Har bara en sak och säga till alla om märket boschmann.

MilleN
26 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Varför svarar du inte på mina frågor?!?!?!

Malmoe SSS -12
26 mars 2006 · 3 217 Inlägg

Amir skrev:
asså för dom pengarna så är det bra man hör själva bassen på långt håll och det e många som tror att det är dls eller jl audio eller nåt men sen när han säger boschmann så kliar dom sig i huvudet.

Så det är avståndet som man hör basen ifrån som räknas... Puuh, något jag aldrig vetat tidigare! :S

Jag har ju däremot svårt att dömma om någon kommer körande med en MDS 12", DLS 8" eller en Cerwin-Vega 15"... Det märker man när man lyssnar i bilen! Men för vissa är det visst mer relevant att skiten ska låta utåt! Isolera av bilfan och dra ner rutorna, då får du nog folk att höra!

Senast redigerat av Fuckface (26 mars 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Amir
26 mars 2006 · 131 Inlägg

Ja du mille ja bygger ljud åt andra och boschmann kanske inte är någon tävlings ljuds märke eller vad vet ja men så som ja hörde det och vad andra säger så låter det bra men kan inte jämföras med andra märken.

MilleN
26 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Vad vill du med den här tråden?

Gör dig själv en tjänst och gå och lägg dig istället.

Amir
26 mars 2006 · 131 Inlägg

asså grabbar ja vill inte tjafa eller nåt ja tycker som ni gör men vill bara säga att märket är ok. jag har hört den och byggt den så lite mer kan ja om den.

Malmoe SSS -12
26 mars 2006 · 3 217 Inlägg

Låt Claes Ohlssons produkter vara ifred och lämna dem åt amatörerna, resten kan få betala för vad dem vill ha! Det ska inte bara låta mycket, det ska låta bra också!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
MilleN
26 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Du har kanske rätt, jag ska lätt köpa Boschmann-högtalare till min bil, du har totalt överöst mig med fakta om hur bra det är. (eller inte)

Amir
26 mars 2006 · 131 Inlägg

du är rolig du mille... (eller inte) Föresten har du hört boschmann ljudet.

Amir
26 mars 2006 · 131 Inlägg

Föresten mille vad  kör du med för ljud?

henrikg
26 mars 2006 · 3 Inlägg

Amir skrev:
asså för dom pengarna så är det bra man hör själva bassen på långt håll och det e många som tror att det är dls eller jl audio eller nåt men sen när han säger boschmann så kliar dom sig i huvudet.

Du menar alltså att om man hör basen på långt håll så det en bra bas?

Inse att du inte har någon som helst fakta som backar upp dina påståenden.

/Henrik

Saab 900 Aero "Provbilen" (1988)
Saab 900 Aero "Trubbnosen" (1985)
MilleN
26 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Jag behöver inte det, för jag bryr mig inte om det. Det jag undrar är varför du är så besatt av det när du inte ens verkar ha hört något seriöst ljudbygge?

Hur gammal är du egentligen?!

MilleN
26 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Vad jag kör med för ljud är HELT oväsentligt, för jag går inte runt och påstår att det är så bra som du gör med din skit.

Amir
26 mars 2006 · 131 Inlägg

Asså mille mille om man bygger nåt för 3000 kr och det låter bra för pengarna så är det så klart bättre än att lägga ut 3000 kr per högtalare när man kan få 2* 12 och en förstärkare sen en hemma byggd låda för allt totalt för 3000 kr. Och om någon vill bara höras i stan så visst ja bryr mig inte det är inte mitt bill inte mitt ljud. så bråka fan inte med mig förstår du

MilleN
27 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Amir skrev:
Asså mille mille om man bygger nåt för 3000 kr och det låter bra för pengarna så är det så klart bättre än att lägga ut 3000 kr per högtalare när man kan få 2* 12 och en förstärkare sen en hemma byggd låda för allt totalt för 3000 kr. Och om någon vill bara höras i stan så visst ja bryr mig inte det är inte mitt bill inte mitt ljud. så bråka fan inte med mig förstår du

Du har ju uppenbarligen något allvarligt problem. Har du inte läst något av vad jag skrivit? Det jag frågat dig har inget att göra med hur bra det är för pengarna det har att göra med varför du är så besatt av det, vilka andra basar du hört och hur gammal du är!


"bråka fan inte med mig förstår du" vad är det för jävla utbrott, jag har ställt frågot till dig som du vägrar svara på! kamma dig!

Amir
27 mars 2006 · 131 Inlägg

ja har ingen ljud själv har byggt min bil dom senaste månaderna men har hört det normala dls rockford JL audio pioneer. o sånt. Och jag är 20 år. Och tycker bara att boschmann är ok. och inte skit som andra säger. det är allt.

Renjägarn
27 mars 2006 · 638 Inlägg

En polare har köpt skiten från Clas Ohlsson och det låter ju allt annat än bra? Nu vet jag inte vad du har jämnfört med? MDS kanske? då kan jag tänka mig att du får det att låta bra iaf. Men ta då ett Bra märke eller en BRA bas och så ska jag se om du fortfarande säger detsamma om basen, vilket jag har mycket svårt att tro att du kommer göra.

Du får vad du betalar för i det här fallet. Och det är inte mycket.

Kommer väl nånting här snart!
Amir
27 mars 2006 · 131 Inlägg

Jo du har rätt. och grejerna är köpta på clas ohlsson. och killen vill bara ha en sak och det är bass ljud för billiga pengar. men om man kollar o jämför men stora märken så är boschmann dåligt.

Amir
27 mars 2006 · 131 Inlägg

ja kollade på denna sida lite om boschmann ni kan kolla oxå och säga vad ni tror

http://www.boschmann.com/images/main.html

DaAaN
27 mars 2006 · 11 Inlägg

Ja, en tillverkares sida är ju knappt så partisk i alla fall.
De skriver ju mer än gärna hur bra deras grejer är.

Sen är det ju lätt att säga att det låter bra genom att kolla på hur högtalarna ser ut.

Senast redigerat av DaAaN (27 mars 2006)

Amir
27 mars 2006 · 131 Inlägg

Ni kan gå in på TOURING och se lite mer

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang