Shoppa utomlands med ebay och paypal - tips och råd

torpis Forummoderator
22 mars 2009 · 10 572 Inlägg

Som jag skrev i första inlägget, A och O är att vara påläst, så slipper man överraskningar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Darkie dARKiE
22 mars 2009 · 5 031 Inlägg

Tack för detta,
Nu fick man ju beställa hem grejor abstinens, trots man har lovat att ta det lugnt med bildelsköp på ett tag... big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
nuffe I brist på annat :)
23 mars 2009 · 526 Inlägg

Tycker själv det är bara segt att vänta med att föra över pengar till Paypal, har själv ett extra VISA-kort och bankkonto där jag sätter över på öret vad det kostar och på så sätt kan jag inte bli skimmad (på det kontot)  smile

Om någon skulle hitta ett catback system eller kjolpaket till sjukt pris till Audi a4 så lämna mig ett pm så får kan ni få något tongue

caromania Forummoderator
23 mars 2009 · 9 296 Inlägg

nuffe skrev:
Tycker själv det är bara segt att vänta med att föra över pengar till Paypal, har själv ett extra VISA-kort och bankkonto där jag sätter över på öret vad det kostar och på så sätt kan jag inte bli skimmad (på det kontot)  smile

Om någon skulle hitta ett catback system eller kjolpaket till sjukt pris till Audi a4 så lämna mig ett pm så får kan ni få något tongue

Segt? För mig går det omedelbart, precis som om jag dragit kortet i Konsum. Men det kanske beror på att mitt pay-pal konto är kopplat till ett VISAkort? Jag kör också med dubbla kort då jag tycker det känns säkrare.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
myran88 glidare
14 maj 2009 · 105 Inlägg

Bra tråd

Hur är de med billjuds sidor?

nån som kan nån bra? eller e de ebay som gäller?

//Myran

member off brownridge hellracers
Erken rb26dett
29 maj 2009 · 136 Inlägg

myran88 skrev:
Bra tråd

Hur är de med billjuds sidor?

nån som kan nån bra? eller e de ebay som gäller?

//Myran

http://stores.shop.ebay.com/TRUE-VALUE- … QQ_armrsZ1
har bra priser och skickar över hela världen.

mvh/Eric

"anti antispinn"
torpis Forummoderator
29 maj 2009 · 10 572 Inlägg

Hemligheten är att lista ut vad prylen man söker heter på det språk man söker kring.  Skall man leta fälgar på tyska ebay så måste man veta vad de heter på tyska, letar man bredbandslambda på Amerikanska ebay så måste man ha rätt termer för det där osv.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
marbling
1 oktober 2009 · 781 Inlägg

Handlat flera gg från Ebay(mest USA)denna sommar.Har mitt VISA-kort kopplat direkt till Paypal.Smidigare blir det knappt:).Pengarna dras direkt,säljaren får stålarna snabbt o grejorna kommer på stört..

Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
Celica89
19 oktober 2009 · 183 Inlägg

Ebay är mycket bra, men visst finns dem grejer där kvaliteén sviktar eller där det har hänt att säljaren lurar en med kopior, dessutom är det knappast troligt att få tillbaka några pengar om man blir lurad om säljaren befinner sig i England t.e.x. Men i helhet håller jag med om att ebay är en väldigt bra och effektiv sida smile

caromania Forummoderator
22 oktober 2009 · 9 296 Inlägg

En liten fotnot om paypal.

Man har begränsat antal pengar som får överföras med paypal. Om man närmar sig sin "limit" måste man ansöka om en höjd limit. Detta är bara en formsak och inga problem, men det kan ta upp till en vecka innan gränsen höjs och då riskerar man att stå där utan att kunna betala vilket kan leda till att du inte får handla.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Germax
20 november 2009 · 12 086 Inlägg

caromania skrev:
En liten fotnot om paypal.

Man har begränsat antal pengar som får överföras med paypal. Om man närmar sig sin "limit" måste man ansöka om en höjd limit. Detta är bara en formsak och inga problem, men det kan ta upp till en vecka innan gränsen höjs och då riskerar man att stå där utan att kunna betala vilket kan leda till att du inte får handla.

När kommer den gränsen? Jag är uppe i 33K och har inte nått någon gräns än iaf.

caromania Forummoderator
20 november 2009 · 9 296 Inlägg

Jasså? Hmm, det kanske bara är en gräns om man skickar pengar?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
sirmiro Double-Unicorn Rider
22 november 2009 · 2 486 Inlägg

Tänkte passa på att tipsa om ebay.com.au (Australien) - mycket billigt till bl.a. Nissan och andra högerstyrda leksaker. sen finns ju global.ebay.com som plockar från dem alla. smile

Senast redigerat av sirmiro (22 november 2009)

ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
15 december 2009 · 846 Inlägg

handlade lite kläder igår från en tysk sida  tongue funkade prima och betala me paypal smile smidigt och bra big_smile

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
vikingramair
20 december 2009 · 16 Inlägg

Är man ute och kollar bildelar runt om i världen och jämför priser så blir man mörkrädd på de svenska ockerpriserna. Men det är inte förvånande när man har marginaler på några 100 procent. Skäms på svenska företag- fler borde handla utanför så att företagen får sig en tankeställare. KAn inte bara vara moms och skatt som gör dessa inhemska ockerpriser.

kolvas
20 december 2009 · 4 001 Inlägg

JapMax skrev:

caromania skrev:
En liten fotnot om paypal.

Man har begränsat antal pengar som får överföras med paypal. Om man närmar sig sin "limit" måste man ansöka om en höjd limit. Detta är bara en formsak och inga problem, men det kan ta upp till en vecka innan gränsen höjs och då riskerar man att stå där utan att kunna betala vilket kan leda till att du inte får handla.

När kommer den gränsen? Jag är uppe i 33K och har inte nått någon gräns än iaf.

jag kan ha fel men gränsen är väl för hur mycket man kan överföra vid ett enskilt tillfälle

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
caromania Forummoderator
20 december 2009 · 9 296 Inlägg

kolvas skrev:
jag kan ha fel men gränsen är väl för hur mycket man kan överföra vid ett enskilt tillfälle

Nej det är en totalöverföring. Men det gäller inte när man handlar utan när man för över pengar till en annan persons paypalkonto.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Xuri One Man Clan
20 december 2009 · 4 286 Inlägg

Ebay.com.au e fin fint också... Australiensiska dollarn har aldrig överstigit 6.50 kr när jag landat.
tex lager till turbos osv kostar 80-90 dollar i staterna å samma pris i australien men istället för Us dollarn på 8kr..

Volvo s40 T4 "Ofoget" (2000)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
kolvas
20 december 2009 · 4 001 Inlägg

caromania skrev:

kolvas skrev:
jag kan ha fel men gränsen är väl för hur mycket man kan överföra vid ett enskilt tillfälle

Nej det är en totalöverföring. Men det gäller inte när man handlar utan när man för över pengar till en annan persons paypalkonto.

oki, då vet jag.


Torpis// sådana saker som hur Paypal funkar kanske också ska läggas till i 1:a inlägget, och kanske lite städning i tråden på orelevanta inlägg

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
torpis Forummoderator
22 december 2009 · 10 572 Inlägg

kolvas skrev:

caromania skrev:

kolvas skrev:
jag kan ha fel men gränsen är väl för hur mycket man kan överföra vid ett enskilt tillfälle

Nej det är en totalöverföring. Men det gäller inte när man handlar utan när man för över pengar till en annan persons paypalkonto.

oki, då vet jag.


Torpis// sådana saker som hur Paypal funkar kanske också ska läggas till i 1:a inlägget, och kanske lite städning i tråden på orelevanta inlägg

Jag har planer på att städa och uppdatera, så att allas bra info blir kvar. dock är det en del jobb att kolla upp källor osv, men det kommer smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang