Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Boostrider Försöker iaf
31 januari 2009 · 1 998 Inlägg

Har köpt mycke grejer därtongue

Positivt
Universialavgas. Bättre än simons enligt mig
Verktyg. Inte hatt sönder något verktyg därifrån än. Å ja skruvar mycket
Bromsok. Farsan har kört mä sina i 4år nu å inga problem än. Mycke bättre än å smörja upp dom varje år
Remmar av olika slag. Hååller bra och är billiga
Spackel. glasfiber och standard ja tänker på
Diverse små elgrejer
å de finns mycke mer men kommer inte på något just nu. Men ä ju nästan stammis roll
Cyklar
Service

Negativt
Stötdämpare. båda va slut inom ett halvår. Va till en golf II
Tänddelar. Köpte till b18 och b230. Funka inte så bra.
Bromsbelägg och skivor. Bromsbeläggen slits fort å dammar sönder fälgarna. Skivorna ä bra om man kör lugnt men kör man hårt så kan de bli vinda. Blev de efter att vi hämtade en bil på trailer.
Färg. Värdelös...
Står lite fel om årsmodeller osv ibland

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
caromania Forummoderator
31 januari 2009 · 9 296 Inlägg

steifan skrev:
Biltemas monteringspasta för avgassystem på tub är trevlig att arbeta med.
Lite fastare än vad t ex OKQ8 har i sitt sortiment, dvs pastan stannar kvar
där du lägger den istället för att du får allting på dig istället wink

Ja det har du rätt i, OKQ8 är som smält smör medan Biltemas mer som tandkräm. Däremot tycker jag Biltemas torkar för fort.

Biltemas universal avgassystem är också mycket bättre än t ex Simons vg rost.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Danne8331
31 januari 2009 · 649 Inlägg

Biltema is the shit smile Tycker doms saker funkar exakt lika bra som alla andras. Och har man dålig ekonomi är biltema lösningen på allt smile

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
Danne8331
31 januari 2009 · 649 Inlägg

nån som har köpt fälgar av dom btw ?

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
koka
31 januari 2009 · 629 Inlägg

Jag har faktiskt deras stora sidavbitare på jobb big_smile och den är fan den bästa jag har haft!

Biltema - 79.90kr
Bacho - ca 379kr

Bacho kan faktiskt slänga sig i väggen där!

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
exoop
31 januari 2009 · 469 Inlägg

jag tycker biltema fungerar jävligt bra om man inte ska bygga en high preformance bil för 800hk=). Bytte olja i min bmw för ett tag sen, innan så knacka den nått otroligt men sen sköljde jag rent med oilsystem cleaner och nu använder jag biltemas hel syntet olja (270kr för 5 liter) inte ett enda knack i motorn, endast om den stått i några dar men de är ju när han ska bygga trycket i vipparna:P men det finns en grejj jag inte köper på biltema och det är tänddelar, jag har köpt till alla möjliga bilar och aldrig funkat mer än några få mil men men annars är dem bra.

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Drönirettab
31 januari 2009 · 21 761 Inlägg

När det gäller saker som är köpta de senaste åren så tycker jag att deras stora kabelskotång fungerar bra, tar kabelskor upp till 95 mm2. Deras 100 generator som passar till 240/740/940 med "vänsterhängning" har fungerat bra hittills, har iof bara haft den sen i somras. smile

falloutboy
31 januari 2009 · 1 723 Inlägg

Toyotagalen skrev:
nån som har köpt fälgar av dom btw ?

jag känner en som har. och jag har kört den bilen 240 mil med biltemas fälgar på och kan inte säga att jag upplevde obalans eller något annat att klaga på.

TTMotorsport
31 januari 2009 · 196 Inlägg

Lotusen går med biltema oljefilter utan problem
Mgn är spacklad med deras spackel och polyestern / mattorna kommer därifrån
förövrigt är mattorna fin fina , polarens företag som gör dom smile
Oljan som biltema har är castrol så det ska inte vara några problem att köra på den

Deras grovrengörarskivor till vinkelslipen . . dyrt med perfekt o snabbt att få plåtrent med!

Hm , tar man bort alla styling skit så har dom faktiskt bra grejer !

Austin Mini Van "Ex Jana s" (1965)
MG B GT "Sebring Replica - Roadsport C" (1970)
LilleSKUTT
31 januari 2009 · 512 Inlägg

ska ni köpa lambdasond så köp på biltema för det finns ( fanns) bara en tillverkare( enligt säljare på motornord som rekomenderade mig handla på tema i stället)  av lambda och biltemas lambda är samma som dom säljer på tex motornord men betydligt billigare ( iaf när jag köpte år 2003-2004) sen kan det ju ha dykt upp andra tillverkare efter det .  10 års garantiverktygen är dom bästa verktyg/pris jag haft hemma iaf     dom billiga ej garantverktygen ( blocknycklar) i rulle man kan köpa för ca 50kr är inge bra senaste 2 satserna jag köpt är nyckel 12 och nyckel 13 lika stora men med olika märkning  men förväntade mig inte så mycket för dom pengarna för köper dom satserna å lägger i bilen bara som nödverktyg  för då gör det inte så mycket om man glömmer dom när man säljer bilen eller lånar ut till nån efter vägen smile

Senast redigerat av LilleSKUTT (31 januari 2009)

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
AndreasPlars
31 januari 2009 · 1 062 Inlägg

Jag håller mig LÅNGT borta från biltemas tänddelar och gummisaker och de allra billigaste verktygen.

Saker som jag har bra erfarenhet av och som jag tycker håller hög kvalité är: Avgassystem, verktygen, kem/olja, filter/olja/luft m.m.

M.V.H.

Saab 900i (1989)
vw___tompa Avstängd
31 januari 2009 · 386 Inlägg

Ja jag är inte så impad av det där stället. Lånade en polygrip av en polare och den sprack bara man tog i lite. Nä jag lägger hellre nån krona extra och får riktigt saker.

Janken Driver
31 januari 2009 · 2 111 Inlägg

steifan skrev:
Biltemas monteringspasta för avgassystem på tub är trevlig att arbeta med.
Lite fastare än vad t ex OKQ8 har i sitt sortiment, dvs pastan stannar kvar
där du lägger den istället för att du får allting på dig istället wink

HAHA fan va jag kände igen mig!!Ypperlig beskrivning av OkQ8's pasta. Som man köpt inför nödlagningar al'a "besiktning på g".

Nästa gång blir det att testa biltemas wink. Om de nu blir nån mer gång...wink
Köpte Nytt avgas till Primeran på just BILTEMA! Klockren passform och verkar hålla än! smile.

Kan även rekommendera deras så kallade högtalarmatta(känns inte o ser inte ut som vanlig högtalarmatta enligt mig...). Vet inte om det är den vanliga eller nån annan, men den är underbar att klä saker med. Stretchig o ja, helt underbar!!. Säg vad man vill om biltema, men varför lägga pengar på dyrare likvärdiga prylar någon annanstans?. Det, är bara korkat.

MVH Janken

Senast redigerat av Janken (31 januari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
opeldrifter
31 januari 2009 · 1 253 Inlägg

Köper princip allt där o det som har hållt längs är den orange spärrskaftet i 1/2" storlek. har haft den i snart 7 år o den är inget glapp eller så... jävligt nöjd faktiskt smile Deras avgasrörs bitar är bra mycket bättre rosttåliga än simons är, simons rostar ju på utsidan efter några veckors körning det gör inte biltemas. Verktyg i stort är skitbra, aldrig haft problem med dom om man nu inte köper en billig 10:a nyckel för 6-7 kr för de är inte så bra men det är de inte någon annanstans heller för det priset då de oftast är slarvigt gjorda så man ser verkligen gjutskägget på de o känner o dra loss en lite runddragen mutter är bara o glömma. Spackel, färg, olja ja det mesta på biltema är riktigt bra tycker jag.

Lev livet nu innan det är för sent
Muschke
31 januari 2009 · 260 Inlägg

Har alltid använt biltema verktyg och aldrig haft sönder något brukar dra hjulbultar med spärrskaftet och ett långt rör och det hållt hittills. Sen antar jag att man får vad man bettalar för och det finns många måndags exemplar men går det sönder så åk ditt och bytt.

bra grejor:
Torkarblad
spakel
verktyg
kompressor
kablar
kemikalier
glasfiber
polyester.

Sprayfärgen är inte alltid så bra.


Föresten någon som provat Biltemas kolfiber?

Pan
31 januari 2009 ·

Har verktyg därifrån funkar skitbra. Man får ju tänka lite när man handlar på biltema med. Köper man dom billigaste verktygen så är det väl inte så konstigt tongue Motorlyften därifrån funkar kanon för pengen har även motorstativet.

Den här har jag funkar perfekt har lite annat blandat därifrån också.

http://www.biltema.se/Archive%5CProduct_images%5C10%5CLarge%5C10-120_l.jpg

Senast redigerat av Pan (31 januari 2009)

Germax
31 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Jag har en del av biltemas bästa verktyg, de kostar ju inget ändå i jämförelse och de funkar tycker jag?
Jag använder deras röda spärrskaft med täta steg, förutom att handtaget gled av som jag limmade fast så har den funkat felfritt i över 2 år.

Köper man deras budgetsortiment alá kromade skaft och genomskinliga plasthandtag får man skylla sig själv om skiten går sönder.

Det som inte håller och som jag hört fler säga är deras torxsats och kanske allmänt om deras bits. De håller helt enkelt inte för lite mos. Jag har drat av 2 bits o dom har jag ersatt med kamasa fasta 1/2 hylsor.

Köper massor slippapper, kapskivor, buntband, tejp, elkabelar, kabelskor mm, kemikalier. De är väl de jag frekvent handlar där och som uppfyller mina krav till 100%

Kan starkt rekomendera deras strumpor för 39kr/3st, skitbra resår och håller massa tvättar!
Kan även rekomendera deras vinkelslip för 169kr, mkt ergonomisk och stark. Knappen till spindellåset ramla iofs av efter nått halvår av slit o släng men de kan jag ta med tanke på priset och att den funkar så bra i övrigt.

Saker jag INTE köper på Biltema igen:

Hjulbult, drog av en ny med vanlig handkraft
Sprayfärg, ingen av dom, alla är skit.
Deras gröna batterier, skit helt enkelt tongue

Volvoz84 "Ijenkligen"
31 januari 2009 · 786 Inlägg

Har inget ont att säga om biltema, allt jag har handlat där har fungerat perfekt smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
LordLife
31 januari 2009 · 998 Inlägg

Det bästa jag köpt var en Bosch startmotor till min 850 för 699. Samma kostade 2000 på volvo.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
DusanMandick Random Hero
31 januari 2009 · 4 047 Inlägg

Toyotagalen skrev:
nån som har köpt fälgar av dom btw ?

en jobbar kompis hade biltema fälgar på sin vectra -01 2.0turbo. samtidigt köpte en anna jobbarkompis nitro oxide fälgar till sin xc90.

båda skötte bilarna på samma sätt, tvätta 1 gång i månaden,

efter 1.5 år hade nitro fälgarnas färg lossnat ute i kanterna o biltema fälgarna va som nya förutom nån kantstöning lr lite mattare i färgen tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang