Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Rallyhalle
1 februari 2009 · 4 299 Inlägg

bmx skrev:

Rallyhalle skrev:

bmx skrev:
allt ja har köpt därifrån har funkat perfekt smile
och sen alla som säger att deras bromsbelägg dammar mycket,gå och lägg er!!!
köpte orginal belägg till 745:an ifrån volvo,satan va dom dammade mad
köpte biltemas till scorpan,dammade inte ett skit smile

kan någon länka biltema lackspruta?hittar fan inte den sad

Va svårt de va då, klicka på "verktyg", sen klickar du på "Tryckluft" och sen måla/spruta.
Eller så söker du bara på färgspruta...

Och sen det där med bromsbeläggen, du har nog haft tur och fått tag på ett par sjyssta. För dom dammar satan, sen tycker jag de verkar som att dom tar slut fan så mycket snabbare också.

//Jacob

men ååååå,där fanns de ju lol
tackar iaf smile,funkar inte för mej när ja skriver färgspruta!

kör med biltema belägg i saaben och volvon,och kört med de på mina gammla bilar,har inte ens dammat då heller!
då kanske de har med att folk inte kan montera dom rätt tongue

Då undrar jag hur man monterar dom fel så att dom dammar roll

JaggaChafen Tesla Senior Technician
1 februari 2009 · 2 307 Inlägg

Vinetrbilen får allt godis som biltema kan tänkas ha

Bilen e en Saab og900 Den har följande från biltema Bromsok fram bägge Skivor och klossar bak alla spindelleder och p-ändar lock rotor och tändspole   

Råkade även ut för att vajern i torkarmekanismen pajja vad göra jo jag köpte en bromsvajer till en cyckel å modda dit den med vajerlås gjorda av delar till en kopplingsplint voia har funkat skitfint länge nu total kostnad på denna rep va väll en 25 spänn eller så.

Har även handlat massa verktyg där håller mig dock till 10års garanti verktygena funkar aldeles utmärkt har absolut inget å klaga på

Vi använder även deras bromvätsketestare på jobbet funkar aldeles utmärlt den med.

Det ända jag vet om att dom har på biltema som e direkt dåligt e deras färgade hjuluttrar färgedn lossnar å fort går det riktigt kassa grejjer

Annars avgudar jag biltema dom håller sveriges fordonspark gammal hehe

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Deutsch-style
1 februari 2009 · 379 Inlägg

TenZer skrev:

Deutsch-style skrev:
och om biltema skulle va så jävla skit dålig japansk skit som folk bruka säga då skulle inte porsche byggas på 1996 me just samma remmar som från biltema

Just precis samma eller bara från samma fabrik?

Har hört en skräckhistoria om en kille som skulle göra en nödlösning på sin BMW och köpte just en kamrem från biltema som gick efter några mil. Vet inte hurvida motorn klarade sig eller gick till skroten (kan tillägga att han är meck så den var nog monterad på ett riktigt sätt). Jag skulle själv aldrig spelat med biltemas grejjer gällande så vitala delar som en kamrem, olja, oljefilter osv.

njä de ska va samma remmar eller a från samma fabrk aiallfall även hört av en mek att han ALDRIG ALDRIG har haft problem me biltema remmar
mvh

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
_Nas_
1 februari 2009 · 309 Inlägg

En fråga:

Finns det röda dioder på biltema? Är dom i så fall att rekommendera? Vill att panelen skall lysa rött i min bil.

Att köra turbo är beroendeframkallande...
yalouque
1 februari 2009 · 301 Inlägg

JapMax skrev:
Jag har en del av biltemas bästa verktyg, de kostar ju inget ändå i jämförelse och de funkar tycker jag?
Jag använder deras röda spärrskaft med täta steg, förutom att handtaget gled av som jag limmade fast så har den funkat felfritt i över 2 år.

Köper man deras budgetsortiment alá kromade skaft och genomskinliga plasthandtag får man skylla sig själv om skiten går sönder.

Det som inte håller och som jag hört fler säga är deras torxsats och kanske allmänt om deras bits. De håller helt enkelt inte för lite mos. Jag har drat av 2 bits o dom har jag ersatt med kamasa fasta 1/2 hylsor.

Köper massor slippapper, kapskivor, buntband, tejp, elkabelar, kabelskor mm, kemikalier. De är väl de jag frekvent handlar där och som uppfyller mina krav till 100%

Kan starkt rekomendera deras strumpor för 39kr/3st, skitbra resår och håller massa tvättar!
Kan även rekomendera deras vinkelslip för 169kr, mkt ergonomisk och stark. Knappen till spindellåset ramla iofs av efter nått halvår av slit o släng men de kan jag ta med tanke på priset och att den funkar så bra i övrigt.

Saker jag INTE köper på Biltema igen:

Hjulbult, drog av en ny med vanlig handkraft
Sprayfärg, ingen av dom, alla är skit.
Deras gröna batterier, skit helt enkelt tongue

Många som klagar på deras färg, och jag kan bara hålla med! Men vad är det ni har problem med? Färgen i sig tycker jag funkar bra, men det stora felet är att burkarna spottar ur sig stora färgdroppar, och det blir INTE snyggt.

volvo_1987
1 februari 2009 · 1 675 Inlägg

deras avgas delar är oslag bara, sitter på båda mina bilar. Lätt svetsat och bra kvalitet=)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
1 februari 2009 · 1 675 Inlägg

_Nas_ skrev:
En fråga:

Finns det röda dioder på biltema? Är dom i så fall att rekommendera? Vill att panelen skall lysa rött i min bil.

dom har röda dioder. Sitter 6 st i varje fram lyckta på min 240. dock inte inkopplade så vet ej om det är bra lyse roll

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
_Nas_
1 februari 2009 · 309 Inlägg

volvo_1987 skrev:

_Nas_ skrev:
En fråga:

Finns det röda dioder på biltema? Är dom i så fall att rekommendera? Vill att panelen skall lysa rött i min bil.

dom har röda dioder. Sitter 6 st i varje fram lyckta på min 240. dock inte inkopplade så vet ej om det är bra lyse roll

Tack för snabbt svar.. Skall ge dom ett försök ändå tror jag. Behöver lite omväxling från den gröna färgen tongue

Att köra turbo är beroendeframkallande...
_Nas_
1 februari 2009 · 309 Inlägg

volvo_1987 skrev:
deras avgas delar är oslag bara, sitter på båda mina bilar. Lätt svetsat och bra kvalitet=)

Förresten.. Såg din japsdämpare på 244:an.. Är japsdämparen också från biltema?

Att köra turbo är beroendeframkallande...
volvo_1987
1 februari 2009 · 1 675 Inlägg

_Nas_ skrev:

volvo_1987 skrev:
deras avgas delar är oslag bara, sitter på båda mina bilar. Lätt svetsat och bra kvalitet=)

Förresten.. Såg din japsdämpare på 244:an.. Är japsdämparen också från biltema?

nej, stylingbutiken.se. Men bort plockad nu. sugen på den eller?  Sitter dubbla 3 tums utblås på nu=)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
_Nas_
1 februari 2009 · 309 Inlägg

Jag befinner mig på planeringsstadiet för ett sport avgassystem.. Tyvärr så knäckte jag kardanaxeln igår så den ligger inte högt på min prio-lista.. Men jävlar va fin den var.. Lite smått sugen måste jag erkänna tongue

Att köra turbo är beroendeframkallande...
Dubs I got Dubs!
1 februari 2009 · 2 423 Inlägg

deras magnetpenna e suverän.
och den dubbelhäftande tejpen.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Martin81
1 februari 2009 · 1 232 Inlägg

finns det 3 tum hela vägen te 740 på biltema?

volvo_1987
1 februari 2009 · 1 675 Inlägg

lownslow skrev:
finns det 3 tum hela vägen te 740 på biltema?

i lösa delar ja. bara att mätta. sitter 3 tum från biltema på min turbo. fungerar kanon.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
evilaudio
1 februari 2009 · 16 195 Inlägg

lownslow skrev:
finns det 3 tum hela vägen te 740 på biltema?

HAHA.. svar nej. men dom säljer ju "lösdelar" så man kan bygga ett eget.


varför 3 tum på en 740??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
volvo_1987
1 februari 2009 · 1 675 Inlägg

_Nas_ skrev:
Jag befinner mig på planeringsstadiet för ett sport avgassystem.. Tyvärr så knäckte jag kardanaxeln igår så den ligger inte högt på min prio-lista.. Men jävlar va fin den var.. Lite smått sugen måste jag erkänna tongue

den ligger i garaget. hör av dig om du blir sugen wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Martin81
1 februari 2009 · 1 232 Inlägg

varför inte?

Tagg3N Konsult
1 februari 2009 · 1 247 Inlägg

Kan inte mer än skratta åt 3" på en 740 sugis...

Men åter till topic då, allt jag köpt på biltema har fungerat utmärkt, sitter skivor och belägg bak på saaben därifrån och likaså en bit av avgassystemet. Verktygen har jag inte lyckats vålda sönder än så det får dom faktiskt poäng för. Aktar mig dock för kamremmar och liknande så man hör lite dåligt och eftersom det är en såpass kritisk del..

_Nas_
1 februari 2009 · 309 Inlägg

volvo_1987 skrev:

_Nas_ skrev:
Jag befinner mig på planeringsstadiet för ett sport avgassystem.. Tyvärr så knäckte jag kardanaxeln igår så den ligger inte högt på min prio-lista.. Men jävlar va fin den var.. Lite smått sugen måste jag erkänna tongue

den ligger i garaget. hör av dig om du blir sugen wink

Det skall jag göra. Men går den att montera på ett original avgassystem eller vad hade du för system som den satt på? Vet du om det blir stor ljudskillnad på ett org. system med bara den monterad?

Att köra turbo är beroendeframkallande...
volvo_1987
1 februari 2009 · 1 675 Inlägg

_Nas_ skrev:

volvo_1987 skrev:

_Nas_ skrev:
Jag befinner mig på planeringsstadiet för ett sport avgassystem.. Tyvärr så knäckte jag kardanaxeln igår så den ligger inte högt på min prio-lista.. Men jävlar va fin den var.. Lite smått sugen måste jag erkänna tongue

den ligger i garaget. hör av dig om du blir sugen wink

Det skall jag göra. Men går den att montera på ett original avgassystem eller vad hade du för system som den satt på? Vet du om det blir stor ljudskillnad på ett org. system med bara den monterad?

satt på ett 2,5 tums system. men går att ändra. Finns ljud plugg till den. Ljud mäsigt vet jag ej. Skiljer en del från bil till bil.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang