Har bara en sak och säga till alla om märket boschmann.

Amir
26 mars 2006 · 131 Inlägg

Hejsan ja vet att boschmann inte är populär här bland folken på garaget. Och att dom säljs på Clas ohlsson och dom högtalarna som säljs där av boschann så är det boschmanns lägsta serie inom billjud. Jag har spenderat tid i tyskland och kollat in boschmann där istället så är det en helt annan boschmann högtalare vi ser. Dom kan inte jämföras med clas ohlssons men alla jämför boschmann med dom stora märken som är kända överallt. För att det som är känt som märke brukar vara bäst för vissa och resten är skit. Men ni som är kunniga inom billjud så vet ni vad ja snackar om. Jag vill inte tjafsa med folk eller nåt utan jag vill bara säga ärligt som det är. Boschmann kanske inte är populär bland oss men bara för att den är opopulär som märke så ska man inte bedöma det som skit. Om någon kan snacka med mig om detta så vore det schysst

Holme
26 mars 2006 · 1 417 Inlägg

Oftast är det väl så att man får vad man betalar för inom biljud. Så om man köper en dyr Boschmann-högtalare från tyskland, är den nog bra. Och om man köper en billig på Clas Ohlsson, är den nog dålig smile Så är det nog med alla andra märken också.

CoSmoZ 2lateuloose
26 mars 2006 · 543 Inlägg

Jag har varit nere i tyskland & tävlat på EM i dB Drag ett par gånger men aldrig sett Boschmann
i nån av dom tyska bilarna!.. men det kanske är mera ett finlir märke! vad vet jag!

Men om Clas Ohlsson tar in deras "lägsta" serie så låter det lite som ett OEM företag! men det är väl bara att tjata på nån tidning eller nån så kankse dom kan köra ett test med Boschmanns "dyra" serie mot t ex nån lite välkändare märke i samma prisklass!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Amir
26 mars 2006 · 131 Inlägg

Boschmann har iaf en seriös sida, vilket Noname steg inte bruka ha
det är nog som MDS saker att en del av boschmann saker är mindre bra och det dyrare är bättre,  Kollar man på deras hemsida så finns det ju massa med saker som man inte på Clas Ohlson ,

"BM Wins Iasca winner´s titel at turner jam 2005 The BM Orage Beetle entry won the expert Ultimate (turner jam 2005) National Champion including best car of the showe titel .The VW reached 146.6db spl with only one BM 12 Nuke series competition sub" 

http://www.boschmann.com

Detta skrev Djrob på garaget.
Nästa alla märken har sina billiga och dyra märken. Så boschnamm vill testa försäljningen i sverige tydligen i butiken clas ohslon.

MilleN
26 mars 2006 · 9 108 Inlägg

MEN VAD ÄR DITT PROBLEM?!?!?

Detta är väl den tredje tråden du startat nu där du hyllar skitmärket Boschmann till skyarna, lägg ner någon gång!

Äger du företaget eller vad är det som gjort dig så besatt av märket?? Det låter för övrigt som någon diskmaskin från 50-talet..

Danne87
26 mars 2006 · 15 Inlägg

MilleN skrev:
MEN VAD ÄR DITT PROBLEM?!?!?

Detta är väl den tredje tråden du startat nu där du hyllar skitmärket Boschmann till skyarna, lägg ner någon gång!

Äger du företaget eller vad är det som gjort dig så besatt av märket?? Det låter för övrigt som någon diskmaskin från 50-talet..

HAHAHAH där satt den!wink

freddan70 Team Tondöv
26 mars 2006 · 649 Inlägg

Here we go again...

Janken Driver
26 mars 2006 · 2 111 Inlägg

freddan70 skrev:
Here we go again...

Hehe verkar inte bättre ;P.

Polarn o jag satt faktiskt o tjöta om detta förut. Vi kom fram till att det är som du säger, Liksom micro säljer meds biligare serier säljer C O Boschmans billigare serier. Så långt är jag med dig. Men sen att de Boschman skulle vara ett mycker bra märke delvis grundat på att de har en "Seriös sida" ,tycker den är skitdryg för övrigt, verkar lite smådumt. Har dock som sagt aldrig hört ett system för några tusen av dem så vet inte om de blir bättre ju dyrare de blir.

Verkar dock inte så på bla "CoSmoZ" och "Millen".

Blev också lite nyfiken på varför du i grund o botten är så "nerkörd" i Boschman?

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
CoSmoZ 2lateuloose
26 mars 2006 · 543 Inlägg

Amir skrev:
"BM Wins Iasca winner´s titel at turner jam 2005 The BM Orage Beetle entry won the expert Ultimate (turner jam 2005) National Champion including best car of the showe titel .The VW reached 146.6db spl with only one BM 12 Nuke series competition sub"

En finlirbil alltså!.. hmm ja det vorre kul om någon byggde en sasca bil med deras produkter så får vi se hur det skulle gå!.. vem vet dom kanske överasskar

& ja tycker också namnet påminner om en diskmaskin.. haha

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
fire_wizard Avstängd
26 mars 2006 · 185 Inlägg

jag håller med alla andra, boschman är inge bra, det är som att jämföra lada med porshe, hmm, ja nej tack för mig, o ja amir har startat upp den konvers för många gånger, börjar undra om han får betalt för det? he he..
BOOYAKKA!!!

Andy69
26 mars 2006 · 343 Inlägg

MilleN skrev:
MEN VAD ÄR DITT PROBLEM?!?!?

Detta är väl den tredje tråden du startat nu där du hyllar skitmärket Boschmann till skyarna, lägg ner någon gång!

Äger du företaget eller vad är det som gjort dig så besatt av märket?? Det låter för övrigt som någon diskmaskin från 50-talet..

lol  lol  lol

response Studerande
26 mars 2006 · 463 Inlägg

hahaha vapenvilan är över big_smile Men man kan ju ha alla hemma om man bedömer ett billjudsmärke efter hur flashig hemsida de har! Jag tror inte att det har så stor inverkan på ljudet tongue Har själv bara lyssnat på Boschmanns billigaste skitgrejer så jag kan inte uttala mig om hur deras bättre modeller låter.

Senast redigerat av response (26 mars 2006)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Vogge
26 mars 2006 · 494 Inlägg

om man ska bedömma ljudet efter hemsida borde ju dls ha kasst ljud
för enligt mig är deras sida ricktigt ful men finns väll inte många som
påstår att dls är jätte kasst..

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
baca Os Difuntos
26 mars 2006 · 1 822 Inlägg

Zzzzzzzz Criss var e du när vi behöver dig "blocka" ordet Boschmann för all framtid i alla trådar. tack för mig.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Amir
26 mars 2006 · 131 Inlägg

Tja grabbar!!!!

Det Jag vill bara säga att det låter inte så dumt som märket är OKÄNT i detta lägga... Alla fal deras bashögtalare. ja menar alla bashögtalare är för bas och om man är petig med ljudet så märker man skillnad mellan bra o dålig ljud men ljudet låter ok..

MilleN
26 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Amir skrev:
Tja grabbar!!!!

Det Jag vill bara säga att det låter inte så dumt som märket är OKÄNT i detta lägga... Alla fal deras bashögtalare. ja menar alla bashögtalare är för bas och om man är petig med ljudet så märker man skillnad mellan bra o dålig ljud men ljudet låter ok..

EXAKT vilka basar från Boschmann har du hört över huvud taget?!? Du snackar bara massa skit som står på deras hemsida.. Hemsidan som för övrigt är såååååå bra?!? Vilket företag som helst kan lägga pengar på en bra hemsida. Att göra bra högtalare är en helt annan grej.


Frågar igen: Vad har du för koppling till Boschmann för ingen normalt funtad människa kan OMÖJLIGT vara så besatt av något utan egen vinning!!


edit: Fattade egentligen inget av det du skrev, men mina frågor står kvar.

Senast redigerat av MilleN (26 mars 2006)

Amir
26 mars 2006 · 131 Inlägg

assså så här ligger det till ja byggde en baslåda till en vänn o han köpte boschmanns grejer och ja kopplade in dom o när allt blev klart så. föresten så köpte ja grejerna åt han för att han ville ha det. Men ja byggde till allt.

Holme
26 mars 2006 · 1 417 Inlägg

Så bara för du har byggt en låda åt en polare med dom sakerna är det bra grejjer? smile
Det ska ju låta bra också

MilleN
26 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Amir skrev:
assså så här ligger det till ja byggde en baslåda till en vänn o han köpte boschmanns grejer och ja kopplade in dom o när allt blev klart så. föresten så köpte ja grejerna åt han för att han ville ha det. Men ja byggde till allt.

Har du ens hört en bra bas i ditt liv? Hur gammal är du?!

Amir
26 mars 2006 · 131 Inlägg

asså för dom pengarna så är det bra man hör själva bassen på långt håll och det e många som tror att det är dls eller jl audio eller nåt men sen när han säger boschmann så kliar dom sig i huvudet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang