Shoppa utomlands med ebay och paypal - tips och råd

caromania Forummoderator
2 mars 2011 · 9 296 Inlägg

Låter dyrt!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Tribbe SAAB♥SUBARU
3 mars 2011 · 1 636 Inlägg

Nu har jag iaf beställt, passade på att klaga på frakten.. dom svarade att det kostade så mycket och att dom inte gjorde någon vinst på frakten..
Aja hursomhelst så sparar jag några hundra lappar mot att handla i Sverige om jag nu får sakerna cool

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Tribbe SAAB♥SUBARU
17 maj 2011 · 1 636 Inlägg

Hej igen, känns som att det är jag som terroriserar den här tråden mest wink

Aja, kamrems köpte gick klockrent och nu är jag igång igen. Men är inne på en ny erfarenhet denna gången som jag skulle vilja ha hjälp med.

Har letat efter avgassystem och hittat några alternativ, och nu till frågan "där det brukar stå frakt står det kontakta försäljaren, vilket jag gjort och det skiljde en del i frakt pris så en av de dyrare systemen blev billigast smile Men hur gör jag nu då?? Tar jag på köp produkt och hoppas på att dom lägger på den frakten dom skrivit till mig i mail eller mailar man dom och säger att man vill köpa eller hur gör jag nu igentligen? Vill handla med paypal.


/Tribbe.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
17 maj 2011 · 227 Inlägg

Tja!

Fraktkostnaden du får av säljaren kommer du få skriva i en ruta efter att du köpt avgassystemet.
Rutan kommer finnas när du kommit till den sidan där du "accepterar" priset.

//Henke

Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
Nazgul
7 juni 2011 · 173 Inlägg

Har shoppat massor med delar på ebay i ca 5 år, kör med paypal varje gång. de gånger jag blivit blåst
har ebay support hjälpt meig klämma åt säljaren så problemen löst sig.

De gånger jag blivit blåst på pengar har paypal ersatt mig genom deras försäkring, det kan hända men då jag handla enorma mängder delar så är det en fis i rymden.

försöker hålla mig inom eu för att slippa tull/skatt dom gångerjag handlat utanför ber jag säljaren skriva gåva eller ett värde under 9 dollar och på så sett slippa skatt/tull.

Har numera en skoda och det var lite svårare att hitta delar till den om man jämför med tidigare bilar man ägt sad

/jimpa

Ford Mustang gt "Black pearl" (2015)
Volvo 2.5T (2004)
Inception
4 augusti 2011 · 20 Inlägg

Hej.
Kanske fel tråd att ställa frågan i, men hittar ingen bättre. Kan nån tipsa om bra internetsiter utomlands (England eller tyskland) som har bra pris på alufälgar?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 augusti 2011 · 14 007 Inlägg

Nazgul skrev:
Har shoppat massor med delar på ebay i ca 5 år, kör med paypal varje gång. de gånger jag blivit blåst
har ebay support hjälpt meig klämma åt säljaren så problemen löst sig.

De gånger jag blivit blåst på pengar har paypal ersatt mig genom deras försäkring, det kan hända men då jag handla enorma mängder delar så är det en fis i rymden.

försöker hålla mig inom eu för att slippa tull/skatt dom gångerjag handlat utanför ber jag säljaren skriva gåva eller ett värde under 9 dollar och på så sett slippa skatt/tull.

Har numera en skoda och det var lite svårare att hitta delar till den om man jämför med tidigare bilar man ägt sad

/jimpa

Det dräller ju av Skoder så det borde väl inte vara nåt problem med delar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Jeqpe Nukelear Devize
4 augusti 2011 · 1 357 Inlägg

vet int om detta e rätt tråd men de står i rubriken om paypal smile
jag vill inte handla me mitt eget kort för då tar säkert någon kortnumret o ja e fortfarande lite skeptiskt till paypal men det finns ju såna där typ "köpekontokort" typ kontantkort till mobil stuk
man kan köpa ett kort med förbestämd summa som man kan använda på internet men vissa sidor tar inte de kortmärket typ mastercard elr liknande
men kan man köpa ett sånt kort o sen tanka in pengarna på sitt paypal konto o använda de så man e rätt så väldigt säker på att man bara betalar rätt summa o int mer elr mindre o sitter säkert me sitt kort?

Lobster knife fight
Germax
30 september 2011 · 12 086 Inlägg

Jeqpe skrev:
vet int om detta e rätt tråd men de står i rubriken om paypal smile
jag vill inte handla me mitt eget kort för då tar säkert någon kortnumret o ja e fortfarande lite skeptiskt till paypal men det finns ju såna där typ "köpekontokort" typ kontantkort till mobil stuk
man kan köpa ett kort med förbestämd summa som man kan använda på internet men vissa sidor tar inte de kortmärket typ mastercard elr liknande
men kan man köpa ett sånt kort o sen tanka in pengarna på sitt paypal konto o använda de så man e rätt så väldigt säker på att man bara betalar rätt summa o int mer elr mindre o sitter säkert me sitt kort?

Du kan göra en vanlig överföring från ditt bankkonto till ditt paypal, på så sätt behöver du inte blanda in något kontokort över huvudtaget.

Paypal är troligen världens största betaltjänst, dom har nog högst avancerade kryperingssystem och hög säkerhet. Men visst kan även dom hackas av någon tillräckligt duktig kanske. Hela poängen med Paypal är ju att man ska slippa ge ut sitt kontonummer till varje säljare.

R0biin
21 januari 2012 · 166 Inlägg

tjenare!

mycket bra tråd detta.
nu är det så att jag tänkte beställa ny grill till bilen via ebay, men har aldrig gjort de tidigare.

har kollat runt lite och hittat dessa två, båda har rätt hög positive feedback. så vågar jag lita på dem? är ju iof inte mycke pengar de handlar om.

http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Opel … 3cbc080d12


http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-VAUXHALL- … 231808f716


tack på förhand:)

BMW 1602 (1972)
Tribbe SAAB♥SUBARU
21 januari 2012 · 1 636 Inlägg

R0biin skrev:
tjenare!

mycket bra tråd detta.
nu är det så att jag tänkte beställa ny grill till bilen via ebay, men har aldrig gjort de tidigare.

har kollat runt lite och hittat dessa två, båda har rätt hög positive feedback. så vågar jag lita på dem? är ju iof inte mycke pengar de handlar om.

http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Opel … 3cbc080d12


http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-VAUXHALL- … 231808f716


tack på förhand:)

Jag har inte handlat så jätte mycket på ebay men skulle nog känna mig säker med båda dom två. Jag har bara handlat ifrån toprated sellers vilket din andra länk verkar gå till.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Banksy
12 mars 2012 · 86 Inlägg

suck.

Handlar på ebay några gånger per år. För några år sedan köpte jag en pryl av en trovärdig säljare med tusentals genomförda affärer. Från den dagen jag handlade av henne så försvinner hon och alla som handlat från och med då får inte sina saker.

Idag köpte jag en kamera av en säljare med tusentals genomförda affärer bara för att några timmar senare se att hans konto är tomt på prylar, som att han slutat sälja saker. Känner på mig att jag inte kommer få denna vara heller =/. fy fan vad less jag blir.

En öl.. brukar leda till fler öl.
caromania Forummoderator
13 mars 2012 · 9 296 Inlägg

Banksy skrev:
suck.

Handlar på ebay några gånger per år. För några år sedan köpte jag en pryl av en trovärdig säljare med tusentals genomförda affärer. Från den dagen jag handlade av henne så försvinner hon och alla som handlat från och med då får inte sina saker.

Idag köpte jag en kamera av en säljare med tusentals genomförda affärer bara för att några timmar senare se att hans konto är tomt på prylar, som att han slutat sälja saker. Känner på mig att jag inte kommer få denna vara heller =/. fy fan vad less jag blir.

Då öppnar man en dispute via paypal. Kontakta Ebay/paypal så kan de hjälpa dig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Banksy
13 mars 2012 · 86 Inlägg

caromania skrev:

Banksy skrev:
suck.

Handlar på ebay några gånger per år. För några år sedan köpte jag en pryl av en trovärdig säljare med tusentals genomförda affärer. Från den dagen jag handlade av henne så försvinner hon och alla som handlat från och med då får inte sina saker.

Idag köpte jag en kamera av en säljare med tusentals genomförda affärer bara för att några timmar senare se att hans konto är tomt på prylar, som att han slutat sälja saker. Känner på mig att jag inte kommer få denna vara heller =/. fy fan vad less jag blir.

Då öppnar man en dispute via paypal. Kontakta Ebay/paypal så kan de hjälpa dig.

ok tack. det finns hopp ändå!?

Det som hände för några år sedan var på tradera och då fanns inte mycket att göra.

En öl.. brukar leda till fler öl.
torpis Forummoderator
31 maj 2012 · 10 572 Inlägg

Banksy skrev:
ok tack. det finns hopp ändå!?

Det funkar faktiskt. Fick själv pengar tillbaka en gång.

Jag råder er alla igen att läsa på ordentligt innan ni börjar klicka runt. Det är ju extremt bra att veta om spelreglerna innan man skickar iväg sina pengar ut i rymden.  Paypal kan exempelvis låsa dina tillgångar om de misstänker att något inte är rätt så håll koll och var pålästa så kommer allt bli toppenbra

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
erolorhun
30 juli 2012 · 6 Inlägg

Köp säljaren först, sedan hans vara. Enklaste tipset

Automobiliana
automobiliana.blogspot.se
Pim_Pim
30 juli 2012 ·

Blir ju grymt sugen på att köpa från Ebay men har aldrig vågat direkt, känns som att det är dags att göra det nu.
Man tjänar ju grymt mycket pengar på de......

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 juli 2012 · 14 007 Inlägg

Jag har beställt ny luftmassemätare till Vetten. Beställningen är gjord hos Rock Auto Usa och jag såg nyligen att den är packad och klar för leverans. Härligt!!!! Priset är bra oxå då dom ska ha c:a 1750 kr för den inkl. stomavg och frakt. Kollade nyss hos Hansen Racing och deras pris var 4500 kr. Lite skillnad va! Nu är det bara att vänta några dagar......kanske upp till en vecka så är den förhoppningsvis här!!
Betalningen via PayPal!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (30 juli 2012)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Alpinabiturbo Kulan
30 juli 2012 · 1 435 Inlägg

Handlar det mesta via ebay, speciellt från Tyskland och Storbritannien. Olja och reservdelar till bmw är sjukt mycket billigare utanför Sverige.

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 juli 2012 · 14 007 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:
Handlar det mesta via ebay, speciellt från Tyskland och Storbritannien. Olja och reservdelar till bmw är sjukt mycket billigare utanför Sverige.

Du kan väl inte bara köpa olja utan måste väl slå ihop det med annat annars blir väl frakten för dyr?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang