Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

69Camino
18 februari 2018 · 259 Inlägg

VMT skrev:

69Camino skrev:
Köpte en "orange " domkraft (2.3 ton typ) för ca 8-10 år sen. (Säljs ej längre) enda som hänt är att fjädern till handtaget pajade för nått år sen. Fick fram uppgifter från en gammal katalog å beställde fjädern. Sen kör vi igen.:-) mkt nöjd. Många grejor är bra, å  mkt skit finns. Lite vad man vill betala för...

Varifrån beställde du fjärdern? Jag har en likadan men är också pajade.
Mvh

Gick in på Biltema å sa vilken fjäder det var till vilken domkraft...
Han fick glo i en gammal katalog men d löste sig till slut när jag fått rätt fjäder:-)

andreas1
18 februari 2018 · 1 020 Inlägg

eastereverybodybay skrev:
Rostskyddsspruta. sad  sad   

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl … 000019522/

Dinky toys...  sad

Funkar att spruta med när jag skruvar bort slangen, då duschar det så fint, men så fort jag skruvar dit slangen så bara bubblar det i burken och blåser ur slangänden. Att spruta utan slang har man ju ingen användning för om man nu vill ha in rostskyddet i hålrummen.  sad

Har testat med alla möjliga lufttryck utan funktion.  sad

Provade med tjocka underredsmassa men antog att det var därför slangen ej funkade på min, spädde den med spillolja o då funkade slangen bättre..
Kanske är för små hål för att det ska funka.
Sprutan funkar väldigt bra på vanligt underrede så anser det värt pengarna ändå.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
KolGruvan
18 februari 2018 · 1 450 Inlägg

Jag kan informera att deras spindelleder är skräp iallafall till Volvo 740. Bytte innan besiktning förra året .
Nu när jag hissade upp bilen glappade dem rejält. Får bytas igen..
Kanske varit snack om det innan men bara nämner det.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
andreas1
22 februari 2018 · 1 020 Inlägg

KolGruvan skrev:
Jag kan informera att deras spindelleder är skräp iallafall till Volvo 740. Bytte innan besiktning förra året .
Nu när jag hissade upp bilen glappade dem rejält. Får bytas igen..
Kanske varit snack om det innan men bara nämner det.

När jag köpte spindelled fylla jag den nya med mer fett, den funkade 2år o 10,000 mil sen skrotades bilen pga avgasvärdet så leden var ok.
Verkar som dom snålar på fett o därav håller dom inte.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
DanielDart
25 februari 2018 · 170 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:

DanielDart skrev:

Swirre66 skrev:
Köpte ett oljefilter till en kund som jag polerade bilen till som frågade om jag när den var på lyft om jag kunde byta olja på den. Sätter i nya oljefiltert och i med ny olja, startar bilen och ner från lyften och all oljan ut på 5 sekunder. Plockar av filtert och ser packningen ser märklig ut, får direkt iväg skaffa nytt filter en lördag har tur min AD handlare har öppet nytt filter köpes och dom säger att detta har vi hört tidigare, i med ny olja igen och med nya filtert är det torrt och fint.
Reklamerar filtert på Biltema och där är dom kaxiga och oförskämda och säger det är inga fel på filtert och jag får gå hem igen. Jag reklamerar ju inget föt 79,90 för pengarnas skull utan för att det var fel på det.

Monterade biltema oljefilter på flickvännens s70. Efter någon månad började det läcka och jag drog åt med handkraft och tänkte att nu är problemet löst. En vecka senare upptäcker jag (när hon kört till jobbet 3,5 mil) en stor oljepöl vid garageuppfarten. Ringer henne och mycket riktigt, hela bilens underrede och bakände är täckt i olja. Jag åker dit, byter filter samt fyller på olja vilket krävde nästan 4 liter innan det syntes på stickan.
Ett sprucket filter så aldrig deras en gång till.
Bilen funkar fortfarande men drar fantastiskt mycket olja så rejält med stryk tog den.
Ett championfilter kostar knappt det dubbla så helvete vad mycket billigare det blir totalt.

konstigt har säkert haft 10 stycken biltemafilter och har det nu på två av mina bilar. ar aldrig läckt eller behövt dra åt dem i efterhand heller så detta låter märkligt. brukar smörja den nya gummipackningen med gammal olja har aldrig varit något problem. använder deras ford universalfilter

Har också kört säker 15 st tidigare jag också och bara ett fel men det är 1 för mycket

Dodge Dart "V8 Turbo Faludarten" (1969)
einar-
28 februari 2018 · 326 Inlägg

andreas1 skrev:

eastereverybodybay skrev:
Rostskyddsspruta. sad  sad   

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl … 000019522/

Dinky toys...  sad

Funkar att spruta med när jag skruvar bort slangen, då duschar det så fint, men så fort jag skruvar dit slangen så bara bubblar det i burken och blåser ur slangänden. Att spruta utan slang har man ju ingen användning för om man nu vill ha in rostskyddet i hålrummen.  sad

Har testat med alla möjliga lufttryck utan funktion.  sad

Provade med tjocka underredsmassa men antog att det var därför slangen ej funkade på min, spädde den med spillolja o då funkade slangen bättre..
Kanske är för små hål för att det ska funka.
Sprutan funkar väldigt bra på vanligt underrede så anser det värt pengarna ändå.

Eller så köper man en spruta på swedol som faktiskt fungerar som tänkt för i princip samma pengar

gummibrennarn
4 mars 2018 · 1 Inlägg

Jag har så förbenat mycket otur på sistone när det gäller pallstopp. Har köpt sex olika den senaste månaden men ingen har passat min truck. Gick så långt att jag specialbeställde ifrån Wish häromveckan men tror den fastnade i tullen, har i.a.f. inte hört någonting på flera dagar. Gick in på Biltema som sista åtgärd och blev utom mig av glädje när jag såg att de sålde ett pallstopp för 69:90, nästan hundra kronor billigare än de tidigare. Den fungerar bra men är djupt besviken på färgen. Hemsidan visade en orange variant men min var grön.  Kanske låter som en obetydlig detalj för många men färgen betyder mycket för mig och min familj, har haft mycket problem med grönt på sistone. Nu undrar jag om någon klok människa vet vilken lackfärg Biltema säljer som fungerar bäst på orange plastpallstopp. Pengar är inget problem i sammanhanget men hoppas kunna åtgärda felet innan månaden är över. Tack på förhand!

torsen
4 mars 2018 · 7 234 Inlägg

gummibrennarn skrev:
Jag har så förbenat mycket otur på sistone när det gäller pallstopp. Har köpt sex olika den senaste månaden men ingen har passat min truck. Gick så långt att jag specialbeställde ifrån Wish häromveckan men tror den fastnade i tullen, har i.a.f. inte hört någonting på flera dagar. Gick in på Biltema som sista åtgärd och blev utom mig av glädje när jag såg att de sålde ett pallstopp för 69:90, nästan hundra kronor billigare än de tidigare. Den fungerar bra men är djupt besviken på färgen. Hemsidan visade en orange variant men min var grön.  Kanske låter som en obetydlig detalj för många men färgen betyder mycket för mig och min familj, har haft mycket problem med grönt på sistone. Nu undrar jag om någon klok människa vet vilken lackfärg Biltema säljer som fungerar bäst på orange plastpallstopp. Pengar är inget problem i sammanhanget men hoppas kunna åtgärda felet innan månaden är över. Tack på förhand!

Ja det var ju också en synpunkt!

Muttley
4 mars 2018 ·

gummibrennarn skrev:
Jag har så förbenat mycket otur på sistone när det gäller pallstopp. Har köpt sex olika den senaste månaden men ingen har passat min truck. Gick så långt att jag specialbeställde ifrån Wish häromveckan men tror den fastnade i tullen, har i.a.f. inte hört någonting på flera dagar. Gick in på Biltema som sista åtgärd och blev utom mig av glädje när jag såg att de sålde ett pallstopp för 69:90, nästan hundra kronor billigare än de tidigare. Den fungerar bra men är djupt besviken på färgen. Hemsidan visade en orange variant men min var grön.  Kanske låter som en obetydlig detalj för många men färgen betyder mycket för mig och min familj, har haft mycket problem med grönt på sistone. Nu undrar jag om någon klok människa vet vilken lackfärg Biltema säljer som fungerar bäst på orange plastpallstopp. Pengar är inget problem i sammanhanget men hoppas kunna åtgärda felet innan månaden är över. Tack på förhand!

Du borde kanske besöka ett gult hus om du har så enorma problem med vilken färg ditt pallstopp har.

Vad biltema har med din depression att göra lär vi väl inte få veta.

Richtenb
8 mars 2018 · 1 359 Inlägg

Jag har också haft otroligt mycket problem med grönt på sistone, särskilt idag. Efter en flaska absint och lite marijuana (medicinsk, jag lovar) igår så har jag väldigt svårt för grönt idag. Men imorgon är grönt-skönt igen, då hugger vi in igen.. hej på re

Du kanske kan måla trucken grön så har du löst problemet?

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
stigson
8 mars 2018 · 4 Inlägg

biltemas grejor är väl kvalitetsmässigt som andras. men deras hantering av garanti  är under all kritik det är upp till butiken att avgöra om det är garanti ingen kvalitetskontroll. Har fått två ärenden underkända där man efter lång väntan flera veckor fått nej med motiveringen att man skälv har skadat produkten. har gått vidare till arn  och fått rätt. så stå på er.

torsen
8 mars 2018 · 7 234 Inlägg

stigson skrev:
biltemas grejor är väl kvalitetsmässigt som andras. men deras hantering av garanti  är under all kritik det är upp till butiken att avgöra om det är garanti ingen kvalitetskontroll. Har fått två ärenden underkända där man efter lång väntan flera veckor fått nej med motiveringen att man skälv har skadat produkten. har gått vidare till arn  och fått rätt. så stå på er.

Har divergerande uppfattning.
Har bl a fått byta flera bilbatterier på garantin.
Senaste produkten jag reklamerade utan protester eller synpunkter var deras motsvarighet till PortoPower = hydraulisk kaross-/chassieriktare.
Jag pumpade/pressade ut en balk/profil under på en bil.
När jag öppnade ventilen för att verktyget skulle återgå så hade det låst sig.
Förmodligen p g a "byrålådeeffekt" för kolvstången.
Fick slå och bryta loss verktyget.
Okulärt verkade kolvstången ha kroknat och fått en bestående deformation/böjning.
Jag hade inte använt något förlängningsrör eller liknande på pumphandtaget.
Dessutom ska en övertrycksventil lösa ut om man överskrider 4 ton, enligt manualen.

Jag berättade sanningsenligt allt vid reklamationsdisken hos Biltema och fick pengarna tillbaka.
Dock har Biltema en policy att när varor över 1.000:- reklameras så måste man fylla i ett papper.
Minns inte riktigt, men jag har för mig att jag även fick ersättning för "reklamationsresan".

it_mutt Avstängd
8 mars 2018 · 10 388 Inlägg

stigson skrev:
biltemas grejor är väl kvalitetsmässigt som andras. men deras hantering av garanti  är under all kritik det är upp till butiken att avgöra om det är garanti ingen kvalitetskontroll. Har fått två ärenden underkända där man efter lång väntan flera veckor fått nej med motiveringen att man skälv har skadat produkten. har gått vidare till arn  och fått rätt. så stå på er.

Kan inte alls hålla med.

Har aldrig varit några problem för min del att lämna tillbaka något/få ny vara.
Attityden har i princip alltid varit "ja men absolut".

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
zzr94092
8 mars 2018 · 4 385 Inlägg

Håller med dig..

Muttley
8 mars 2018 ·

stigson skrev:
biltemas grejor är väl kvalitetsmässigt som andras. men deras hantering av garanti  är under all kritik det är upp till butiken att avgöra om det är garanti ingen kvalitetskontroll. Har fått två ärenden underkända där man efter lång väntan flera veckor fått nej med motiveringen att man skälv har skadat produkten. har gått vidare till arn  och fått rätt. så stå på er.

Mja.  Helt upp till vad det handlar om.   Bromsar, nej.  Vissa verktyg nej.   Köper nästintill aldrig på biltema. Närmaste tidsmässigt ligger i ett hål jag aldrig besöker.  Och andra hållet så finns det roligare saker att besöka.

Köper antingen hos märkesverkstad eller i värsta fall mekonomen  när jag handlar idag.

granadadr
8 mars 2018 · 7 286 Inlägg

Muttley skrev:

stigson skrev:
biltemas grejor är väl kvalitetsmässigt som andras. men deras hantering av garanti  är under all kritik det är upp till butiken att avgöra om det är garanti ingen kvalitetskontroll. Har fått två ärenden underkända där man efter lång väntan flera veckor fått nej med motiveringen att man skälv har skadat produkten. har gått vidare till arn  och fått rätt. så stå på er.

Mja.  Helt upp till vad det handlar om.   Bromsar, nej.  Vissa verktyg nej.   Köper nästintill aldrig på biltema. Närmaste tidsmässigt ligger i ett hål jag aldrig besöker.  Och andra hållet så finns det roligare saker att besöka.

Köper antingen hos märkesverkstad eller i värsta fall mekonomen  när jag handlar idag.

nja deras verktyg sätter jag gott betyg på, deras verktyg med 5-10 års garanti är helt ok smile

Muttley
8 mars 2018 ·

granadadr skrev:

Muttley skrev:

stigson skrev:
biltemas grejor är väl kvalitetsmässigt som andras. men deras hantering av garanti  är under all kritik det är upp till butiken att avgöra om det är garanti ingen kvalitetskontroll. Har fått två ärenden underkända där man efter lång väntan flera veckor fått nej med motiveringen att man skälv har skadat produkten. har gått vidare till arn  och fått rätt. så stå på er.

Mja.  Helt upp till vad det handlar om.   Bromsar, nej.  Vissa verktyg nej.   Köper nästintill aldrig på biltema. Närmaste tidsmässigt ligger i ett hål jag aldrig besöker.  Och andra hållet så finns det roligare saker att besöka.

Köper antingen hos märkesverkstad eller i värsta fall mekonomen  när jag handlar idag.

nja deras verktyg sätter jag gott betyg på, deras verktyg med 5-10 års garanti är helt ok smile

Absolut. Det var därför jag skrev vissa med.   Har ju lite verktyg själv därifrån som jag faktiskt haft nytta av.
Bla koningsverktyg är ju perfekt för små rörjobb på bilen.  Bromskolvsverktyg var väl OK, dock smidigare med polygrip.

Har ett ledhandtag alltid liggandes i bilen för jag hatar fälgkors och sånt trams, och de har funkat till det lilla jag använder det, men det hade aldrig överlevt ett mer regelbundet användande.

Skall faktiskt kanske ge ett prov på en domkraft från biltema då jag inte har någon idag.

granadadr
8 mars 2018 · 7 286 Inlägg

Muttley skrev:

granadadr skrev:

Muttley skrev:

Mja.  Helt upp till vad det handlar om.   Bromsar, nej.  Vissa verktyg nej.   Köper nästintill aldrig på biltema. Närmaste tidsmässigt ligger i ett hål jag aldrig besöker.  Och andra hållet så finns det roligare saker att besöka.

Köper antingen hos märkesverkstad eller i värsta fall mekonomen  när jag handlar idag.

nja deras verktyg sätter jag gott betyg på, deras verktyg med 5-10 års garanti är helt ok smile

Absolut. Det var därför jag skrev vissa med.   Har ju lite verktyg själv därifrån som jag faktiskt haft nytta av.
Bla koningsverktyg är ju perfekt för små rörjobb på bilen.  Bromskolvsverktyg var väl OK, dock smidigare med polygrip.

Har ett ledhandtag alltid liggandes i bilen för jag hatar fälgkors och sånt trams, och de har funkat till det lilla jag använder det, men det hade aldrig överlevt ett mer regelbundet användande.

Skall faktiskt kanske ge ett prov på en domkraft från biltema då jag inte har någon idag.

nja deras domkrafter suger,, varit uppe i tråden tidigare wink

Muttley
8 mars 2018 ·

granadadr skrev:

Muttley skrev:

granadadr skrev:

nja deras verktyg sätter jag gott betyg på, deras verktyg med 5-10 års garanti är helt ok smile

Absolut. Det var därför jag skrev vissa med.   Har ju lite verktyg själv därifrån som jag faktiskt haft nytta av.
Bla koningsverktyg är ju perfekt för små rörjobb på bilen.  Bromskolvsverktyg var väl OK, dock smidigare med polygrip.

Har ett ledhandtag alltid liggandes i bilen för jag hatar fälgkors och sånt trams, och de har funkat till det lilla jag använder det, men det hade aldrig överlevt ett mer regelbundet användande.

Skall faktiskt kanske ge ett prov på en domkraft från biltema då jag inte har någon idag.

nja deras domkrafter suger,, varit uppe i tråden tidigare wink

Tack=) Blir något annat då

Artisten
9 mars 2018 · 21 Inlägg

granadadr skrev:

Muttley skrev:

granadadr skrev:

nja deras verktyg sätter jag gott betyg på, deras verktyg med 5-10 års garanti är helt ok smile

Absolut. Det var därför jag skrev vissa med.   Har ju lite verktyg själv därifrån som jag faktiskt haft nytta av.
Bla koningsverktyg är ju perfekt för små rörjobb på bilen.  Bromskolvsverktyg var väl OK, dock smidigare med polygrip.

Har ett ledhandtag alltid liggandes i bilen för jag hatar fälgkors och sånt trams, och de har funkat till det lilla jag använder det, men det hade aldrig överlevt ett mer regelbundet användande.

Skall faktiskt kanske ge ett prov på en domkraft från biltema då jag inte har någon idag.

nja deras domkrafter suger,, varit uppe i tråden tidigare wink

Hade aldrig köpt en domkraft därifrån, kan gå riktigt snett.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang