att sälja sina produkter. Fritidsresor och Rica Hotels är två av dem.

(1 kommentar)


--------------------------------------------------------------------------------

Dagens sajt från Topp 100 2008| 2008-12-25 09:02 - Internetworld:

Sveriges bästa sajter: Sr
Sr.se skapar interaktivitet och är Sveriges 40:e bästa sajt.


--------------------------------------------------------------------------------

Dagens sajt från Topp 100 2008| 2008-12-24 09:00 - Internetworld:

Sveriges bästa sajter: Garaget
Garaget.org är entusiamdriven och Sveriges 39:e bästa sajt.

(1 kommentar)


--------------------------------------------------------------------------------

Dagens sajt från Topp 100 2008| 2008-12-23 09:09 - Internetworld:

Sveriges bästa sajter: CDON
CDON.com fortsätter att sälja skivor och är Sveriges 38:e bästa sajt.

En gång japan, alltid japan.
BMW 318 (1988)
dj_dinmamma
3 januari 2009 ·

haha.. kom cdon.com före garaget?big_smile

fox_samm
6 januari 2009 · 2 Inlägg

grattis tongue

v8 ska de va annars kan de va!! ;P
chrillesnakeman
9 januari 2009 · 393 Inlägg

chrizz skrev:
Ikväll redovisade Internetworld sin årliga Topp 100-lista över Sveriges bästa sajter, och Garaget fick äran att vara med på listan för 2:a året i rad.

Förra året var listan uppdelad i kategorier där alla som inte vann i varje kategori kom på 2:a plats. Nytt för i år är att man rangordnat listan, från 1 till 100.

Garaget kom på plats nr 39 av 100!

Hela listan: http://internetworld.idg.se/2.1006/1.191870

Så utses Topp 100

Juryn består av Internetworlds redaktion och fasta medarbetare. Svenska sajter och sajter med svenskt innehåll och som inte är av lokal karaktär har granskats fram till oktober utifrån ett antal kriterier. Särskild vikt har lagts vid den första punkten.

» Utvecklingskraft – vad har hänt sedan förra året?
» Utnyttjar internet på ett nyskapande sätt
» Redaktionell kvalitet
» Struktur och navigering
» Funktionell design

Ett mycket stort GRATTIS önskar även vi till dig som webmaster & administratör som lykats gjort denna underbara webb-site till vad den är i dag.En fin start var det på det nya året måste vi säga.Lycka till framöver med sidan.

Senast redigerat av chrillesnakeman (9 januari 2009)

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Hurricane DRIVER @ HWR.se
25 januari 2009 · 621 Inlägg

Klart värt ett STORT GRATTIS!!!

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Mustangpelle
28 januari 2009 · 16 Inlägg

Hur kommer det sig att Garaget inte orkar vara med på KIA-Index som mäter den verkliga trafiken?
T.o.m lilla Zatsy har en ganska hög placering.

Per B
Ford Mustang "BOSS" (1969)
chrizz Administratör
28 januari 2009 · 11 780 Inlägg

Mustangpelle skrev:
Hur kommer det sig att Garaget inte orkar vara med på KIA-Index som mäter den verkliga trafiken?
T.o.m lilla Zatsy har en ganska hög placering.

Med den mängd trafik Garaget har skulle det kostar 6-siffrigt/år att vara med på KIA (mätföretagen som tar mest betalt). Det är inte värt pengarna tycker jag.

Garaget finns på www.sis-index.se för övrigt som använder Google Analytics. Det är helt jämförbara siffror med de som finns på KIA, så jämför away! smile

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mr_EmCom Med.lem
28 januari 2009 · 3 759 Inlägg

chrizz skrev:

Mustangpelle skrev:
Hur kommer det sig att Garaget inte orkar vara med på KIA-Index som mäter den verkliga trafiken?
T.o.m lilla Zatsy har en ganska hög placering.

Med den mängd trafik Garaget har skulle det kostar 6-siffrigt/år att vara med på KIA (mätföretagen som tar mest betalt). Det är inte värt pengarna tycker jag.

Garaget finns på www.sis-index.se för övrigt som använder Google Analytics. Det är helt jämförbara siffror med de som finns på KIA, så jämför away! smile

Mvh

8 plats den här veckan, inte så dåligt!

En riktigt ökning vid årskiftet, vad beror det på?
http://i42.tinypic.com/4llxlx.jpg

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
brelasten
28 januari 2009 · 274 Inlägg

det är ju märkligt? minns när sidan starta å då kunde man ju aldrig tro att den skulle bli så här stor faktist..

fyllo
chrizz Administratör
28 januari 2009 · 11 780 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

chrizz skrev:

Mustangpelle skrev:
Hur kommer det sig att Garaget inte orkar vara med på KIA-Index som mäter den verkliga trafiken?
T.o.m lilla Zatsy har en ganska hög placering.

Med den mängd trafik Garaget har skulle det kostar 6-siffrigt/år att vara med på KIA (mätföretagen som tar mest betalt). Det är inte värt pengarna tycker jag.

Garaget finns på www.sis-index.se för övrigt som använder Google Analytics. Det är helt jämförbara siffror med de som finns på KIA, så jämför away! smile

Mvh

8 plats den här veckan, inte så dåligt!

En riktigt ökning vid årskiftet, vad beror det på?
http://i42.tinypic.com/4llxlx.jpg

Om du kollar den grå linjen så är det trenden för hela sis-index, så generellt går alla upp runt årsskiftet. Varför Garaget gått upp så mycket kan ha många orsaker, bland annat sökmotorrelaterat (google eller nån annan stor sökmotor kanske gjort förändringar som på ett eller annat sätt gynnat Garaget lite extra).

Normalt sjunker trafiken mycket till vintern och innan jul och nyår, för att sen rycka upp sig i januari, men det här hoppet som varit var över förväntan måste jag säga, men jag klagar inte. smile

Märkte också på Google att antalet träffar ökat kraftigt när man söker på "garaget.org", det är uppe i 6.5 miljoner träffar nu, vilket nog är rekord så vitt jag vet.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mustangpelle
29 januari 2009 · 16 Inlägg

chrizz skrev:

Mustangpelle skrev:
Hur kommer det sig att Garaget inte orkar vara med på KIA-Index som mäter den verkliga trafiken?
T.o.m lilla Zatsy har en ganska hög placering.

Med den mängd trafik Garaget har skulle det kostar 6-siffrigt/år att vara med på KIA (mätföretagen som tar mest betalt). Det är inte värt pengarna tycker jag.

Garaget finns på www.sis-index.se för övrigt som använder Google Analytics. Det är helt jämförbara siffror med de som finns på KIA, så jämför away! smile

Mvh

Okej kul!

Zatzy går alltså bättre menar du om de har råd! wink
De optimeringsföretag jag köper tjänster av som Get updated, finnmera och Svaret tjatar alla om KIA

Det är ju bättre stoppa pengarna i egen ficka om man inte tycker det är värt nått.

Per B
Ford Mustang "BOSS" (1969)
chrizz Administratör
29 januari 2009 · 11 780 Inlägg

Mustangpelle skrev:

chrizz skrev:

Mustangpelle skrev:
Hur kommer det sig att Garaget inte orkar vara med på KIA-Index som mäter den verkliga trafiken?
T.o.m lilla Zatsy har en ganska hög placering.

Med den mängd trafik Garaget har skulle det kostar 6-siffrigt/år att vara med på KIA (mätföretagen som tar mest betalt). Det är inte värt pengarna tycker jag.

Garaget finns på www.sis-index.se för övrigt som använder Google Analytics. Det är helt jämförbara siffror med de som finns på KIA, så jämför away! smile

Mvh

Okej kul!

Zatzy går alltså bättre menar du om de har råd! wink
De optimeringsföretag jag köper tjänster av som Get updated, finnmera och Svaret tjatar alla om KIA

Det är ju bättre stoppa pengarna i egen ficka om man inte tycker det är värt nått.

Du förstod inte det jag skrev tror jag. Zatzy har mycket mindre trafik (ca 800 000 sidvisningar i veckan, Garaget har ca 11 miljoner sidvisningar i veckan). 800 000 sidvisningar gör att mätningen inte blir alltför dyr.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
NxV ElectroRaggare
29 januari 2009 · 883 Inlägg

dj_dinmamma skrev:
Hejsan. jag tycker att garaget.org är en bra sida. och att den skulle kommit högre på listan. samtidigt vill jag påpeka två saker. att det enligt mig ska gå att ha en "projekt" bil upplagd på bilar. lite små rostig volvo t.ex. eller att ta min 245:a offline för att det var lite suddiga bilder. irriterande småfel tycker jag.. men om ni kan godkänna att en bil kan vara lite rostig men samtidigt ha charm så då är ni nog med på top 10! tack för mig. Jonas

Öhm, inte för att börja klaga i tråden.. men hallå?
Vem i ärlighetens namn vill se en rostig 240?

Helt rätt av garaget att ta din bil offline om bilderna är suddiga / otydliga.

*edit: Grattis till plats 39:onde plats, nästa år satsar vi på 20+! wink

Senast redigerat av NxV (29 januari 2009)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Mustangpelle
29 januari 2009 · 16 Inlägg

chrizz skrev:
Du förstod inte det jag skrev tror jag. Zatzy har mycket mindre trafik (ca 800 000 sidvisningar i veckan, Garaget har ca 11 miljoner sidvisningar i veckan). 800 000 sidvisningar gör att mätningen inte blir alltför dyr.

Mvh

Okej de kopplar kostnaden direkt mot visningar.

Ja då blir det dyrt.

Men en bra site kommer långt utan mätningar också! cool

Per B
Ford Mustang "BOSS" (1969)
_soren
30 januari 2009 · 52 Inlägg

grattis grattis

Das Auto
BjorNSX
11 februari 2009 · 260 Inlägg

Ja, det är bra - som jag sagt tidigare, vanebildande sida! wink

Har ett tips. Det är så bra att det är värt en gratifikation!!
Ge möjlighet till tre avatarer.
En valfri - som idag.
En med bilen du vill visa - en helbild på bilen.
En med bild på dig själv där ansiktet ansiktet syns.
När du sen går in på "medlemssidor" så väljer du själv vilket av avatartyperna du vill se. D.v.s. du ska kunna få sida med bara bilavatarer eller bara avatarer med personbilder eller urvalet som idag. Om man väljer "personurvalet" men inte har en sån avatar så kommer man inte med i det urvalet - som idag när man inte har avatar alls.
Man kan altså välja mellan att få brevvänner, se modeller, söka kärleken eller bara leta efter sköna bilar!
Hoppas att det gick att förstå? - Visst är den BRA!! wink
Hälsningar Björn

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
MIKK0 Designer.
29 april 2009 · 1 260 Inlägg

Oj, detta hade jag missat. Men bättre sent än aldrig smile

» Utnyttjar internet på ett nyskapande sätt
» Struktur och navigering
» Funktionell design

Dom borde ha lagt större vikt på dessa punkter istället enligt mig. Användarvänligheten på vissa av sidorna som är med är ju lika med noll i princip.

http://www.barnsemester.se/ tex. Ljusa menyer med vit text? En person med lite sämre syn kommer ju ha ett h-vete att hitta runt där.

Ska jag säga nått om Garaget så är det väll att kodningen skulle kunna ses över, http://validator.w3.org/check?uri=http://garaget.org

Garaget borde ha kommit högre, men slog ju tex. wikipedia vilken borde ses som en bedrift!
Ett stort grattis till detta och jobba med utvecklingen lite så kommer nog garaget klättra till nästa år smile

Senast redigerat av MIKK0 (29 april 2009)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
Lac_engineering LUIS
21 mars 2010 · 35 Inlägg

bra jobbat!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang