Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

_Sofie_
31 januari 2009 · 93 Inlägg

Jag rekommenderar Biltemas Bilschampo. Det rengör och avfettar bättre än andra schampon tycker jag. Priset går inte att klaga på heller, 16:90:-/0,5 liter eller 49:90:-/2 liter.

smile

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!
Nissan Micra 1,3 GX "Micke" (1998)
Aleks
31 januari 2009 · 89 Inlägg

Någon som har testat momentnyckel 10-241 ifrån biltema:p? max 3% avvik kan man ju leva med om d stämmer.

RPM2006
31 januari 2009 · 537 Inlägg

Tvättsvampar, avfettning, hinkar, spolarvätska, kemikalier, verktyg, sladdar, säkringar, strömbrytare, lampor, bromsskivor, polyester, glasfiberduk, kapskivor, diverse fläktremmar, slangar, oljor, fett, muttrar, bultar, skruvar, brickor, reläer, navkapslar mm mm mm har jag köpt där och absolut inga problem med sånt. Liksom lite random saker. Och deras underredsmassa (5kg hink) är helt underbar!

Ända saken jag har lämnat tillbaka var en sidospegel jag tänkte ha på moppen roll. Inga problem att byta den trots öppen förpackning.


EDIT: Läste nu lite andra inlägg. Håller inte riktigt med om deras buntband. Tycker att de går av alldeles för lätt.

Senast redigerat av markuse90 (31 januari 2009)

RobinBjolin
31 januari 2009 · 356 Inlägg

Helt ärligt så tror jag inte att jag nånsin har köpt nånting som har vart bra från biltema.
Kan ju haft lite otur hmm

Senast redigerat av MrRefinement (31 januari 2009)

BBAD Utbildad hobbymekare
31 januari 2009 · 1 125 Inlägg

Aleks skrev:
Någon som har testat momentnyckel 10-241 ifrån biltema:p? max 3% avvik kan man ju leva med om d stämmer.

jag har den å kan inte klaga alls, har plockat ihop en hel del motorer med den

kompis har momentdragit sin bakaxel å växellåda utan problem

Funkar perfekt helt enkelt


http://www.biltema.se/Archive%5CProduct_images%5C10%5CLarge%5C10-241_l.jpg
artnr: 10-241

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
31 januari 2009 · 3 404 Inlägg

markuse90 skrev:
Ända saken jag har lämnat tillbaka var en sidospegel jag tänkte ha på moppen roll. Inga problem att byta den trots öppen förpackning.

Delar inte riktigt den uppfattningen. Har bara försökt byta en sak, detta var som med det messta på biltema att det inte fyller sin funktion. En oljesug som inte pallar suga varm olja ur en båt är ingen bra oljesug, går tillbaka med skiten och gubbj*veln i butiken ställer upp 4liter av biltemas blaskiga pissolja på en pall och sugen på backen, konstigt att det suger? Och så har han mage nog att vara förbannad över att man klagar på att den inte funkar som utlovat.



markuse90 skrev:
EDIT: Läste nu lite andra inlägg. Håller inte riktigt med om deras buntband. Tycker att de går av alldeles för lätt.

Hur hårt drar du? roll Deras buntband hör faktiskt till de bättre grejjerna

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
oleg Trätekniker
31 januari 2009 · 387 Inlägg

Köper alla "passiva" saker på biltema
Aldrig haft problem med något

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Vett74
31 januari 2009 · 437 Inlägg

köpte länkarmar till bmwn därifrån fungerar klockrent billigt och bra 499:-

BMW 525 (1993)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Sarge
31 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Cyklar, bromsar, avgassystem, verktyg, allmänt småplock - allt har fungerat klockrent vad jag kan minnas.

ErikAxelsson
1 februari 2009 · 517 Inlägg

Köpte deras kallavfettning när jag var där senast. En 4-litersdunk. Fy FAN!! Det var nog det bästa jag varit med om, tummen upp big_smile

viktore
1 februari 2009 · 187 Inlägg

Jag utgår ifrån att alla som gnäller på tänddelar från Biltema talar av egna erfarenheter. Jag utgår också ifrån att samtliga gått och reklamerat, fått nya prylar som fungerat lika dåligt?

Senast redigerat av viktore (1 februari 2009)

Xoff Volvo tönt... =)
1 februari 2009 · 2 344 Inlägg

även jag säger att buntbanden inte är de bästa precis, dra åt dem riktigt hårt så skall du se att dom släpper igen pga att "låspinnen" ger med sig, men då gämnför jag visserligen med svindyra straps vi har på jobbet som måste hålla i 20 år (är elektriker)

sedan köpte jag en färdig bromsrörs sats på biltema till tjejjens ford (ja du hittar då inga biltema grejjer på Volvo, förutom just vinterbromsarna) å där va ett av rören för korta! orkade inte gå tillbaka då jag har några mil till närmsta biltema...

å sedan har vi deras blocknycklar med spärr i änden, dom är riktigt bra å orkar stå emot höga newton, dock så räcker det med 1 vattendroppe så börjar dom kärva för evigt efter det...

generellt så är väl verktygen i bra kvalité ifall du räknar bort det billigaste, jag köper ju 100% häldre verktygen på biltema än den skit man hottar på tex haraldnyborg eller liknande...

men "powertools" hade jag nog struntat i biltema, provade deras vinkelslip som började ryka som fan för att sedan dö efter bra en liten stunds användning...

har som sagt "vinter bromsar" (deras "sport sats" till x70) på Volvon från biltema å de funkar bra änsålänge...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
engolf
1 februari 2009 · 3 235 Inlägg

Det mesta därifrån har fungerat felfritt för mig, bl a:
oljesug (elektrisk), har haft i typ 4-5 år nu, aldrig problem med den.
momentnyckel
spärrskaft
hylsverktyg
elektrisk borr
motorlyft
domkraft

Har också köpt massa delar till mina tidigare bilar därifrån, som : bromsklossar/skivor, styr/spindelleder, avgassystem, bromsrör/slangar, olja/filter, vattenpump, hjullager mm.

Det som irriterar mig mest är att det tar så lång tid att beställa delar när det är tomt...sadPå Mekonomen får man det mesta inom typ tre dagar, på Biltema säger gubben: har inte inne, ska beställa nästa vecka, och då kommer den kanske om tre veckor..."What?!" I sådana fall drar man till Mekonomen.

Funkiee Saab älskare!
1 februari 2009 · 4 597 Inlägg

har hel o halvljuset på biltemas lampor, o jag är faktiskt skit nöjd med dom! Bättre än svindyra philips osv!! big_smile men annars är jag inget fan av biltema tongue Fick ett par bromsklossar av en granne, som han hade köpt på biltema, men jag vågar fan inte använda dom lol

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
SaaB_Turbo
1 februari 2009 · 336 Inlägg

BBAD skrev:

Aleks skrev:
Någon som har testat momentnyckel 10-241 ifrån biltema:p? max 3% avvik kan man ju leva med om d stämmer.

jag har den å kan inte klaga alls, har plockat ihop en hel del motorer med den

kompis har momentdragit sin bakaxel å växellåda utan problem

Funkar perfekt helt enkelt


http://www.biltema.se/Archive%5CProduct … -241_l.jpg
artnr: 10-241

Hur vet du att det vart rätt moment då? Kan ju vara tok fel fast det "klickar" big_smile

bmx
1 februari 2009 · 7 100 Inlägg

allt ja har köpt därifrån har funkat perfekt smile
och sen alla som säger att deras bromsbelägg dammar mycket,gå och lägg er!!!
köpte orginal belägg till 745:an ifrån volvo,satan va dom dammade mad
köpte biltemas till scorpan,dammade inte ett skit smile

kan någon länka biltema lackspruta?hittar fan inte den sad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
ScottaN Medlem 5280
1 februari 2009 · 552 Inlägg

Nöjd med 10 års garantiverktygen. Glasfiber matta. Polyester. Avgassystems detaljer. lim/silicon tuber.

Inte nöjd med bromsoken till audi a3, Handbromsen slutade funka efter 10 mil. Glasfiberspackel och fin spackel, Jämfört med märkes grejer och biltemas spackel är riktigt dåligt tycker jag. Vatten pump till opel, Va gjord av plats och klara inte många mil. Motorlyften, Klarar bara 600kg och kostar 1600:- och på verktygsboden kostar den 1900:- och klarar 2ton.

zlaban08 Glidarn
1 februari 2009 · 408 Inlägg

Allt jag köpt där funkar kanon, tex soppapump a350:- mot mekonomens 2600:- håller Än..

(obrut)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Rallyhalle
1 februari 2009 · 4 299 Inlägg

bmx skrev:
allt ja har köpt därifrån har funkat perfekt smile
och sen alla som säger att deras bromsbelägg dammar mycket,gå och lägg er!!!
köpte orginal belägg till 745:an ifrån volvo,satan va dom dammade mad
köpte biltemas till scorpan,dammade inte ett skit smile

kan någon länka biltema lackspruta?hittar fan inte den sad

Va svårt de va då, klicka på "verktyg", sen klickar du på "Tryckluft" och sen måla/spruta.
Eller så söker du bara på färgspruta...

Och sen det där med bromsbeläggen, du har nog haft tur och fått tag på ett par sjyssta. För dom dammar satan, sen tycker jag de verkar som att dom tar slut fan så mycket snabbare också.

//Jacob

bmx
1 februari 2009 · 7 100 Inlägg

Rallyhalle skrev:

bmx skrev:
allt ja har köpt därifrån har funkat perfekt smile
och sen alla som säger att deras bromsbelägg dammar mycket,gå och lägg er!!!
köpte orginal belägg till 745:an ifrån volvo,satan va dom dammade mad
köpte biltemas till scorpan,dammade inte ett skit smile

kan någon länka biltema lackspruta?hittar fan inte den sad

Va svårt de va då, klicka på "verktyg", sen klickar du på "Tryckluft" och sen måla/spruta.
Eller så söker du bara på färgspruta...

Och sen det där med bromsbeläggen, du har nog haft tur och fått tag på ett par sjyssta. För dom dammar satan, sen tycker jag de verkar som att dom tar slut fan så mycket snabbare också.

//Jacob

men ååååå,där fanns de ju lol
tackar iaf smile,funkar inte för mej när ja skriver färgspruta!

kör med biltema belägg i saaben och volvon,och kört med de på mina gammla bilar,har inte ens dammat då heller!
då kanske de har med att folk inte kan montera dom rätt tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang