Plasta dörrsidor. Vibrationer? :S

Snoogiloo
21 december 2008 · 685 Inlägg

Jag har en 850 Sedan som jag måste plasta egna dörrsidor till då högtalaren är för djup för original hålen.

Jag har då tänkt bygga uppe vid original hålet men flytta det lite närmare centrum på dörren så att den inte tar i instrument panelen.

Frågan är då om det verkligen funkar att plasta på marsonit skivan utan att den vibrerar som f*n sen när man spelar?


//Fredrik

PS. Om detta ska ligga under "Utseende och styling" så flytta den åt mig smile

Senast redigerat av Snoogiloo (21 december 2008)

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
21 december 2008 · 2 009 Inlägg

Gör du rätt när du plastar är det absolut inga problem.
Men se till att göra en stabil baffel som du skruvar högtalaren i.
Sen plastar du fast den så kommer det funka kanon.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Snoogiloo
21 december 2008 · 685 Inlägg

Jag har aldrig plastat något förr så vet inte om det kommer bli super bra tongue är det något speciellt man ska tänka på för att få det bra i just dörrarna? har kollat lite guider hur man ska göra men ingen av dom tar upp dörrar.

dbjanoz
22 december 2008 · 1 785 Inlägg

Snoogiloo skrev:
Jag har aldrig plastat något förr så vet inte om det kommer bli super bra tongue är det något speciellt man ska tänka på för att få det bra i just dörrarna? har kollat lite guider hur man ska göra men ingen av dom tar upp dörrar.

Du kan ju kolla lite projekt trådar här på garaget.

Sedan är det nog bäst att du testar att plasta några gånger innan du går på dina dörrsidor. Så du lär dig att blanda rätt mängd härdare, inte blandar mer än du hinner använda, att lägga på glasfiber och få ihop den med plasten osv. Det är verkligen inte världens lättaste grej att få ett bra resultat utan det kräver träning.

Senast redigerat av dbjanoz (22 december 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
22 december 2008 · 3 404 Inlägg

Det är viktigt att göra ett ordentligt förarbete och planera innan du börjar blanda. Att riva mattor med bra passform brukar oftast löna sig i form utav mindre slipning och bättre form direkt.

Jobba lungt och harmoniskt, blanda inte för mycket åt gången (då blir man lätt stressad). Vissa kör med stora otympliga kemresistenta handskar, detta är bara otympligt såvida du inte ska täcka stora ytor kirurghandskar är prefekt för mindre jobb.
Lycka till!

Senast redigerat av TenZer (22 december 2008)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
MrCarfreak Gasglad
22 december 2008 · 3 244 Inlägg

Har plastat mina dörrsidor, inte speciellt svårt sålänge man planerar i förväg.
Inga vibrationer i mina dörrar nu inte :p

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Snoogiloo
22 december 2008 · 685 Inlägg

dbjanoz skrev:

Snoogiloo skrev:
Jag har aldrig plastat något förr så vet inte om det kommer bli super bra tongue är det något speciellt man ska tänka på för att få det bra i just dörrarna? har kollat lite guider hur man ska göra men ingen av dom tar upp dörrar.

Du kan ju kolla lite projekt trådar här på garaget.

Sedan är det nog bäst att du testar att plasta några gånger innan du går på dina dörrsidor. Så du lär dig att blanda rätt mängd härdare, inte blandar mer än du hinner använda, att lägga på glasfiber och få ihop den med plasten osv. Det är verkligen inte världens lättaste grej att få ett bra resultat utan det kräver träning.

Tror jag får snacka lite med bilstereo folket runt om i byggden om där finns nån snäll liten människa som kan hjälpa till lite smile har ju ett antal häromkring så tongue

Men då vet jag att det inte blir så mycket vibrationer. det var mest de jag var orolig över. man vill ju inte att hela dörr sidan ska skaka när man spelar.

Vitamin
22 december 2008 · 719 Inlägg

Du måste ju ljuddämpa dörren tycker jag, plocka bort dörrsidan och på med bitumen eller något bättre och dämpa. Dörrsidan,inne i dörren och den där elhissar och liknande sitter.

MrCarfreak Gasglad
22 december 2008 · 3 244 Inlägg

Om du nu ska plasta så gör för en 6,5" ring i dörren eller vad du nu ska ha, sen sätter du en till likadan ring fast vinklad över den första och plasta.. Sen lägger du igen den första ringen med glasfiber och dämpar själva håligheten där innuti med tex. dämpull. Då blir det som en minibaslåda som kommer spela grymt fint!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang