Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

engolf
24 februari 2009 · 3 235 Inlägg

Köpte bränslefilter till Colten där, betalade 130 kronor, på mekonomen kostar det 450:-.
Skillnad i pris: stor. Dålig kvalite? Vet ej, men det nya filtret är garanterat bättre än det gamla som har blivit kolsvart på insidan...

coltjohan Tomte
25 februari 2009 · 58 Inlägg

Kan rekommendera deras klädseltvätt. Funkade bättre än både Turtles och OKQ8s.

Audi 100 2.3E "Vitsuggan" (1989)
calibrateddy89 Öpc´s the boss
25 februari 2009 · 181 Inlägg

Var där och köpte en del saker idag! såg att det hade höjt alla priser! inte mycket men iaf..
skulle handla för 456 blev 506...hmm

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Honda Civic Type R "ÖPC Fn2" (2008)
Honda civic coupé "Öpc civic" (1995)
Opel calibra 16v "ÖPC calibran" (1992)
Soderqvist
25 februari 2009 · 660 Inlägg

Jag ser att många klagar på biltemas spärrskaft, visst dom håller inte toppkvalité men använder ni dom rätt?

Tänk på att ALLA och då menar jag verkligen ALLA skruvar muttrar ska dras med moment och om man då tar i och drar kanske det dubbla så kommer något att ge med sig om man "misshandlar" skaften så..

Lika när man släpper på skruvar så ska man inte använda spärrskaft om skruven sitter väldigt hyrt! Då ska man ha ett sånt där fast dragskaft och rostlösning!

Och för fan använd er inte av förlängningsrör bara för att ni inte får tillräckligt med kraft! Skaffa ett större skaft!

Om man följer alla "regler" så håller det men om ni ska "misshandla" verktygen och det verkligen inte går att gå runt det så kan biltemas verktyg kanske inte funka som tänkt men bli inte sura om dom går sönder om ni tex hoppar på spärrskaftet för att lossa en mutter eller nått

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
bollen1986
25 februari 2009 · 3 714 Inlägg

bränslepump från biltema håller inte mer än ca 1 månad

Men annars funkar deras tangentbord för 50 spänn helt perfekt !
Även deras 10" rörbas funkar hyffsat med tanke på priset

Senast redigerat av bollen1986 (26 februari 2009)

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
2-D Faderator
25 februari 2009 · 637 Inlägg

bollen1986 skrev:
bränslepump från biltema håller inte mer än ca 1 månad

Men annars unkar deras tangentbord för 50 spänn helt perfekt !
Även deras 10" rörbas funkar hyffsat med tanke på priset

Jag kan hålla med om att tangentbordet unkar bra tongue

Sorry va bara tvungen cool

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Muttley
25 februari 2009 ·

köpte ny strålkastare till v40n, lätt att montera, men tyckte inte de direkt var bra passform på positionsljuset. :S lampan funkar inte när man trycker in den helt.

TMW-Performance Avstängd
25 februari 2009 · 914 Inlägg

Köpte en sett med bits och en mejsel. Höll ju inte så värst länge kan jag säga hmm

Man får vad man betalar för.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Wallskog Längtar efter sommaren
25 februari 2009 · 41 Inlägg

Det finns måndagsex va du än har för märke på verktyg och reserv delar.. Kan vara matrialfel eller något. Det är bara Rolls Royce som det är livstids garanti på tror jag..

Laddtryck är det roliga i livet :P www.garaget.org/Wallskog
Peugeot 405 GTX "Turbo Diesel" (1995)
guwib
26 februari 2009 · 624 Inlägg

biltema har mkt saker..men är man någosånär(?) händig och har ögon så ser du ju direkt vilket av deras saker som håller riktig kvalite och vilka som inte gör det!

tycker biltema är klockrent!!

köpte ett ledhandtag för ngt år sen,10 års garanti..tjejens brorsa slog så klart sönder det vid ett däckbyte(hemmagjort isdäck=))...
åkte till biltema och passade på att ta med mig ledhandtaget,sa som det var att det bara hade blivit spräckt=P.killen i disken kollade, såg att det var paj och jag fick ett tillgodokvitto=)

inget "du måste ha kvitto dravel"!

köpte en länkarm  till saab 899:- biltema
mekonomen  med halv persoalrabatt=1499:-

viss skillnad, och samma skit!

who´s the man?
Germax
26 februari 2009 · 12 086 Inlägg

Ska varna för biltemas skitsoppaslangar.
Det är en produkt som verkligen är helt jäva skit.
De torkar, spricker och sväller.

Dom ska man verkligen inte köpa OBS OBS tongue

predator920
26 februari 2009 · 32 Inlägg

_budde_ skrev:

domarnn skrev:

THEBADGUY skrev:
Deras spärrskaft är verkligen inte skräp. Har haft vårt i snart 6 år. Och funkar hur bra som helst.

Håller med dig. Har ett spärrskaft som vi lossat hjulbultar på traktorer med. Och om det håller till det så kan det verkligen inte vara skräp. Har slängt ett antal spärrskaft av bättre märken som inte hållt för samma jobb.

min erfarenhet av deras verktyg e att vill man ha nått som håller hela livet ut som man kan misshandla 24h om dygnet 7dagar i veckan så ska man köpa deras verktyg med 10års garanti, dom e de kvalitet på som heter duga..    kör allti på deras bildelar. har allti funkat kanon, både bromsar skruvar packningar oljor färg vax schampo verktyg el-produkter. de ända ja har haft problem med e att sist ja köpte tändkablar så passade inte ena kablen. va lite förstor så den satt inte fast på fördelarlocket. de e de ända ja haft problem me på herrans massa år.

biltema rules:)

Jag håller med! Fick deras största hylsnyckelsats med 150 delar av farsan. Funkar bra mycket bättre än andra dyrare verktyg jag har testat. Och dessutom så lämnar man väl inte 10 års garanti på skitsaker som går sönder efter 2 sekunder. Skulle man inte vara ganska dum då??lol

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan"
Superdtm i övrigt värdelös.
26 februari 2009 · 613 Inlägg

har haft sönder en 10mm hyllsa därifrån men det är de ända..

när jag bytta bakaxel så använda jag ett bacho (tror jag de va) spärrskaft höll på att knocka mig själv sen vart de skrot.. bytte till biltema å de höll hela vägen tongue

fast man skulle vell ha släppt bultarna me dragskaft men ändå

Akii
26 februari 2009 · 26 Inlägg

Biltema, båda bra och billigt men håller aldrig längre än man hade tänkt sig. Så man kan säga att biltema grejer är bara fram till FÖRSTAHJÄLPEN.....tongue hihihi

Lindahl-
26 februari 2009 · 151 Inlägg

Biltema har faktiskt samma krav med eu märkningar o skit som alla andra. Att det är dålig kvalité osv är snack som hänger kvar sedan förr

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
26 februari 2009 · 5 753 Inlägg

Jag handlar mkt på biltema, men nått jag inte köper där är bromsar, dämpare, fjädrar och skruvmejslar.. Skit rakt igenom alltihop tongue

Okej, bromsar, dämpare och fjädrar kan jag tänka mig, på ett villkor, det är om jag har besiktat en bil och måste fixa den fort men känner mig pank, då är det en nödlösning smile

Men jag tänker inte klaga på biltema, handlar som sagt mkt saker där, och det mesta funkar bra, och billigt är det med tongue Så jag har bara glad att biltema finns smile

Senast redigerat av _Glenne_ (26 februari 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Turbolag
26 februari 2009 · 12 Inlägg

Har man inte så höga krav på kvalite så finns de mycket bra skit där!

Folkrace förarnas paradis så att säga...

Ciao!

Never is again forever nerver enough tomorrow only....twice!
BMW 325 "E36 Supra" (1991)
hangman
26 februari 2009 · 2 174 Inlägg

biltema har inte egna industrier som tillverkar delar. tex hjullager till min v70 t5 kostar 600 kr ca på biltema kostade 1800 på mekonomen, det finns 3 tillverkare i världen och biltema lämnar exakt samma garanti som mekonomen. Drivknut kostade 700 kr på biltema 2500 kr på mekonomen, vilken brutal skillnad.

verktyg diskuterar ni om, köp dom med 10 års garanti så lär ni aldrig få problem. jag har tagit sönder många bacho verktyg före mina biltema. som sagt dom har inga egna industrier som tillverkar delar.

förr i tiden var biltema sämre kvalite på tex oljefilter var gjorda av gamla konservburkar och oljorna var dåliga bilarna klarade inte besiktningen (morfar har jobbat på biltema) Men nu är det högre standard och biltema har samma standard som mekonomen och autoexperten, Handlar för över 25 000 kr per år på biltema aldrig vart missnöjd direkt, jo förresten BROMSBELÄGG, sätt inte dom på bil med mycket hk, dom spricker av värmen, men jag visade upp dom och fick till godo kvitto. något som mekonomen aldrig skulle göra dom skulle säga att jag kört som en idiot..

Har även kört cross i 7 år och alltid kört biltemas oljor i maskinerna det har aldrig skrurit för mig, även i mina trimmade bilar har jag kört biltema delar, aldrig varit något bekymmer, det är nog mycket på personen i fråga...

biltema är jävligt fina grejer för det priset.

några grejer man ska passa sig för är oljefilter till turbo bilar, bygger ej samma oljetryck som tex dyrare filter. små gummislangar avgasklämmor blir rundragna direkt och lite billigare verktyg. men annars är dom kanon har mycket bra tvätt grejer tex avfettningen kostar 30 kr litern den funkar riktig bra. tvättar bilen en gång om dagen har inte råd och köpa för 90 kr litern.


Som sagt. biltema är sveriges stolthet!

exoop
27 februari 2009 · 469 Inlägg

det är absolut inga fel på biltema, köper i stort sätt det mästa där. Igår köpte jag ett laddrelä för 100kr när bmw orginal ville ha 1100kr, för det får jag en helt ny universal generator. ska dit idag och köpa lack och klarlack till ventilkåpan samt insuget så vi får hoppas det är någe att ha haha:P men det finns några saker jag inte köper på BT och det är tänddelar dem spökar alltid för mig så det skiter jag i där iaf ahha

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Team-Adolfsson Gödseldräng
6 mars 2009 · 4 529 Inlägg

undrar hur biltemas nya digitala mätare är någon som brukar en sådan ?
borde väl visa mer exakt än deras gamla mätare gör ?
riktigt snygga tycker jag dom var och 300kr är inte heller så farligt
biltema har fått in mycket skoj nu big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang