Europas "KANSKE" EXTREMASTE Superkart R6, Chassit lackat! provkörning ala 200km/h!

Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
6 september 2009 · 171 Inlägg

OM det nu skulle vara så att hans fina bygge väger 215 kg (omöjligt) så är den okörbar eftersom all vikt sitter på höger sida.

Om du nu e superkart förare så e ju det kul för dig, och varför känner du dig då hotad av Robins bygge. Om jag var formel 1 förare och supra mannen sa att han slår mig runt SPA med sin Supra så hade jag bara skrattat. Men så e inte fallet här, killen har byggt en av världens fetaste superkart med med hoj motor. Då jag har följt andra byggen så e det faktist så.

En sak till KD, e din superkart radiostyrd eller, e det en kolfiberdocka som sitter bakom ratten på den me?
Om motorn e på höger sida, vad e då på vänster sida? Jo en tank, förare ( Levande människa med utrustning. Så vikten gämnar ut sig hyffsat, och om han som nu har köpt den tycker att viktfördelningen e helt åt skogen så får han antingen banta eller lägga på sig tongue .

Och så tror jag inte att han som köpt den räknar med att han ska slå alla världens varvtider. Utan en leksak för vuxna utan friskt psyke!

Sandlådans bott e inte nådd

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Thunderstruck
6 september 2009 · 180 Inlägg

Riktigt intressant bygge, trist bara att det blivit krig i tråden, det enda jag kan se som skulle uppröra här är väl benämningen superkart, som är en benämning på den extremaste klassen inom karting som i sig är en gren inom SBF, men följer detta bygge reglementet för den klassen så kan jag förstå namnet. Nu hoppas jag inte att jag får en massa skit över mig på grund av det här för jag kan erkänna att jag inte läst hela tråden.

Men som sagt jag gillar helt klart initiativet till att bygga det som byggdes smile

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
Onlyrobin
6 september 2009 · 434 Inlägg

Thunderstruck skrev:
Riktigt intressant bygge, trist bara att det blivit krig i tråden, det enda jag kan se som skulle uppröra här är väl benämningen superkart, som är en benämning på den extremaste klassen inom karting som i sig är en gren inom SBF, men följer detta bygge reglementet för den klassen så kan jag förstå namnet. Nu hoppas jag inte att jag får en massa skit över mig på grund av det här för jag kan erkänna att jag inte läst hela tråden.

Men som sagt jag gillar helt klart initiativet till att bygga det som byggdes smile

Ingen blir arg på dig, anledningen till att jag kallar den för "SUPERKART" är ju för att chassi , bromsar vinge samt mycket mer är från en tävlingskart Superkart.

Stofer
6 september 2009 · 738 Inlägg

Blir de en ny tråd med nya ägaren, eller ska han fylla ut den här?

Onlyrobin
6 september 2009 · 434 Inlägg

Jag ser gärna att den nya ägaren gör en draft tråd alltså en ny tråd.

nog med skit i den här tråden.

sirmiro Double-Unicorn Rider
6 september 2009 · 2 486 Inlägg

Onlyrobin & Scuderia_Lusso:
Varför kommer ni med personliga påhopp så fort någon har kritik?
Det är INGEN som sagt något elak till er, utan vi är ett antal personer som kritiserat bygget.

Jag anser inte att detta bygge är extremt på något sätt. Det är lika extremt som att byta motor i en volvo om man ser till vad som är gjort.
Att montera motorn kräver fästen, det gör det oavsett motor.
Karossen är i glasfiber, titta på båtägare eller bilstereobyggare - glasfiber är inte extremt.
Effekt/vikt: En 100cc gokart med förare väger ca 140kg och har 30hk och de är rundningsmärken för en superkart. Med 215kg inkl. förare innebär det ca 130-140kg kart (räknat på genomsnittsmannen). Detta utan alla förstärkningar och med lättare motor. Att då säga 250kg är inte att ta i. 110hk på 250kg ger under 0.5hk/kg. Vad är extremt med det?
Viktfördelningen: Har du lyckats på 30% per bakhjul och 20% per framhjul så gratulerar jag. Sitter du dessutom bekvämt har du lyckats med samma sak som 90% av alla knattar som kör gokart. smile

Men om detta bygge nu blev så extremt i prestanda som det sas från start, varför har vi då inte fått accelerationstider som motbevisar det vi säger? Varför läggs inte filmerna med hur handlingen är ut? Någon som pratar? - ta bort ljudet, ladda hem Garagetsången (den var laglig sist jag kollade) och använd den. För de filmer som visats hade gått att göra med en 13åring i en 85cc mini-kart.

Jag har sagt det flera gånger tidigare, jag tycker det är ett roligt projekt, men det finns inget extremt i mina ögon. MEN jag vill gärna se att jag har fel. Om ni visar ett klipp där karten går på bakhjulen och når 200km/h på 3sekunder skulle alla vara glada för resultatet.
Annars kan man bygga den extremaste F1-bilen, sätta i 1500hk ur en kompressorbigblock, förstärka (lägga till vikt) en del och bli ifrånkörd på alla sätt. Det är tyvärr att jämföra med detta. sad

Muttley
6 september 2009 ·

Scuderia_Lusso skrev:
Men så e inte fallet här, killen har byggt en av världens fetaste superkart med med hoj motor. Då jag har följt andra byggen så e det faktist så.

För helvete de är en 600cc motor. Inte världens  fetaste "superkart". I trakterna här hade vi en "superkart" med Litersmotor R1 då är de universums fetaste kart isåfall?

Finns några med busa motorer.
Förstår inte denna uppståndelse med en kart på en R6 motor.  Alla verkar bli överkåta på att de är en R6a.

Var bara tvungen för att de var så kul och läsa tramset smile


Men robin annars är de coolt bygge inget för att trycka ner de men de är inte den fetaste smile

beathacker Amatör
6 september 2009 · 444 Inlägg

Grymt bygge =0) skiter i vad det är för motor lär röra på sig bra vilket fall som
Inget video klipp?

BMW 320d (2006)
Thunderstruck
6 september 2009 · 180 Inlägg

Tror det coola i det här bygget är sättet det är gjort på, inga fula svetsningar, utan allting är 120% rakt igenom på dom punkter där det är gjort något, det tycker iaf jag

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
tefuse
6 september 2009 · 127 Inlägg

Fetgrymmt bygge, verkligen ordentligt gjort och grymma plåtarbeten mm.  Tummen upp

Onlyrobin
6 september 2009 · 434 Inlägg

Jag ids inte ens kommentera nåmer,

Admin kan gärna låsa tråden så vi slipper mer skitsnack.

Alla får ha sin åsikt.

Jag bryr mig inte , karten e såld nu.

Och ett tips till den nya ägaren är ju def att starta en ny projekttråd på något annat forum så långt från alla stolpskott som möjligt.

Jag tänker inte kommentera några mer inlägg nu det är ingen mening alls med det, som sagt som att kasta bensin på elden... pang säger det så får man nån kul kommentar tillbaka (not)

Och jag har fått ut exakt det jag ville med bygget, det blir publicerat och jag har fått köra det och allting funkar, nu har den bytt ägare och jag hoppas den nya ägaren får kul med den.


//Robin

Onlyrobin
6 september 2009 · 434 Inlägg

tkd_rille skrev:

Scuderia_Lusso skrev:
Men så e inte fallet här, killen har byggt en av världens fetaste superkart med med hoj motor. Då jag har följt andra byggen så e det faktist så.

För helvete de är en 600cc motor. Inte världens  fetaste "superkart". I trakterna här hade vi en "superkart" med Litersmotor R1 då är de universums fetaste kart isåfall?

Finns några med busa motorer.
Förstår inte denna uppståndelse med en kart på en R6 motor.  Alla verkar bli överkåta på att de är en R6a.

Var bara tvungen för att de var så kul och läsa tramset smile


Men robin annars är de coolt bygge inget för att trycka ner de men de är inte den fetaste smile

jA ABSOLUT DE VA FÖRMODLIGEN DEN FETASTE KARTEN VÄRLDEN HADE SKÅDAT... MAILA BILSPORT DOM VILL SÄKERT HA DEN MED!

MYCKET GRYMT!

Onlyrobin
6 september 2009 · 434 Inlägg

Admin jag vill att ni låser tråden på min begäran. projektet är avslutat.

KD
6 september 2009 ·

Håller med Thunderstruck, det är en genomarbetat projekt absolut!
Men fokus har legat på helt fel saker.
Det glädjer mig att det finns fler som ifrågasätter och vågar säga emot den stora massan anhängare som dreglar över det faktum att någon gör det alla drömmer om?... en hojmotor på en gokart, WOW!!

_Lusso jag känner mig inte ett dugg hotad av robins bygge, MEN jag hade velat känna mig hotad av det, jag hade velat att det faktiskt var en riktig superkart han byggde, som han fick tävla med. Så kunde han få bevisa vad han och bilen går för.
vad gäller din vikttolkning vet jag inte vad du tänker på, man sitter inte till vänster utan i mitten (kanske 10 cm mer åt vänster), så din vackra teori om viktfördelning med föraren faller.
En sak till, några varv på ringen gör ingen till racerförare.


sirmiro - vi är av samma åsikt

triplesixer
6 september 2009 · 325 Inlägg

hahaha satan va taskiga ni är mot snubben

Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
7 september 2009 · 171 Inlägg

KD skrev:
Håller med Thunderstruck, det är en genomarbetat projekt absolut!
Men fokus har legat på helt fel saker.
Det glädjer mig att det finns fler som ifrågasätter och vågar säga emot den stora massan anhängare som dreglar över det faktum att någon gör det alla drömmer om?... en hojmotor på en gokart, WOW!!

_Lusso jag känner mig inte ett dugg hotad av robins bygge, MEN jag hade velat känna mig hotad av det, jag hade velat att det faktiskt var en riktig superkart han byggde, som han fick tävla med. Så kunde han få bevisa vad han och bilen går för.
vad gäller din vikttolkning vet jag inte vad du tänker på, man sitter inte till vänster utan i mitten (kanske 10 cm mer åt vänster), så din vackra teori om viktfördelning med föraren faller.
En sak till, några varv på ringen gör ingen till racerförare.


sirmiro - vi är av samma åsikt

Nej men jag har vart där, för egna pengar. Ingen spons smile
Min vackra teori tack för det håller i sig fortfarande eftersom det e mer än "dina 10cm" åt vänster.
I racing och inom proffsbygg inom alla kategorier så pratar man inte i cm, utan i m.m.
Du och sirmiro vet tydligen mer om denna kart än någon annan, vikt, fördelning av vikt, prestanda. Ni kan tydligen allt. Sig mig då,
Hur en en Corvette z06 med supercharger från procharg?
Funderar på att importera en, eller e det ett skitköp? Tack på förhand Professor KD

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
KD
7 september 2009 ·

Okej, men stolen kanske sitter 100mm mer åt vänster. Den sitter inte mellan vänstra hjulparet, som den borde göra om viktfördelningen skulle stämma.
Det här är en projekttråd och jag skiter fullständigt i vad du åker till konsum med.

Robin har gjort ett fint bygge och det ska han vara nöjd över.
Den som var observant såg att jag skrev BYGGE och inte extrem superkart. (förlåt, var bara tvungen).

Önskar alla lyckliga själar lycka till med sina bilar och sina projekt.

För den som är intresserad kan jag medela att jag planerar att åka ner till Hockenheim och köra race om en månad. Jag vet att 99% som läser skiter fullständigt i det, men jag var bara tvungen igen.
Hade varit kul om robin kunde tagit med sin före detta kart och kört också.

Onlyrobin
7 september 2009 · 434 Inlägg

KD skrev:
Okej, men stolen kanske sitter 100mm mer åt vänster. Den sitter inte mellan vänstra hjulparet, som den borde göra om viktfördelningen skulle stämma.
Det här är en projekttråd och jag skiter fullständigt i vad du åker till konsum med.

Robin har gjort ett fint bygge och det ska han vara nöjd över.
Den som var observant såg att jag skrev BYGGE och inte extrem superkart. (förlåt, var bara tvungen).

Önskar alla lyckliga själar lycka till med sina bilar och sina projekt.

För den som är intresserad kan jag medela att jag planerar att åka ner till Hockenheim och köra race om en månad. Jag vet att 99% som läser skiter fullständigt i det, men jag var bara tvungen igen.
Hade varit kul om robin kunde tagit med sin före detta kart och kört också.

Jag säger som Borat hade sagt - You have a wery funny retardation!

Izual
7 september 2009 · 4 571 Inlägg

Låser tråden på TS begäran

MilleN
7 september 2009 · 9 108 Inlägg

Låser på trådstartarens begäran..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang